Nadelen van een eigen paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

daarom wil ik geen eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:59

vanwege al die nadelen zou ik geen eigen paard willen... Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me heerlijk, maar ikz ou andere dingen zo gaan missen.. Ik vind het ook erg prettig om eens gewoon een avond na het werken op de bank door te brengen, met mijn vriend, of een avond een andere sport te kunnen doen. Er is nog meer dat leuk is in het leven.
Het nadeel van een eigen paard vind ik dat al je vrije tijd in het paard gaat zitten (logisch, daar heeft ie recht op, anders moet je geen paard nemen). Dus heb ik besloten dat ik dus nooit een eigen paard zal bezitten. Gelukkig vind ik het rijden van andermans paarden ook leuk: niet de volle verantwoordelijkheid, niet de hoge kosten, maar wel de lol, terwijl de eigenaar blij is dat hij ook eens een avond 'vrij' heeft!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:04

daarom zou je kunnen beginnen met leasen. Dan kun je uitvinden hoe het is om een eigen pony te hebben en als het niet lukt, kun je er altijd mee ophouden. Bij jou in de buurt is daar de perfecte mogelijkheid voor.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:15

Nadelen vind ik niet dat het veel tijd & geld kost, jammer dan, dan moet je een andere hobby zoeken. Waar ik van baal is dat je ALLES (ik sta dus niet op een pension) zelf moet regelen, hoefsmid, DA, uitekenen hoeveel hooi bestellen, strooisel etc. Zorgen dat de wei er goed bij staat. Vooral hoefsmid en DA zijn een probleem omdat die vaak overdag komen en ik werk full-time... dussssssss... veel vrije dagen opofferen... Haha!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:20

de vergelijking met een klein kind vind ik een beetje erg ver gaan. Een kind ben je namelijk wel wat meer tijd aan kwijt dan aan een paard. En dat verantwoordelijkheidsgevoel gaat veel verder.
En stel dat je echt geen tijd meer hebt voor je paard (om wat voor reden ook) kan je em verkopen. Je kind kan je niet verkopen.

Verder zie ik niet zoveel nadelen, omdat ik altijd op een manege heb gestaan. dus;
er wordt uitgemest, gevoerd, vriendinnen of bijrijdster rijden als je geen tijd hebt, paard wordt goed in de gaten gehouden, en een lekkere warme kantine om even op te warmen na het rijden. Verder heb ik een auto, dus hoef niet door de regen te fietsen als het vies weer is.

voor mij het enige nadeel; het is erg duur.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:25

Ik zie weinig nadelen, ook het mesten, voeren etc vind ik leuk om te doen!
Geld is inderdaad een nadeel, maar alle sporten en hobby's kosten geld, het is net hoe gek je het zelf maakt.

Misschien is ook een nadeel dat je sociale contacten toch vaak een stuk minder worden. Wat ik moeilijk vind is dat mensen het vaak niet begrijpen waarom je er zoveel tijd aan besteed. Maar dat is meer een nadeel van die mensen dan van de paarden! *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:39

Het kost veel tijd, geld en verantwoordelijkheid, net zoals degenen voor mij al zeiden. Toch zou ik het voor geen goud willen missen. Het is net mijn "kind", zullen we maar zeggen, ik ben er minimaal 3 uur per dag mee zoet, terwijl ik fulltime werk. Imker staat bij mij thuis, dus ik moet ook alles zelf regelen. Voordeeltje is alleen dat mijn achterbuurman en ik wel eens voor elkaars paard zorgen, dus als hij een week weg is, zorg ik voor zijn paard en andersom ook. Zo hoef ik hem als ik eens weg wil, niet op 'vakantie' te sturen.
Maar echt een nadeel kan ik niet zeggen, behalve dan dat je niet zo veel tijd meer hebt voor andere sociale bezigheden, en dat je vaak op tijd thuis moet zijn om te voeren, rijden, DA en smid.
Ik zou niet weten wat ik zonder Imker moest doen, dan zou het in ieder geval heeeel saai zijn....

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:44

Soms denk ik ook "waarom kan ik dat nou niet"

Vragen er kinderen of ik die middag mee ga naar de bios.. Dan denk ik, "ja, leuk". En dan, "onee, oliebol, ik moet mijn pony's verzorgen". Ik kan nooit iets leuks doen omdat al mijn vrije tijd naar mijn pony's gaat. Maar ik ben harstikke blij dat ik lieve pony's heb. maar soms vind ik het wel jammer dat ik zulke dingen niet kan doen..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:25

kojack schreef:

Een gozer zou echt niet eeuwig en altijd met je meegaan hoor, laat staan dat hij het net zo leuk vind als jij.


Goh wat heb ik het dan getroffen. Ik heb gewoon een stoere cowboy aan de haak geslagen die net zo gek is op dat gele ding als ik. Sterker nog, hij lest er sinds een week mee. Rijdt met met de trailer overal naar toe, helpt me op keuringen enz enz. Mocht het ooit eens voorkomen dat ik echt niet kan (hooguit 1x per jaar), nou dan doet hij haar toch gewoon.

Nadelen kan ik verder niet verzinnen, ik hoor vaak tijd en geld vallen. Das alleen een nadeel als je het niet hebt, en dan had je niet aan een paard moeten beginnen. Zelfde geld voor verantwoordelijkheid.

Viv