hallo ff een vraagje in het algemeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo ff een vraagje in het algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 22:03

Nou kijk mijn pony doet de laatste tijd een beetje vaag met zijn rug!
Hij gebruikt zijn rug met lopen niet zo goed omdat sommige mensen bang voor hem zijn als ze op hem rijden en houden hem dus heel erg bij hun.
Hij heeft de laatste tijd, als ik poets, staat hij helemaal met zijn hoofdje schuin en hij trekt zijn lip lang. Ik weet niet eigenloijk of hij het nou lekker vind als ik hem poets en ros of omdat hij gewoon (spier) pijn heeft!
Maar daar ging dit niet over! De laatste tijd als ik zijn deken of zijn zadel van zijn rug af haalt begint hij gelijk te krabben op de zijkant van zijn buik!
Wat kan dat nou zijn?
Heeft iemand informatie daarover voor mij?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:06

ten eerste, die mensen die niet op je pony durven te rijden, er niet meer op laten, die hebben alleen een negatieve invloed op zijn rug, ten tweede zou ik je pony dan toch even na laten kijken door een dierenarts.

Ik denk dat het gedeeltelijk door het rijden komt, dat je hem misschien niet diep genoeg rijdt, maar kijk eerst eens wat je veearts te zeggen heeft!

suc6!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

nou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 22:08

het probleem is de pony is nie helemaal van mij dus ik kan nie zomaar een veearts laten kijken!
enne.......... ze zeggen bij ons van ja hij moet gewoon leren zijn rug goed te gebruiken!! nou dat gaat nie als die kinderen op hem gaan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:11

Aha, ja dan kan je er eigenlijk niets aan doen. Het enige wat je kan doen is de eigenaren erop attenderen, en dan bepalen zij wat er verder gebeurt.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 23:10

weet iemand wat het kan zijn!? Verward Verward Verward Verward Verward

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 23:38

die dreumes van mij heeft met poetsen preces hetzelfde, hoofd opzij/omlaag en lip lang volgens mij vind ze het heerlijk. Ook bijt ze zichzelf de hele tijd tot kale plekken aan toe, ze staat nu onder een dek maar als je die ervanaf haalt begint ze meteen te bijten. Ik weet dat het bij haar door de jeuk komt en dat poetsen vind ze heerlijk.
Misschien heeft jou paardje niet hetzelfde als Polly maar het was grappig om te lezen dat ze precies hetzelfde deden.

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

lekker krabben!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 01:12

Je pony heeft gewoon jeuk, lange bovenlip koppie schuin, alles wijst erop dat ie staat te genieten. Zo'n dek belemmert hem als hij zich wil krabben, dus zodra het af is neemt hij zijn kans waar. Die van mij maakt daar een heel ritueel van: ze 'wijst' aan waar ze gekrabd wil worden. Je hebt op die manier een leuk sociaal contact met je paard. Let wel op dat jij bepaald wanneer het over is!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 01:24

Misschien heeft hij gewoon een gevoelige huid, of misschien wel een lichtje vorm van schimmel, dat misschien niet 1 2 3 zichtbaar is?!

Ik zou naar een DA gaan. Lijkt me niet fijn als je niet kan krappen terwijl je het wel moet...

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 16:03

allemaal bedankt voor het reageren!!
ik denk eerlijk gezegt ook tch dat me ponytje een beetje allergies is voor zijn deken!