Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 15:59

Vraag me af wat jullie ervaringen hier mee zijn?

Groetjes

Carolaa

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:00

Hoi,

Heb er vele verhalen overgehoord, veel waren niet zo best.
Voor mij zouden ze ook naar een pony uitkijken heb telefoonnummer gegeven, en heb er nooit meer iets van gehoord.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:01

Hay

ben er zelf nooit geweest, maar heb er goeie dingen over gehoord en "ken" de eigenaresse. Ze zit hier trouwens op bokt.nl , Natasha heet ze!

xxx

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:21

In de verhalen die ik op bokt heb gelezen is het merendeel positief. Het merendeel die een paard bij haar gekocht heeft. De andere negatieve meningen worden naar mijn mening vooral gegeven door mensen die het van horen zeggen hebben, en niets zelf ervaren hebben.
Bm Stables verkoopt paarden in de lagere, gem. prijsklasse.
Je koopt daar volgens mij geen z-paard, maar voor een leuk recreatiepaard en basispaard zal je daar wel kunnen slagen.

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:57

Pb dewipony is, zij heeft haar tinker daar gekocht!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:13

handelstallen is als een huisarts, de slechte verhalen zijn van horen zeggen en de goede verhalen van mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben gehad.

Om mensen te bedonderen of op te lichten heb je altijd 2 mensen nodig, de oplichter en diegene die zich laat oplichten.

Ik zie op hun site regelmatig leuke paardjes staan voor leuke prijzen (ja vraag wel eens wat er eentje moet kosten) en voor dat geld kun je gewoon geen Salinero of een jonge De Sjiem verwachten. Maar wel eentje treffen die voor jou netzoveel of meer waard wordt dan die beide paarden samen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:34

Ben er toevallig zondag geweest om trailer te huren vond het er rommelig maar gezellig uitzien Haha! !!. Paarden zagen er goed uit..!

He je een leuk paardje gezien dan?

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:35

pb Natasha ze is de eigenaar...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:20

Ik ben er 2 keer geweest..

Eerste keer om paarden te komen kijken en de tweede keer voor een zadel..
Ik kan je niks negatiefs vertellen.. Tuurlijk heeft iedere stal zijn min en plus punten..
Maar 1 ding weet ik zeker.. De paarden hebben het daar absoluut niet slecht! Ze staan er goed bij en zover ik heb gezien gaan ze er in de omgang ook normaal mee om..

Waarvoor wil je dit eigenlijk weten?? Haha!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:50

een vriendin van mij wil een paardje kopen, en nu zijn we een beetje aan het rondkijken, vandaar.
Heb alleen wel gehoord dat ze vaak dravers verkopen, klopt dit.
iig al bedankt voor jullie reacties

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:56

ik heb meegemaakt dat ik naar een paard wou gaan kijken en ik de dag ervoor belde en toen zou hij al verkocht zijn terwijl ik de dag voor ik belde nog een e-mail kreeg met informatie over het bretreffende paard.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:57

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:08

Thaliaatjuh schreef:
ik heb meegemaakt dat ik naar een paard wou gaan kijken en ik de dag ervoor belde en toen zou hij al verkocht zijn terwijl ik de dag voor ik belde nog een e-mail kreeg met informatie over het bretreffende paard.

het blijft natuurlijk wel handel, dus als ze een paard kunnen verkopen dan doen ze dat en ik geef ze groot gelijk.
jij bent niet hun enige klant, er komen er meer dus ze zullen het aan de eerste verkopen die er een gepast bedrag voor over heeft.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:29

zoals al werd geschreven,is het zoals bij een huisarts,een vind het er goed en andere niet.

ga er gewoon zelf eens kijken Lachen

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:39

Ben er ook wel eens geweest, jammer genoeg voor niets... Paarden stonden er wel super bij, alles netjes verzorgd enz. Maar vraag wel van te voren wat ze hebben staan zodat je niet voor niets heen rijd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:50

Natasha heeft paarden in de lagere prijsklasse, dat betekend zoveel als papierloos, schoonheidsfoutjes en wellicht medische dingen waardoor een paard niet meer geschikt is voor de sport maar wel voor recreatie.

De klagers zijn in mijn ogen mensen die voor 1000 euro een KWPN Topper verwachten die helemaal nooit wat zal mankeren en altijd vrolijk is............

En ieder weldenkend mens weet dat dit niet kan. Iedereen weet dat een Tenson trui net even wat beter is dan een Zeeman trui......... de Tenson kost 250 euro en de Zeeman 25 euro......... maar beide kan je een gat in vallen!!!!

Natasha zit in de hoek waar de klappen vallen, Ze doet de moeilijke handel... de handel van mensen met een beperkter budget maar wel met grote portomonaie eisen(alhoewel ik herinner me nog een acafietje van een paard van AvG die door DvA voor een hele berg geld gekocht werd).......... En das lastig......... en das ook de reden waarom je wel eens iets negatiefs hoort. Gewoonweg omdat iemand een Tenson trui voor een Zeeman prijs wil......... en dan blijkt het een maandagmorgentensontrui te zijn..... gek He Haha! Haha! Haha!

