Deken voor Razinda - wat zal ik doen?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jura

Deken voor Razinda - wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 18:26

Razinda staat nu onder een oude tussendeken van Jur. Ik ben met haar expres heel laat begonnen met een deken, omdat zij nog zo gehard is en dat wil ik niet verpesten. Zelfs onder die tussendeken heeft ze een superdunne vacht. Maar die deken is aan 1 kant kapot, en dat maakt op zich niet uit, maar hij is ook niet waterdicht. Nou staat ze overdag in de paddock en de afgelopen weken heeft het niet geregend, maar als de regenperiode weer begint wil ik niet dat ze drijfnat wordt. Ze heeft wel een regendeken maar die is heel dun en ik wil hem er ook niet overheen doen want dan zit het niet lekker voor haar. Dus wil ik een winterdeken kopen die waterdicht is. Maar zo'n hele dikke van 400 grams lijkt me veel te dik. Zouden dit soort dekens er ook zijn in 200 grams ofzo? Wat zouden jullie voor deken kopen in dit geval?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 18:31

Ja hoor, ze zijn er ook in 200 grams. Ik zou voor een Rambo gaan, wel duur, maar je weet zeker dat je een goede deken hebt!

SG, je wordt nooit vergeten.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 19:39

Ja hoor, die zijn er zeker in 200 grams.

Sydney heeft een Rhino Turnout me een onderdeken eronder. De Rhino Turnout is waterdicht met een staartflap en kost euro 127,- (heb ik even voor je opgezocht in de Divoza gids) Die heeft dus een 200 grams vulling. Kijk maar even op de Divoza site. Ze hebben ook een Pagony Turnout, die is ook waterdicht, 300 grams vulling, maar ik vond de pasvorm daarvan niet zo goed. Die deken is wel goedkoper.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 21:07

Ik zou gewoon die dunne eroverheen gooien,
al mijn paarden staan op dit moment onder minimaal 2 dekens.

Ozep staat nu op stal met 2 dekens, maar als die weer naar huis komt gaat daar gewoon weer die dunne waterdichte van Rambo overheen.
Is ook veel voordeliger als waterdichte dekens in verschillende diktes kopoen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-02 22:30

Het nadeel van die waterdichte deken is dat er een naad in de rug zit en hij is dus niet perfect waterdicht. En het zit niet lekker voor haar om 2 dekens op te hebben en het blijft ook niet zo mooi zitten. Daarom zoek ik eigenlijk 1 goede deken waarmee ze gewoon op stal kan en ook naar buiten in de regen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 10:16

Dan kan je misschein ook een rambo Turnout Lite kopen. Die is sowieso waterdicht maar heeft geen voering. Die van mij heeft een hele dunne vacht maar heeft het met enkel deze deken om toch warm genoeg. Vooral ook omdat de deken winddicht is.
Toen het echt heel erg vroor 's nachts deed ik er wel een fleecedekentje onder en dat ging prima. Voor als het echt mega koud is zou je er ook een een onderdeken van Rambo bij kunnen kopen. Dat zit echt wel goed en dan heb je aan die dekens genoeg voor het hele jaar en ze gaan echt heel lang mee.

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 10:28

Ik heb op Riona een deken van 150 grams liggen. Hij is waterdicht en van het merk Urania ofzoiets.. ik weet niet meer precies.
Dus er zijn wel dekens van minder grams.. daar hadden ze zelfs nog dekens van 100 gram.

Hip & Groen - Voor eigentijdse, bewuste ouders!
http://www.hipengroen.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie