stallingskosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

stallingskosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 17:07

nee.. dit keer vraag ik niet hoeveel jullie voor de stalling betalen, maar...
hoeveel ik zou moeten betalen? mijn paard staat bij een kennis, vrienden van mijn ouders. hij zei; over de prijs, daar komen we wel uit.
wat schatten jullie ongeveer? ik sta in noordlimburg,

met binnenbak en buitenbak maar die mocht ik altijd al gratis gebruiken, een stand (ok niet het ideaalste) ik hoef niet zelf te voeren en uit te mesten. in de wei doen zit er niet bij in,want ik heb mijn eigen wei

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:14

Ik weet niet hoe de prijzen zijn bij jullie in limburg, maar hier in de randstad zou je denk ik zo'n 350,- betalen aangezien hij in een stand staat. Als het een box was zou het een heel stuk meer zijn, rond de 500,- denk ik wel!

maar de prijzen in limburg zijn wel lager dan hier.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:15

Ik denk tussen de 300 en 400 gulden...? Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:40

Kan je dan niet beter een box bij hem huren, of heeft hij geen boxen meer over? Ik vind een stand altijd zo banketstaaf voor een paard, ze kunnen maar een richting op staan, het lijkt mij ook dat paarden zich best wel kwetsbaar voelen omdat ze zich niet om kunnen draaien of wat dan ook...das mijn visie dan...dan maar 100 of 150 gulden meer...
Maargoed, jij woont natuurlijk in Limburg....ik in Rotterdam, waar de prijs rond de 350, 400 gulden zou liggen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 00:24

Ik woon ook in Noord-Limburg maar heb mijn paarden aan huis. De gemiddelde manege met binnenbak, buitenbak, weidegang etc. kost hier rond de 400,- (gulden). Stallen bij boer kost over het algemeen rond de 300,- (gulden), ook meestal met gebruikvan buitenbak en inclusief.
Voorbeeld: 225,- inclusief hooi, stro en gebruik van buitenbak en wei (box);
275,- inclusief brok, hooi, stro en gebruik van buitenbak (ook box).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 02:14

Mmm.. je zit er dus blijkbaar een beetje mee, en als ik jou was zou ik dit zo snel mogelijk aankaarten en zorgen dat daar goede afspraken over gemaakt worden. Hetzij bij je ouders hetzij bij de staleigenaar.

Voor je het weet hebben je ouders weer een stel vrienden minder Haha!

Dees

Berichten: 18872
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:14

Een vergoeding voor het voer dat je paardje opeet en vor het strooisel dat hij verbruikt op stal. Dat tenminste.... Bij een paard moet je rekenen dat dat ongeveer 200 gulden kost per maand (90 euro). bij grote ponies is dat maar ietsjes minder, bij kleine ponies is dat minder dan de helft.

als de man verder niets wil hebben voor bakgebruik, electra, uitmesten, dan hoef je daar niet voor te betalen. Af en toe het erf even aanvegen doet een hoop goed. En bedenk; over dat wat gratis is, mag je niet klagen...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:16

ik denk zo,n 150,00
maar mischien een stomme vraag,maar wat houd een stand in dan? Haha!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23366
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:32

ik neem aan dat een stand inhoudt dat het paard vaststaat en waarschijnlijk wel kan liggen. Het paard kan niet omdraaien of rollen.
beetje tweepaardstrailer formaat zonder tussenschot (of 1.5 paards net hoe groot de stand is) het paard heeft in elk geval niet veel vrijheid.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 10:50

en daar moet die de hele dag in staan,sorry maar vind ik wel een beetje sneu voor dat beest.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 13:51

ik weet natuurlijk niet hoe dat in limburg zit, maar hier betaal je rond de FL 160,- voor een box dus ik denk maar iets van 100,- voor een stand maar over limburg kan ik dus niet oordelen

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 9 bezoekers