We hebben eerst haar steeds bij een oranje vel papier een paar bixjes gegeven en dat een aantal keren achter elkaar. Toen hebben we er een blauw papiertje bijgehaald en haar laten kiezen: bij oranje een snoepje en bij blauw niets. (en dan wel zo nu en dan de papiertjes omdraaien zodat ze niet alleen naar het linker of rechterpapiertje gaat)
De bedoeling was dat ze dus na een tijdje alleen naar het oranje papiertje zou gaan, en als ze dat niet zou doen maar het willekeurig bleef zou ze geen kleur onderscheiden.
Nou was er een beetje een probleem. Ik: "Lola, TOUCH!(=aanraken)" Lola: "Aha, ze wil dat ik een voetje geef!"
Ik negeer het en nog een keer : "TOUCH!" Lola " Oh, ik snap het, ze wil dat ik op de balk ga staan." 
Nou ja, ze vond het papiertje dus eng en oninteressant, dus de restulaten van de proef zijn nogal apart geworden zeg maar
Kan iemand mij misschien vertellen of paarden kleuren kunnen zien, ofdat ze in ieder geval oranje en blauw kunnen onderscheiden, dan manipuleer ik de resultaten een beetje...

.
. Als ik het nog vind, stuur ik je wel even een PB