Basisafrichting van het jonge paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Basisafrichting van het jonge paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 13:38

Hoi!

Wie weet er goede boeken over de basisafrichting van het jonge paard?
Goede sites mag ook.

Alvast bedankt!

Saskia

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:57

Denk dat je heel ver zou kunnen komen met de boeken en video banden van Emiel Voest.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 14:35

Ik heb even op zijn website gekeken. Bedoel je : Freestyle Fase 1 ?

Ik denk niet dat dit specifiek genoeg in gaat op wat ik wil weten. Maar overtuig me maar Knipoog

Ik ben niet van plan om mijn paard helemaal zelf te gaan beleren. Het gaat mij een beetje om wanneer doe je wat en waarom doe je dat. Ik heb gisteren het boek van Klimke besteld. Maar ik vroeg me af of iemand nog aanraders heeft.

Gebruik jij Voest voor de omgang met je paardje?

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:00

Het jonge paard (geschreven door Jennie Loriston-Clarck)

Daar word de training beschreven van veulen tot de eerst wedstrijd. Ook mooi beschreven met foto's e.d.

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

boek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:54

Hoi, wat ik zelf een heel leuk boek vind is: van veulen tot rijpaard van Richard Maxwell en Johanna Sharples. Dit is duidelijk en overzichtelijk.

Succes, Francisca

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:06

Basisboek dressuur van Tineke Bartels. Is wel een heeeeeel simpel boek. Maar simpel is juist goed........

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:22

Ik lees op het moment... van veulen tot eerste wedstrijd ( Verward of iets dergelijks) van Reiner Klimke. Heel interessant boek, maar soms een beetje vreemd geschreven. Dan wordt er bv. geschreven, iets als: de auteur van dit boek doet dit liever niet, maar geeft de voorkeur aan.....
Dan denk ik "de auteur"? Beetje rare zinnen.
Maar verder erg leerzaam!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 09:42

Hoi,

het boek van Reiner klimke had ik al besteld, dus daar ben ik erg benieuwd naar. Ik heb toen zitten twijfelen tussen die van Klimke en Jennie Loriston-Clarck, dus misschien bestel ik die ook nog wel.

De overige ga ik nog eens even bekijken. Die van Tineke Bartels ziet er ook best goed uit! Wat jammer dat Sinterklaas en de kerstman alweer weg zijn . . . Knipoog

Een tip als je op zoek bent naar boeken: www.mediaboek.nl

Allemaal bedankt!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:09

De eerste hoofdstukjes van VAn Groen Tot Grand Prix van Claartje van Andel en Eddy DeWolff-Westenrode ( die naam gaat je irriteren bij het lezen van dat boek }> ) zijn sterk geent op het jonge wedstrijdpaard.
Oke, het echte zadelmak maken wordt niet goed beschreven, maar dat wat daar direct achteraan komt heel zorgvuldig. Goed boek waar basisprincipes worden uitgelegd....Ook punten waar je op moet letten tijdens het aan/doorrijden.