chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
milou_oud
Berichten: 9
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: mijdrecht

chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 14:56

hallo allemaal !! Haha!
ik heb een probleem Huilen ik heb een fjord van 6 jaar oud en zij is gechipt en heeft haar chip nu al 4 jaar. Nou moets ik hem laats laten meten voor een nieuw meet briefje. En sins dit jaar moet je een chip hebben als je wedstrijden rijd dus die man controleerde dat dus! blijkt dat de chip die mijn pony heeft het niet meer doet!!!!!!! terwijl die het vorig jaar het nog wel deet(dat had de dierenarts voor de grap getest).Nu moet ik een foto van haar nek laten maken om te kijken of hij er nog wel in zit! En dan krijgt ze een nieuwe. Maar ik weet niet of ik dit nu nog wel wil ? Wie kan mij adviseren wat ik moet doen???? Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 15:17

Ik zou haar persoonlijk niet meer laten chippen. Ze kunnen je namelijk niet weigeren om wedstrijden mee te doen met jouw pony als je duidelijk laat zien dat jouw pony jouw pony is. En dat kan door middel van een DNA test. Maar je ziet nu zelf dat, als een chip het niet meer doet, er ook helemaal geen veiligheid door ontstaat. Erger nog, er wordt een tweede chip ingebracht, die het over een paar jaar ook niet meer doet, en dan een derde en een vierde...Hoeveel chips denk je dat een pony hebben kan?

En nog iets: je bent het waarschijnlijk zelf die de kosten moet betalen voor de controlefoto's of de chip er nog wel zit. Dat betaald de overheid die heeft beslist dat alle pony''s gechipt moeten worden niet voor jouw hoor!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:12

Heel vervelend voor jou en je pony dat de chip nu zoek is. Weet je zeker dat de reader van de meter stuk was? Of deed hij het wel bij andere ponies?

Als hij het niet meer doet, aanklacht indienen bij de instantie die de chip heeft ingebracht. Die kan weer een klacht en kosten gaan verhalen bij de leverancier van de chip, want die heeft verklaart dat het niet kan zwerven in een lichaam en altijd blijft doen. Dus voordat je onnodige kosten aangaat, bij een ander kontroleren of de chip daadwerkelijk niet doet en dan klachten indienen bij de chippende instantie.

Ik neem aan dat je een startkaart hebt met daarop de chip nr. Gewoon je klachtbrief naar de chippende instantie bij je startkaart voegen. Mocht je gecontroleerd wordne op wedstrijden, die brief laten zien. Kans is groot dat je gewoon mag doorrijden.

Zeker NIET een nieuwe chip implanteren voordat je weet wat er aan de hand is. Zijn er kosten aan verbonden om te onderzoeken of de chip er nog zit, deze verhalen op de chippende instantie, NIET zelf betalen (ze zijn ervoor verzekerd, ook de NHS).

Mocht je na dit chipdrama graag over op DNA. Stuur een PB of mail, dan kan ik je aan de nodige informatie voorzien.

Succes