Ervaringen mestopslag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pepcel

Ervaringen mestopslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 08:39

Goedemorgen,

Heeft er iemand ervaring met de manier van mestopslag op een niet al te grote ruimte (5 tot 10 m2)? Tips zijn erg welkom. Verder had ik deze week gehoord dat er een soort tankjes bestaan voor particulieren waarin je mest kunt opslaan en om de paar weken wordt het spul opgehaald. Iemand bekend hiermee en wat de kosten hiervan zijn? Hij kon mij geen naam geven maar had het ook ergens gehoord. Is er ook iemand bekend met Hedo, mestophaaldienst? Lekker zo op de vroege morgen Tong uitsteken

Bedankt en groetjes van Celeste

irene

Re: Ervaringen mestopslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:22

http://alexvandenbrom.bravepages.com/

Die bieden ook mestopslag aan wat vervolgens regelmatig opgehaald wordt.
Overigens zit ik inmiddels al twee weken op een telefoontje van hem te wachten om e.e.a verder te regelen Clown

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:45

Ik heb 2 kleine containertjes, als ik zou willen zou ik ze iedere week kunnen laten legen. Mijn containertjes komen bij GP Groot uit Alkmaar vandaan.

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:47

Bedankt voor jullie tips, een dergelijke container zoek ik inderdaad. Ik heb jullie gepb't.

Groetjes Celeste

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:15

quote]Ik heb 2 kleine containertjes, als ik zou willen zou ik ze iedere week kunnen laten legen. Mijn containertjes komen bij GP Groot uit Alkmaar vandaan.
[/quote]

Hoeveel gaat daar ongeveer in en wat zijn de kosten?

Leelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:13

Klinkt handig allemaal, want wij hebben ook een mestprobleem. Ik kan op bovenstaande sites alleen niets vinden over mestophalen? Kun je wat preciezer aangeven waar ik kan kijken? En is het in heel Nederland?

THNX!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:09

Leelo schreef:
Klinkt handig allemaal, want wij hebben ook een mestprobleem. Ik kan op bovenstaande sites alleen niets vinden over mestophalen? Kun je wat preciezer aangeven waar ik kan kijken? En is het in heel Nederland?

THNX!

www.gjvanleeuwen.nl

Super fijne service!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:14

Kan iemand een indikatie van de afvoerkosten geven ?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:20

om hoeveel paarden gaat het en waar sta je op?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:22

2 D/E-pony's en op vlas (potstal).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:30

denk dat je aan 10m2 meeeeeeer dan genoeg hebt

om het hele jaar mest in te dumpen

ik heb hier nu 2 groten (165 en een 155) en 2 shetten en ik heb aan 10m2 meer dan genoeg . zeker als je het afentoe omgooit de mest

dan is er nog iemand die graag mest wil voor de tuin ,
ik hoop dat ik straks genoeg heb voor zijn tuintje

ik ben de vlas zakken al aan het opsparen

je kunt evt checken bij de vuil dienst in jouw woonplaats of je het evt daar mag brengen , dan doe je de mest in de lege vlas zakken

ben zelf weer overgestapt op rapsodi kan je beter potten boven kant blijft ook droger dan vlas en dus nog minder afval , 2 x per jaar hele stal leeg meer niet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:44

Ik heb gelukkig een maisland aan de overkant waar ik mag storten, maar dat gaat natuurlijk niet als het is ingezaaid.
Dus voor een half jaar moet ik een oplossing hebben.

Ik hoop het dit jaar zo te doen dat ik de stallen leeghaal vlak voor het land ingezaaid gaat worden en dan de stal pas weer legen als het mais van het land is. Maar dan nog moet ik de dagelijkse mest ergens laten.

Ook bij de gemeente kost het geld en dan moet ik er nog mee heen en weer sjouwen ook. Voor dat geld laat ik het liever op halen.

Een 10 m3 kontainers is veel te groot, ik denk dat ik aan 6 m3 meer dan genoeg heb.

Weet je wat die kost ??

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:53

he wat goed dat dit bestaat! Ik ga gelijk mailen!

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:08

Hai,

Nou ik ben dus even via via aan een adres bij me in de buurt gekomen van een containerbedrijf. Blijkt dat (bijna) elk soort container/vuilophaaldienst containers kunnen leveren/verhuren en deze desgewenst om de week of 2 weken of maand komen legen. Heel fijn dus. Ik wil mijn buurtjes niet tot last zijn dus ik denk dat ik daar maar mee ga beginnen. Voor mensen die hier ook iets van willen weten in de omgeving van Bergen op Zoom. Via via kreeg ik Van Tilburg in Dinteloord. Zij zijn blijkbaar wel een van de goedkoopste. Ik heb vandaag effe gebeld en ze sturen info op. Je kunt verschillende maten containers huren. Kliko-maat (zo'n bak voor groenafval zeg maar), een bak formaat van 2 klikobakken, ik geloof 500 liter. Dan nog 660 liter en ga zomaar door. Ik weet niet precies de prijzen maar je betaald een paar centen voor een maand huur van zo'n container en dan een aantal euro's voor het regelmatig ophalen. Dit kun je dan zelf bepalen. En wat ook handig is, je kunt er ook gewoon tuinafval in kwijt....voor de bokkers met groene vingers Knipoog Ik vind dit wel handig want als ik gewoon een mesthoop maak, dan heb ik stank en ik moet het ook nog eens kwijt om de zoveel tijd. Dit is lekker opgeruimd staat netjes.