ik twijfel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

ik twijfel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 18:36

Ik heb nou sinds 2 maanden ene pony en sinds dien hebben al verschillende mensen gevraagt of ik hun pony wil verzorgen/bijrijden...

Eerst een jaar lang verzorgponies gezocht, en nu "liggen ze voor me voor het oprapen!"

vandaag vroeg ook iemand me, een lief ponietje, kleine D-er, heel mak, 4 jaar en al wel eens een zadel opgehad maar nog niet echt veel bereden
Of ik hem niet zo af en toe wil rijden en als het goed gaat meer...
Moet ik dit doen? bv zaterdags middags? Op zich lijkt het me een leuke uitdaging
maar is dat wel te doen? 1x per week maar rijden en aandacht geven?
*ze krijgt van de eigenaar ook genoeg aandacht!*

Aan de ene kant spreekt het me super aan... maar aan de andere kant, ik heb nu Toscar, ben er super blij mee en kan alles met hem, staat dat dan niet dom, als ik er een pony bij ga rijden? En dat voor 1x in de week? (maybe 2x)

graag jullie mening...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:51

waarom zou dat stom staan, zolang je eigen pony er niet onder lijd is er toch niks aan de hand. Ik kan geen reden bedenken waarom je het niet zou moeten doen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:11

Die eigenaar van de d-pony zal wel gedacht hebben: dat meisje heeft een eigen pony (Toscar) en dus ervaring... die durf ik wel op mijn pony te laten.
Dus voor hem en jou best leuk!

Maar misschien zijn er op jullie manege nog meiden die zonder eigen pony en zonder verzorgpony rondlopen... dan kun je zo iemand misschien 'doorverwijzen'? Naar een meisje die best goed rijdt?

Stel dat je vriendin deze pony als verzorgpony krijgt, dan kunnen jullie samen buitenritten maken bijvoorbeeld. Dat is ook leuk!
Het is maar net wat je wilt, of vaker rijden (en meer verantwoordelijkheid), of iemand aan een verzorgpony helpen (maar dan alleen maar Toscar rijden.

En vraagje:
Heb je er tijd voor, voor een extra pony, al is het alleen maar op zaterdag?
Nu kost je pony nog niet veel tijd, maar wordt dit misschien in de toekomst meer, bijv. met wedstrijden rijden?
Veel succes met je beslissing!

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 19:16

Voorlopig rijdt ik nog geen wedstrijden *moet er niet aan denken! Haha! *

En mensen die OOIT vriendinnen waren *en mij nu als een verwaand iemand zien "zie topic: jaloers in jeugdhonk... die help ik toch niet meer aan ene verzorgpaardje *trouwens, dat zouden ze toch te ver fietsen vinden! Frusty *

Tos gaat er echt niet onder lijden, dat nooit...
Maar, zo'n pony heeft er geloof ik maar weinig aan als hij maar 1x per week gereden wordt Verward

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:43

Tuurlijk is dat niet stom als je ook een pony/pony's voor anderen bij rijdt. Ik doe het zelf ook(paarden dan), lijkt mij alleen maar positief (als je er tijd voor hebt). En dat van die 1 x per week zal wel mee vallen. Ik zeg altijd: alles is meegenomen. Pling
Gr.

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 21:37

maar voor de pony bedoel ik... die is niks geen training gewend!
Verward

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 00:55

De training langzaam opbouwen lijkt mij of wat bedoel je precies?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 01:14

Al jij het leuk vind om te doen, wat houd je tegen... Gewoon doen hoor...
Zolang je eigen paardje niets te kort komt.... Knipoog