Aaaahhrrgghhh... Stalondeugden!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Aaaahhrrgghhh... Stalondeugden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 13:58

Ik krijg een beroerte.... Isolda heeft even in een paar nachten dat ik bij Marco was een stalondeugd ontwikkeld. Ik merkte het vanacht, heb mijn vader gevraagt, ze doet het al een paar dagen.
Ze weeft niet, ze zuigt geen lucht, nee ze klopt. Met haar hoef tegen het schot. Ze trapt niet, schraapt niet, maar tilt haar voorbeen op, met gebogen been en tikt met de voorkant tegen het schot. Heel irritant.
Ik werd vanacht op ongeveer 4 uur wakker en hoorde gebonk. Ik dacht, welke idioot heeft zo laat nog house-muziek aan?! Het was dus Isolda.....
Ze verveelt zich overduidelijk, vraagt aandacht, maar goed, ze staat alleen 's nachts op stal. Ik kan haar daar ook niet meer afleiding geven. Ze krijgen 's avonds laat nog een bult hooi om van te smikkelen, maar ja die schrok-op heeft dat binnen no-time weggewerkt.....
Mijn vader heeft haar overigens ook al een paar keer zien happen op een stang, zou ze dan ook nog lucht gaan zuigen???
Oohhh nee, werd het maar weer voorjaar, dan hoefde ze niet meer op stal! Wat doe je hier nou weer aan?
Op zich is dat kloppen niet zo'n heel erg groot drama voor mij. Na een paar nachten slaap ik er wel doorheen. Ook voor Isolda is het niet zo heel erg, ze schopt niet hard en doordat ze alleen maar klopt, slijten haar hoeven niet. Maar.... voor de nachtrust van de rest van het dorp is het niet zo heel erg bevorderlijk.....
Wie o wie heeft ervaring met dit soort ondeugden/ aandachttrekkerij? Wat moet je hier nou aan doen? Geen aandacht aan schenken, dat in ieder geval. Maar volgens mij is het in deze paar nachten al een dwangmatig iets geworden want ze doet het gerust een uur achter elkaar.

Even extra informatie, Isolda en Berber staan op stand, dus speelappel, equifeeder zijn geen optie.
Men, ik moet hier eens goed over denken. Ze is bijna 12, staat ondertussen al 9 jaar in dit stalletje, zonder enige problemen.... Waarom nu ineens??


Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:09

Misschien de stand met rubber bekleden? Dan maakt het iig geen herrie meer. Eet ze haar stro niet op? Sterkte met dit probleem...raar idd dat ze dat nu ineens doet.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:48

Als het even kan inderdaad rubber tegen de wand, en dan het liefst met wat tussenruimte. Je doet dus eerst een balk bovenaan (op boeghoogte ofzo) en daar maak je het rubber aanvast, onderaan laat je het loshangen. Dan hoor je bijna niets meer en is de lol er vaak snel af.

Navragen is beter dan afvragen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:44

Jaah, en door het rubber dreunt het bij hun door in hun lijf, of hoe zeg je dat. de trilling voelen ze dan heel goed en dat schijnt niet prettig te zijn. Mijn buurman heeft zijn staldeur ook zo bekleed en nou doet hij het niet meer.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JornaR, Kirja, Luzerna en 110 bezoekers