hoi ff een vraagje!

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

carlosje

hoi ff een vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 00:38

hoi ik vroeg me af of je met een dressuur zadel je beugels langer moet doen dan bij een vs zadel, ik ben namelijk net iets te groot voor mijn pony en ik heb nu een vs zadel, maar ik zal ook graag een dressuur zadel willen hebben, maar moeten dat je beugels lager omdat het zweetblad wat smaller is? en is het erg als je iets te groot bent voor het zadel? niet heel erg maar ietsje

alvast bedankt!

gr kathelijne

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:20

Dressuurzadels hebben inderdaad langere zweetbladen, en daarbij ook iets smaller. Het lijkt mij iets gemakkelijker zitten als je de beugels iets langer doet zodat je niet met je knie op de rand van het zweetblad zit Lachen

Dat je iets te groot bent voor een zadel zit alleen voor jou en beetje klote, en misschien gaat je zadel er wat eerder van naar de Filistijnen. Maar verder niet schadelijk voor het paard.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 10:35

Ja, bij en dressuurzadel moeten de beugels langer. Dat kan best drie gaatjes zijn. Ik heb jaren met een vs-zadel gereden, totdat dat gejat werd. Daarna een dressuurzadel gekocht, niet bewust, kwam er bij uit, maar de beugels moeten dan echt langer. In het begin moet je daar heel erg aan wennen, steeds een gaatje langer.
Te klein voor je zadel is bijzonder ongemakkelijk voor de ruiter, omdat je aan alle kanten klem komt te zitten, je paard merkt dat niet direct, tenzij je houding er erg door beïnvloed wordt.
Te klein voor je pony, zoals je eerst schrijft, is slap gezever, gefantaseerd door maloten die alleen maar een bepaalt beeld goed vinden. Zolang je niet te zwaar bent voor je pony, gewoon ervan genieten, laat anderen maar OH-en.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? www.nvvr.info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie