wie heeft hier "paarden" als werk? en hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

wie heeft hier "paarden" als werk? en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 21:27

Ik ben nou me "eigen" stalletje begonnen en heb nou veel stallen!
Ik heb alle middagen en weekenden tijd en nou dacht ik er aan om een fok/handel/africhting stal van te maken! Niet groot maar bv voor particulieren een paardje inrijden (vele paarden ervaring) en bv een paardje van particulieren kopen en ook weer aan particulieren verkopen (goed te huis zoeken en niet om er beter van te worden!)
En ik heb er nou een paar staan die drachtig zijn dus een beetje fok!
Gewoon wat meer dan alleen qua rijden bezig zijn met paarden en misschien wat meer ervaring opdoen!
Nou dacht ik misschien zijn hier mensen die op deze manier ook met paarden bezig zijn en kunnen die mij er meer over vertellen!

Want wat zou je eigenlijk voor een paard inrijden kunnen vragen?
Dus echt een maand in pension nemen en hem op m-niveau (ben zz amazone) in te rijden?

Ik zou het graag willen horen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:36

ik werk dus op een stal waar dat gebeurt. gerald heeft zelf 1 paard, rijdt hij nu M2 mee. verder staan er nu nog 4 andere paarden, 1 hengst waar gerald nu Z2 mee is, een merrie (M1, binnenkort M2), nog een hengst (goedgekeurd) die bij ons staat om hier in nederland bekend(er) te worden, gerald wil hem ook gaan starten en gaat er shows mee rijden. het laatste paard is een ruin. toen hij bij ons kwam staakte hij echt heel erg maar de laatste tijd gaat het erg goed.
ook hebben we paarden gehad die wel zadelmak waren maar verder ingereden moesten worden, of net zoals die staker dat ze gecorrigeerd moesten worden.
wat voor een stal is dit dan precies vraag ik me wel eens af Haha!

maar goed je vroeg naar wat jij voor je werk kon vragen. gerald vraagt er behoorlijk wat voor, maar de paarden staan daarbij altijd dik in t stro (of zaagsel Haha! ), voer zit erbij in, eigenaars hoeven er niet meer naar om te kijken maar kunnen ten alle tijde komen kijken hoe het met hun paard gaat. wat ik heb gehoord (verdiep me er ook verder niet in hoor) vroeg gerald 250 gulden per week. dat was een paard dat wat gecorrigeerd moest worden (uiteindelijk bleek er een rugprobleem te zijn maar dat terzijde) en uiteindelijk moest het paard verkocht worden. een 5jarige.
het kan best zijn dat het ondertussen veranderd is wat gerald ervoor wil hebben hoor, dat weet ik verder niet.

succes met je stal!!