Arabier op pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Arabier op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 21:43

Waar ze maar iets van 2 uur per dag kan lopen...Is dit wel oke?
Ze is meer gewent...[/i]

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:02

huh? snap niet helemaal je vraag.. Ik denk dat je bedoeld dat een arabier twee uur per dag loopt en voor de rest haar stal niet uitkomt? hmm ligt eraan als ze niet alleen staat, (doet ze nietw ant het is een pensionstal) kan het niet zoveel kwaad... Maar ik denk wel dat ze het een stuk lekkerder zou vinden als ze op het land kan staan al is het maar een paar uurtjes!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:17

ongeacht het ras, 2 uur is relatief weinig (is igg al meer dan de mijne, die komen helemaal niet op de wei in de winter, maarja).
Als je keuze hebt, zou ik kiezen voor een stal met meer weidegang, maarja, die keuze is vaak beperkt

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:20

Eigenlijk helemaal niet, maar ja, hoeveel keuze heb je? Ik heb makkelijk kletsen, mijn paard staat elke dag, de hele dag buiten. Let erop dat ie niet over de deur komt van de energie. Voorzichtig met voeren.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:21

Is die 2 uur alleen in de winter of ook in de zomer?
In het eerste geval zou ik het, als ze er op andere punten wel op vooruit gaat, doen, in het tweede geval niet.
Sheril loopt nu ook geen 2 uur per dag, is er meestal wel die tijd uit, maar dan ben ik ook aan het poetsen, mesten enzo.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 10:59

Tos kan als het moet heel de dag op de wei (grote wei van 2 hectare) maar meneer vreet zich anders veeelste vol!
Meestal gaat hij zo';n 2-3 uur per dag de wei op en dan rent en rolt hij eerst,.. gaat hij spelen met zijn vriendinnetje! En dan begint hij met eten!

En ik rij, of longeer of wandel elke dag met hem, dus hij staat echt niet stil!

Ik zou kijken hoe het gaat met je pony,... zoveel mogelijk afwisseling en beweging op een dag!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 12:01

in de zomer de hele dag op het weiland...Maar 's winters (t/m mei) toch binnen.We hebben daar een stapmolen,2 buitenbakken,1 binnenbak enz enz.In principe kan ze zich 2 uurtjes wel even uitleven Lachen

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:15

Bij ons op stal is er 's zomers weidegang mogelijk, of overdag of dag en nacht. 's Winters kunnen ze de hele dag in gedraineerde paddocks. Ik ben er heel tevreden over, op mijn vorige stal kon ze ook maar 2 uur naar buiten, maar sinds ze hier van 10.00 tot 17.00 buiten staat is ze veel rustiger Lachen .

Ik snap nooit zo goed waarom er 's winters perse weidegang moet zijn? In de paddock met een groep (zoals mijn pony in de merriegroep) is toch ook prima? Liever dat dan in een modderig weiland, waar niks te eten valt.

Je moet in gedachten houden dat je paard dan 22 uur per dag op stal staat, wil je dat wel? Op zich is het te doen, maar langer naar buiten is wel prettig.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:10

Je zou het moeten proberen denk ik! ik weet niet hoe druk ze is, maar in principe zou het wel kunnen denk ik.. als ze elke dag kan werken en ook bijvoorbeeld 's ochtends dan in de stapmolen lijkt het me niet erg. Maar let er wel in het begin op of ze niet helemaal gek wordt op stal.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 14:59

de oplossing zou zijn
s'' morgens een half uur in de molen, s'' middags 2 uur naar buiten en dan s''avonds minimaal een uur rijden.
Dan moet je wat mij betreft de winter wel door kunnen komen. Maak in het weekend dan lekker lange buitenritten en zorg dat ze s'' ochtends toch wel 2 uurtjes buiten kan.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:02

Mijn paardje staat dalijk ook in een pensionstal, merendeel van de dag, zeker in de winter. Wat ik dan gewoon probeer, is lekker lang rijden, of even naar buiten, of ff een uurtje losgooien in de paddock. Anders zou ik gewoon een uurtje met je paard gaan wandelen buiten. En daarbij natuurlijk minimaal een goed uur rijden.

's Zomers kan ze gelukkig in de wei Haha!