spaanse pas..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

spaanse pas..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 23:33

Ik heb hon inmiddels zover dat ze stilstaand om beurten haar linker of rechterbeen in de spaanse pas doet zeg maar, vooruit steekt dus. Afhankelijk welk been ik vraag.
Maar hoe krijg ik dit nu in een voorwaarste beweging?
Ik heb al geprobeert het commando te geven terwijl ze stapte, maar hier snapt ze dus geen klap van

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:38

Pff, het is moeilijk om dat zo op "papier" over te brengen...
Ehhh ok
Ik ging voor mijn paard staan, en had natuurlijk wat lekkers in mijn handen, tevens had ik hem aangeleerd om de Pas te doen als ik met mijn vingers knipte.
Dus ik een pas achteruit, vragend om Paso en in mijn vingers knippend.
Elke Paso die hij deed ging ik uit mijn dak, en hij snapte het!
Ik hoop dat het een beetje overkomt zoals ik het bedoel, anders moet je het nog maar even zeggen dan probeer ik met een betere uitleg te komen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:45

de eeuwenoude worteltruk. neem een stok met een wortel bind die vast aan der halster zodat de wortel voor der neus hangt en honey zal lopen zoals ze nog nooit gelopen heeft Haha!
nee ik denk gewoon dat je t afwisselen snel achterelkaar even moet laten zitten. gewoon een halt een pas vragen en zo snel mogelijk weer doorlopen. (en dan t liefst dan nog niet helemaal halthouden) en dan proberen op te bouwen dat ze gewoon doorloopt en jij een pas vraagt en paar passen laer t andere been. de passen ertussen steeds afbouwen tot ze om en om doet kleine stukjes (en dit weer opbouwen). als ze niet wil lopen tijdens de losse passen (dus de voorwaartse beweging mist) probeer haar iets bij te tikken van achteren. misschien maakt ze haar passen dan minder mooi af maar dit is iets wat je later weer kan verbeteren. veel succes ermee.