Voor welke zouden jullie gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Welke zouden jullie kiezen?

1) De Junior merrie.
35 (100%)

Totaal aantal stemmen: 35


Dees

Berichten: 18858
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:50

Ik vind het een vreemd verhaal met de Junior....Een fokker die springgericht wil fokken zal nooit Junior gebruiken bij zijn merries....(Junior staat immers bekend als dressuur-hengst en is niet goedkoop, er zijn geodkopere hengsten die beter geschikt zijn voor springfokkerij)
ik ben bang dus dat de fokker je een broodje aap verhaal heeft proberen wijs te maken. Wees dus heel kritisch, want er zal een andere reden spelen waarom dat paard te koop is. Dat kan gewoon zijn dat het pardje te klein is gebleven naar zijn smaak.

Maar waarom kiezen uit juist deze 4? heb je haast? Watn als je het nog niet zeker weet, dan heb je HET paardje dus nog niet gezien......
Geef jezelf wat tijd, dan zul je zeker een geschikt paard helemaal voor jou tegen komen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:57

Ik vind 5000 piek voor de kennedy en voor de Junior niet veel.
Allebei jong, allebei goede afstamming en vooral voor de Junior vind ik het weinig. Het dekgeld voor een Junior is al niet goedkoop. Het paardje is ingereden dus er is moeite voor gedaan... nee, ik weet niet... ik vind dat erg weinig voor een talentvol paard.

Dat die Kennedy 3000 gulden is gezakt is ook vreemd. Maar als ik het zo lees en ze nog niet heb gezien dan ga ik voor de Kennedy. Puur omdat Ferro en Ulft hierachter zitten. Heb zelf een fantastische Ulft gehad waar ik veel plezier aan heb beleefd!

Waarom zoek je niet verder als je zo twijfelt? Er staan nog veel meer paarden te koop.

Wat de reactie voor mij al schrijft... Junior is geen paard wat ik zou uitzoeken voor een merrie om een springpaard te krijgen. Dus dit verhaal rammelt.

Succes in ieder geval!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:58

Ja, dat 3000,- zakken in de prijs had ik effe niet meegekregen maar vreemd vind i khet wel.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 14:06

Junior is van Uniform en die zijn over het algemeen niet echt makkelijk. Zelf heb ik een Uniform en een Ferro. Ik zou dan voor de Kennedy gaan. Mijn Ferro heeft echt een veel makkelijker karakter. Ik vind het verhaal over alle twee de paarden rammelen..........

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 20:42

Vanmiddag geweest, en heb haar trouwens gekocht! Haha!
Hier even uitgebreide reden dat ze weg moest:
Ze is dus simpelweg te klein. Die man is echt groot, en ze hadden gehoopt dat ze groter uit zou groeien, maar helaas. Sowiso zou ze dan als fokmerrie dienen, en uiteraard voor springen. Maar aangezien ze te klein blijft (is voor hem ook niet ideaal voor fokmerrie) en gewoon veel meer dresuur is, zou ze weg moeten. Maar hij zei, als ik haar niet verkoop, blijft ze evengoed als fokmerrie en gaat mijn dochter er over een jaar mee rijden. Hij heeft er totaal geen haast mee. Hij heeft ook in 2 maanden tijd maar 2 advertenties gezet.
Hij had de prijs eigenlijk al verhoogt, maar omdat hij tegen mij toendertijd al had gezegd, F5000-, mocht ik haar nu voor F5000 ook kopen.
Hij zegt, ik weet gerust wel dat een echte liefhebber er 15 voor zal betalen, maar het gaat me niet om de winst, ik zal er ook echt niet aan verdienen nu. Maar als ik weet dat jij er veel lol van kan en zal hebben, zit het goed.
Hij is ook geen handelaar, maar echt een springruiter, die echt veel om zijn paarden geeft. Hij heeft deze merrie net een jaar, dus niet zelf gefokt.
Hij vond haar dressuurbloed, en vooral haar gangen een goede basis voor zijn springen.
Maar als iemand haar wilt kopen, dan is dat goed wat hem betreft. Simpelweg vanwege haar maat. Was ze 1m70 geweest, had het een ander verhaal geweest.
Dit is dan in het kort en in mijn eigen woorden. Haha!

Echt een heel eerlijke en goede man. Heel goed voor zijn paarden, en ook heel eerlijk tegenover ons.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 20:59

Gefeliciteerd!
wel helemaal laten keuren hoor!

Nog even een kleine reactie wat betreft de oordelen over Junior,
ik vind het ook wel een vreemd verhaal...
maar Junior staat alleen maar bekend als dressuurhengst omdat hij toendertijd bij Anky terecht is gekomen, Uniform is tenslotte heel veelzijdig en daar zijn meerdere goede springers uitgekomen.

Het is een beetje hetzelfde verhaal als met de Ferro's, die krijgen ook bijna geen kans zich te bewijzen in de springring omdat door dressuurfreaks giga bedragen geboden worden...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 21:04

Ik geef die man wel groot gelijk. Want wat begin je met een paard dat geen goede basis heeft?
Na een jaar zegt hij ook eerlijk: ik heb er niets aan. Ze is veelst te dressuurgefokt, wat hij best jammer vind, want hij is supertrots op zijn merrie! Lovers
Ik ben blij dat hij haar dan aanbiedt, want ik heb er dus een superpaardje aan. Ze heeft zulke ontzettende gangen, daar wordt je bang van! Haha!
En echt een showbinkie. Ik moest en zou haar hebben, ik was, en ben, echt opslag verliefd. Lovers

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:58

ik zou persoonlijk voor de arabier gaan ik hou erg van hetere paardjes maar die kenedy spreekt me ook wel aan maar als jij junior toch tof vind zou ik het doen niks mis mee enne 1.59m is toch gewoon paard of ligt dat aan mij. nou als ze mij junior aan zouden bieden zou ik het wel weten dusse kijk gewoon of het klikt en laat ff weten wat je uiteindelijke keuze is en hoe het bij junior was.

paardrijden is vallen en....nog meer vallen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 10:31

Sjuimpje schreef:
Gefeliciteerd!
wel helemaal laten keuren hoor!

Nog even een kleine reactie wat betreft de oordelen over Junior,
ik vind het ook wel een vreemd verhaal...
maar Junior staat alleen maar bekend als dressuurhengst omdat hij toendertijd bij Anky terecht is gekomen, Uniform is tenslotte heel veelzijdig en daar zijn meerdere goede springers uitgekomen.

Het is een beetje hetzelfde verhaal als met de Ferro's, die krijgen ook bijna geen kans zich te bewijzen in de springring omdat door dressuurfreaks giga bedragen geboden worden...


ik heb ook een Junior STV x Ulft en die kan toch echt superspringen dus dressuurbloed kan ook superspringen !!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 11:14

dressuurbloed, springbloed...... het hangt er meer van af bij wat voor ruiter een paard terecht komt. Dressuurpaarden die heel los en soepel kunnen bewegen kunnen vaak ook heel gemakkelijk de hindernis over. Paarden die lekker los zijn in de rug en elastisch springen, zijn vaak ook heel goede dressuurpaarden. Ferro is een dressuurpaard omdat Coby van Baalen op hem rijdt. MAar hij kan goed springen en is een zoon van Ulft, die van een springer komt, Le Mexico. Het zegt dus allemaal niet alles.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LDRD, Trendiction en 16 bezoekers