vorstbestendige drinkbak systemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

vorstbestendige drinkbak systemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 16:43

Ik ben op zoek naar leveranciers van drinkbak systemen die vorstvrij zijn dwz met een ringleiding, verwarming oid.... Ook ervaringen met deze systemen zijn welkom

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:06

ik heb op een stal gestaan waar ze ook verwarmde leidingen hadden.de drink bakken waren nooit bevroren.echt fijn want al dat gesleep met emmers is ook niks.

groetjes

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 22:01

wij hebben begin deze week een drinkbak opgehangen in mn paardje's stal. ik was dat gesleep met emmers ook meer dan zat! de stal van mijn paard staat tegen een kippenschuur aan, dus de waterleiding kon door die schuur heen lopen, in die schuur is het meestal zo'n 20 graden of zelfs nog warmer dus daar zal het niet bevriezen!!! de slang hangt nog wel een stukje buiten van die schuur tot de stal maar das maar een meter of 2 en dat moet nog geisoleerd worden op een of andere manier....

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 23:15

Er is voor niet te veel een systeem te koop met een verwarmingsleiding en een thermostaat. Steker in het stopcontact en klaar is kees. Kost zo'n ƒ250,00 voor 25mtr waterleiding.
Er bestaan diverse systemen, als je echt het naadje van de kous wilt weten, dan wil ik precies weten hoeveel waterleiding je hebt, dan kan ik offertes op maat maken. Het is namelijk mijn werk om dit soort dingen te maken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 23:18

Ik heb de luxe dat Gipsy in een super geïsoleerde stal staat.
Een oude schaapskooi, dikke muren, rieten dak, dat bevriest niet!
Voor alle paarden moet er met water gesleept worden, behalve voor de 8 bofkonten in de schaapskooi!
Prima stalklimaat ook trouwens, mooi hoog gebouw, genoeg frisse lucht, geen toch, vrij constant van temperatuur (zelden beneden de 10 graden in de winter, zelden boven de 20 graden in de zomer)

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 00:59

Bij ons op stal hebben ze ook zo'n super de luxe systeem, ik weet er alleen helemaal niets vanaf. Ik weet waar hij aan moet en uit, en zelfs in noodgevallen welke stop, maar verder????
Als het koud weer is staat ie aan en krijgen alle paardjes water van ongeveer 16 graden celcius.
Vraag niet hoe het kan, maar proviteer ervan.
Nee hoor als je meer wilt weten moet je even pb-en dan zal ik het navragen. Het is wel een aanrader hoor.