Ik ben van mening dat Natasha het goed doet, en ik zal altijd mensen doorsturen naar haar, voor verkoop of inkoop van paarden

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:10

Wij hebben daar een aantal jaren geleden een tinker gekocht, die bij thuis komst een bult ter grote van een ei bij haar oren had zitten. We hebben dit niet gezien ter plekke, en de dierenarts die haar keurde ook niet, de bult zat onder haar dikke voorpluk. Ook zat ze erg onder de rode wormen en was erg mager. Na 3 wormen spuiten was ze van de rode wormen af. Het was gewoon een triest beestje om te zien, en gewoon niet leuk dat ze in die conditie was, en dat je bij thuis komst ook nog een bult ontdekt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:32

De Tinkers die bij hun nieuwe eigenaar aankomen met rode wormen zijn nogal talrijk. Dat zijn dan de net geïmporteerde Tinkers en dat moet je maar net weten. Dan helpt gewoon ontwormen inderdaad niet. Behalve de Tinker zijn er nog wat meer beestjes geïmporteerd zeg maar.
En als jullie de bult niet zagen, de dierenarts de bult niet zag, is het dan zo verwijtbaar dat de handelsstal die bult ook niet zag?

De gemiddelde handelaar heeft redelijk wat paardenkennis maar geen röntgenogen en heeft ook geen dierenartsopleiding. Daarom zal je bij een goede handelsstal het paard ook altijd mogen laten keuren en dat mag dan ook bij BM-stables.

Ik ben er ook een keer geweest en de paarden stonden er allemaal heel netjes bij. Er stonden ook een paar hele leukerds tussen. Toppers zal je er inderdaad niet vinden maar er zijn genoeg mensen die een wat simpeler paardje zoeken voor een leuke prijs en dan zijn ze bij BM-stables aan het goede adres.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:39

Nou ik heb echt een ..........ervaring en heeft me veel geld gekost je kan pas ordelen als je er mee in zee bent gegaan wat ik iedereen afraadt.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:58

lekker he handelaar zijn.....
duurt jaren om je naam op te bouwen, en 1 ontevreden klant en het gaat op internet. Gelukkig zijn de handelaren wel wat gewend, en zijn de meestre mensen zo slim om zelf te oordelen, en niet het oordeel van een ander over te nemen. Wat gijsenkim zegt, als je een salinero wilt hebben moet je naar een andere stal gaan. Maar wat ik vaak zie is dat de mensen met het kleinste budget de grootste mond hebben, en de meeste vuiligheid uitslaan.
Niet elk paard is voorbeeldig, en niet elk paard heeft een gouden verleden. Dat zijn dingen waar je als nieuwe eigenaar aan zal moeten werken.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:54

Als je als handelaar eerlijk handelt en je afspraken nakomt hou je de mensen tevreden en je NAAM HOOG.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:14

bol schreef:
Als je als handelaar eerlijk handelt en je afspraken nakomt hou je de mensen tevreden en je NAAM HOOG.

Mee eens! Maar er zijn meerdere topics hoor. Onderlaatst nog een HAW-topic van Natasha gezien. Anders zoek je even op haar naam. En kijk even naar de site... het is maar wat je zoekt, en ik heb geen ervaringen ermee...maar ik zie wel dingen...

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:36

Over BM stables in Breda hebben we het dus over he??!!! Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ken wel 2 mensen die er zijn geweest. 1 wilde daar paarden gaan rijden. Zij was er errug ontevreden over, kreeg allemaal gezeur. Niet dat het voor jouw situatie iets uitmaakt. Ook ken ik iemand die er een paard heeft gekocht, of 2 al ondertussen. Ook hij is er niet over te spreken, omdat hij slecht geinformeerd zou zijn en informatie is achter gehouden. Verder ken ik dus wat minder positieve verhalen van mij bij op stal, maar dat zijn meer 'wandelgangen-verhalen'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:46

bol schreef:

maar als jij als klant nou het onmogelijke wil, en in je zoektocht naar het onmogelijke een klein gebrek voor lief neemt om je later (omdat mensen bij jou op stal er wat van zeggen) dat kleine gebrek als stok neemt............... dan heeft BM het gedaan???

Ik zeg niet dat het in jouw geval zo is hoor, maar een ding heb ik ondertussen wel geleerd Hoe lager de betaalde prijs, hoe groter het gezeik.

Ik heb bijvoorbeeld een rijbroek met leren kont verkocht voor 30 euro, er waren wat vlekken op gekomen van modder, belt die mevrouw mij savonds om half 10 op........... Dat ze bij nader inzien de broek toch niet wilde omdat er vlekken opzaten......... sorrie hoor, ik wil hele goede service verlenen........... maar het houd wel ergens op!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:51

Het is handel in levende dieren en volgens mij heeft Natas wel hart voor haar zaak. En ja in de goedkopere prijsklasse kan er wel eens iets mis zijn.
Paard dus altijd laten keuren ongeacht de prijs.