Luchtzuiger kopen of Niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:31

Nathalie V schreef:
Omdat veeel mensen zeggen dat een luchtzuiger nadelen heeft en dat ze eerder doodgaan en als ik een paard koop wil ik dat ze zo lang mogelijk bij me blijft snap je Sunnylover ik wil haar heel graag hebben als het klikt maar als ze eerder doodgaat ben ik bang me aan haar te gaan hechten snap je?Daarom vraag ik het aan julie is er kans dat als ze NIET door de band heenzuigd dat ze dan eerder doodgaat aan gaskoliek?

Greetz nathalie


Lieve Nathalie, onze Nappie ( van Prima en mij) is een echte luchtzuiger!!! Als ie zijn band niet om heeft en hij heeft geen afleiding, tja dan gaat ie staan zuigen. Maar ik moet zeggen..... ik ben heeeeeeel blij met Nap, en ik zou zo weer een luchtzuiger kopen als ie hetzelfde karakter en dezelfde kwaliteiten als Nappie zou hebben. Om het luchtzuigen zou ik een goed paard niet laten staan!!!!! ( tenzij hij het zo erg doet dat niets meer helpt) en idd hij heeft een ondehals, maar we zijn het eraf aan het trainen, wat al aardig lukt!

Trouwens, Nappie staat bij nog 12 paarden op stal, en geen van allen hebben het luchtzuigen in die 2jaar over genomen!!! Het is maar net hoe je er zelf tegenover staat. Nappie heeft nog nooit koliek gehad, en ik kon hem gewoon verzekeren. Ik zou zeggen.......als het echt je droompaard is dan zeker kopen, eventueel met een proeftijd waarin je een luchtzuigband kan uitproberen. Heel veel succes met je keuze, en als je nog vragen hebt pb je me maar Knipoog

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 11:27

Ik heb gister iets heel goeds en heel slechts gehoord (nou ja heel slecht) Haha! Melody is echt een tye pony dat alles en iedereen uitprobeert elke keer weer nou vindt ik dat nie zo erg want volgens mij kan dat er uit want ze heeft nu minstens denk ik 3 verschillende berijders.Je moet haar een half uur longeren want anders gaat ze helemaal uit dr dakkie!!!!!!!!!
Echt weer een beesie met pit precies iets voor mij!!!!!!!!! Tong uitsteken
Het goede nieuws is dat ze te koop staat en ze goedkoper was dan ik dacht Pling Lovers I am in love with melody ze is echt fantastisch Die vriendin van mij kon de eigenaar nie langer spreken maar ik ben er wel achter dat luchtzuigen het enige gebrek is tjonge wat een merrie zeg!
Enne ze is echt leuk!!!!!!
Maar ik ga stoppuh voor nu

Greetz Nathalie Haha!

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Als jij het een leuk paard vindt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:00

Wat verder goedgekeurd zou worden en je neemt genoegen met z'n kleine gebrek, dan zou ik het zeker doen. Vooral omdat je er volgens mij al over uit bent dat je haar toch wil hebben, althans dat denk ik min of meer op de maken uit je teksten.

Een luchtzuiger kan inderdaad een probleem zijn. Kans op koliek is er altijd wel, het is maar net hoe je met je paard omgaat. Ik zou je paard in dit geval zeker geen 23 uur op stal laten staan. Veel luchtzuigers die ik ken zuigen alleen lucht uit verveling (sommige hebben andere oorzaak). Erg vervelend maar een band helpt goed. Bij ons op de manege in de buurt van Wijk staat ook een paardje. Die had vroeger altijd een band om omdat ie luchtzoog. Nu is er bijna niks meer aan de hand. Het is een kwestie van tijdverdrijf en aandacht trekken bij dat beest. Paarden die tegen boxdeuren stampen kunnen ook precies hetzelfde idee in hun hoofd hebben. Erg vervelend.

Geef je paard voldoende afleiding dan komt het vaak wel goed. Als het een luchzuiger is die zich ergens aan vast bijt, dan is de wei een goede oplossing.

Freestyling of horsewhisperer wil ook nog wel eens helpen om de oorzaak te ontdekken. Goede resultaten mee gezien!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:42

Moet je haar eerst een half uur longeren? Lips are sealed