Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Faniek schreef:Ik heb nog nooit merrie met veulen vervoerd dus nu heb ik een vraagje.
Kan een 4 maand oud veulen (haflinger) bij moeder in een 2 paards trailer op 1 plek zodat een ander paard nog aan de andere kant staat.
Mag dit en kan dit?
Ik weet dat het wel bij jongere veulens kan...
ArabianStars schreef:Vier paarden (we hebben het hier niet over shetjes of kleine welshjes ofzo!) in een tweepaardstrailer.........?![]()
![]()
In jou geval kun je twee dingen doen, afhankelijk van wat je veulen al gewend is. Eerste optie is tussen schot eruit, moeder vastzetten tussen twee touwen en het veulen er los bij, tweede optie is merrie aan de ene kant van het tussenschot, veulen aan de andere kant.
Hermesdeux schreef:Faniek schreef:Ik heb nog nooit merrie met veulen vervoerd dus nu heb ik een vraagje.
Kan een 4 maand oud veulen (haflinger) bij moeder in een 2 paards trailer op 1 plek zodat een ander paard nog aan de andere kant staat.
Mag dit en kan dit?
Ik weet dat het wel bij jongere veulens kan...
Begrijp ik nu goed dat je dus 2 paarden en 1 veulen wilt vervoeren? Waar wil je het veulen laten als er een schot tussenzit en mams aan de ene kant staat en een andere aan de andere kant? Voorin ofzo?
Als dat het geval is, zou ik het zeker niet doen. Vooral bij die jonge paarden is het de bedoeling dat ze er traumaloos uit komen...en ik denk dat je met 3 paarden gewoon om ongelukken gaat vragen. Als het nu een jong/klein veulen is doen ze die nog weleens helemaal voorin (dus voor de voorbalk).
gijsenkim schreef:Ben ik het helemaal mee eens.............. met de toevoeging dat IK er zelfs niet eens over na zou denken om twee volwassenen en een veulen in een tweepaardstrailer te vervoeren..... IMO is dat GEEN optie![]()
![]()
ArabianStars schreef:gijsenkim schreef:Ben ik het helemaal mee eens.............. met de toevoeging dat IK er zelfs niet eens over na zou denken om twee volwassenen en een veulen in een tweepaardstrailer te vervoeren..... IMO is dat GEEN optie![]()
![]()
Ik zou het ook nooit verzonnen hebben, hoe komt iemand op zo'n idee..? Een tweepaardstrailer heet niet voor niks een TWEEpaardstrailer. Als we het nou hebben over een zooitje minishetten, dan is het nog een ander verhaal, maar verder...
Als je drie paarden moet vervoeren, moet je gewoon twee keer rijden, of een vrachtwagen opscharrelen. Veel meer keus is er niet lijkt mij.
Faniek schreef:
Typische verwachte antwoorden hier de laatste tijd...
IK heb het NIET verzonnen ik kreeg te horen dat het kan... ok lees bovenstaande maar hoe typisch
calypso1989 schreef:het kan wel.. als het veulen is gechipt en als je het maar los laat staan..
zo kan het zich niet op gaan hangen
superwoman schreef:![]()
![]()
Alleen het idee al!
gijsenkim schreef:je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor Faniek!!
Het is toch niet jouw idee ?????!!!!
calypso1989 schreef:het kan wel.. als het veulen is gechipt en als je het maar los laat staan..
zo kan het zich niet op gaan hangen