Buitenrit / puzzeltocht ideeen gevraagd

Moderators: C_arola, Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Semmie

Buitenrit / puzzeltocht ideeen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 08:08

Hi,

Voor de mensen op m'n stal (volwassenen) wil ik graag een buitenrit organiseren. Ik denk aan een rit in koppels met wat opdrachten. Wie helpt mij met wat ideeen of heeft ervaring met het organiseren van dit soort ritten?

Alvast bedankt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 09:58

Hoi !
Georganiseerd heb ik nog niets (willen we in de hefst doen!) maar mijn vriendin en ik hebben al wel een paar keer een puzzel-rit mee gereden.
Dit hebben we oa moeten doen:
*uit het bos 5 -of meer!- verschillende "vruchten" meebrengen (zoals blauwe bessen, bramen, denneappels)
*op verschillende plaatjes kunnen aanwijzen wat giftige planten zijn en erbij zeggen hoe ze heten.
*Verschillende -schoenen-dozen neerzetten met dingen erin die je moet voelen (oa haver, zaagsel, müsli, manenkam enz.)
*spelltjes te paard Lachen : met een ei op een lepel een slalom parcoursje rijden (hoe sneller, hoe beter!), hoefijzer gooien, samen met een partner: de één hangt een aantal kledingstukken op een waslijn op, de andere haalt ze er weer af. Met je partner "tennis-spelen", met zo´n tennisbal en dan van die klitteband-batjes, zo vaak moegelijk heen-en-weer gooien, zonder dat de bal op de grond komt (en je weer af moet stappen!)
*Bij sommige ritten krijg je een vragenformulier mee, die je onderweg moet beantwoorden (bijv. 5 verschillende kerktorens en dan zeggen van welk dorp ze zijn). Of:"hoe heet het paard wat Robert Redford rijdt in de film The horse-wisperer"
*toen we in één stal na de rit weer terug kwamen, moesten we nog een -klein- trailparcourtje afleggen.
Met je paard over een "wip", paraplui opendoen en in draf(of galop, het gaat om de tijd Lachen ) slalom om tonnen heen. Het paard over een stuk plastik laten lopen.
Kortom, laat je fantasie vrije loop Lachen , het is echt super Cool om te doen!!
O ja, zorg er wel voor dat je genoeg mensen hebt staan op de diverse kontrolle-punten. Bij ons moet je altijd inschrijf-geld betalen (niet zoveel hoor!) en daarvan wordt dan voor onderweg wat dingen gegeven (zoals mini-marsjes,-snickers enz.) ,thee en/of fris. Het is ook handig als op ieder punt een "apotheek" voor ruiter en paard is , met een hoeven-krabber!! Hier verlangen ze ook dat je je inentingspas meeneemt en een bewijs van je verzekering. Bij terugkomst op de stal is er dan wat -warms- te eten, wat wel lekker is, want je hebt toch wel honger als je weer terug komt. (Gewoon grote pannen maaltijd-soep maken of chili, broodjes ham/kaas gaat natuurlijk ook!)
Véél plezier!!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds zo erg ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/
"Als vandaag voorbij is ben je weer een dag verder"

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:11

Misschien kan je een kleine 4- daagse houden? Je hoeft dan geen km's en km's te rijden natuurlijk.
Je zoekt per dag een mooie rit uit, afwisseld. Je kunt evt. dmv vrijwilligers iets van "stempelposten" organiseren, zodat de deelnemers onderweg wat lekkers kunnen nuttigen. Al is het er 1, succes verzekerd!

Ik heb ook vaak eens met een puzzeltocht meegedaan. Een beschreven route, met vragen/ opdrachten onderweg. Vond ik ook erg leuk!

Of misschien een "snertrit". Eerst met zijn allen een gezellige rit maken (wederom met een post halverwege voor een opwarmertje?) en dan nadat de paarden verzorgt zijn, met zijn allen lekker snert eten.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 17:51

Ik heb ook weleens met een puzzelrit meegedaan. daar hadden ze de route beschreven door ga bij het 10e hek rechts, sla bij de zeven links af enz. Op de eerste kuising hadden ze trouwens bij de zeven het cijfer 7 op een papier gedrukt, dus wij daar afslaan, jammerdan, moesten we bij de volgende kruising, waar echte zeven/vergieten hingen pas linksaf. Daar zijn we toen mooi ingestonken. *LOL*
Ik zal eens vragen of wat mensen op de manege nog meer ideeen hebben

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie