Wat te doen na chippen?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nathalie

Wat te doen na chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 16:34

Riona moet nog gechipt worden maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat een pony gechipt word.
Hoe word dit gedaan en wat moet ik doen na het chippen?
Moet ik dan bepaalde dingen met haar doen en mag ik wel rijden? zo nee, vanaf wanneer dan wel?
Verward

Hip & Groen - Voor eigentijdse, bewuste ouders!
http://www.hipengroen.nl

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 17:16

Eum, ik weet niet door wie je wilt laten chippen, maar ik heb het via de NHS gedaan. Je moet dan een briefje naar ze opsturen met naam, adres, tel nummer etc en hoeveel pony's/paarden je wilt laten chippen. Je wordt dan vanzelf opgebeld waar en wanneer het chippen bij je in de buurt is, zodat je er heen kan gaan. Ook is het aan te raden om met meedere mensen af te spreken, want dat scheelt een boel in de kosten. De eerste dag na het chippen kun je beter niet rijden (dat adviseren ze je) en daarna weer wel. Oja, het kan geloof ik ook via het stamboek waar je bent ingeschreven. Succes.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 17:20

Het chippen is allemaal al geregeld enzo. Maar graag dus antwoord op deze vraagjes. Lachen

Hip & Groen - Voor eigentijdse, bewuste ouders!
http://www.hipengroen.nl

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 17:22

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:13

over het algemeen geeft men het advies mee om 24 uur niets te vragen van je pony.
dan kan de chip zich beter inkapselen in zijn hals.
Omndat ik 24 uur te kort vind en het liever wat ruimer aan houd heb ik eerst 24 uur niets gedaan en de dag erop met een lang teugeltje wezen stappen de dag daarna heb ik 'm vwnw gelongeerd en toen pas echt opgepakt.
Je kan er wel meteen op als je maar niets van 'm vraagt (geen inbuigen in die hals)

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:27

Eerst wordt er een stukje haar met een tondeuse of scheermesje weggheaald. Dit plekje wordt hierna ontsmet met jodium of iets dergelijks. Daarna klopt de chipper enkele keren op de hals en dan hup bij de laatste klop de chip erin. Daarna even aflezen en dan is het klaar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie