Luchtzuigen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:28

Nou ik heb duzz bij Horselover zon leren luchtzuigband gezien en die kost ,maar 11,12 Euro duzz wat denken jij Anneke ik zou deze maar kopen

Greetz Nath

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:39

Sommige paarden vinden die leren "Miracle collars" maar niets. Wij hebben een paard bij ons op stal staan die helemaal door het lint gaat als ze die band om krijgt. Met een ouderwetse metalen band is er niets aan de hand. Het is en blijft een kwestie van uitproberen welke band jouw paardje het prettigst vind (nou ja prettig is het nooit) en wat ze accepteren).

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Luchthappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 12:13


Ik heb een Spaanse hengst van bijna 4 en die hapt lucht, voornamelijk als hij eet en z'n hap door heeft geslikt. Hij kromt zijn nek in de lucht, neemt een hap lucht en maakt een boerend geluid. Het rare is dat hij het alleen doet als hij niet op z'n gemak is want als je stiekum om het hoekje kijkt als hij staat te eten, doet hij nix. Als zijn vriendje in de stal naast hem weg is doet hij het wel, of als er mensen in z'n stal staan waar hij niet bij op z'n gemak is.
Bij hem is het dus een stress situatie en geen verveling. Wij voeren hem niet meer of minder en hij heeft nu sinds een paar dagen een miracle band om, die goed werkt want nu doet hij het niet meer. Of hij daardoor ook rustiger is met eten, weet ik niet.

Groetjes, Mariska

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:11

Ik zou lekker op mijn gemak doorkijken,want waarom zou je een paardje kopen met een stalondeugd terwijl er nog zat andere paardjes zijn die dat niet hebben en daar zit echt wel wat tussen wat ook jou type is ,het is wat anders als je dit paardje wat luchtzuigt al heel lang kent en er een goede band mee heeft, ja dan zou ik alle risico's er bij nemen .en hem kopen.
Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:51

Buitenzorg"]
[quote="Prima schreef:
quote:
Ik heb een luchtzuiger gehad en het grootste nadeel daarvan was -in mijn geval- dat ik er kilo's voer in moest stoppen!

Onzin. Nooit van gehoord en wij hebben ook een zuiger.


En waarom is dat onzin???????????????

Er staat ook in mijn reactie dat het in MIJN GEVAL zo was, ik heb met eigen ogen meegemaakt dat ik dus werkelijk ruim 6 kg voer in mijn paard moest stoppen en toch sterk vermagerde vanwege het luichtzuigen.
[/quote]

Maar ik dacht altijd dat als paarden vermageren van luchtzuigen, dat dat kwam omdat er lucht in de maag kwam en dat ze daardoor geen honger meer hebben (of is dat hetzelfde als meer energie verbruiken, zoals jij vertelde Verward Scheve mond ).
Dat is mij verteld namelijk.

[Edit: Oh, ik zag dat Prima ook al zoiets had gezegd, ja ik had nog niet alle replies gelezen Schijnheilig ]

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 17:22

Hmm ik denk dat ik inderdaad maar even verder moet kijken...
Maar ik zoek al zo lang!! Ik kan maar geen leuk paardje vinden... Verdrietig

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:30

Een paard dat luchtzuigt kan klachten krijgen, hoeft dus niet. Hij kan eerder koliek krijgen, hij kan mager blijven en en. En stalgenoten kunnen het overnemen, hoeft ook niet te gebeuren.
Bij ons op stal stond er ook 1, geen band om want dat hielp niet, maar geen van de andere paarden heeft het overgenomen. Ook in een koppel veulens heb ik gezien dat er eentje was die zich vastzette op een paal en ging luchtzuigen, ook geen van de anderen nam dat over. Ik moet wel zeggen dat dat beestje er wel slecht uitzag, doffe ruwe vacht en stuk magerder als de rest.
En als je hem weer wil verkopen heb je en probleem, omdat nou eenmaal mensen niet graag een luchtzuiger hebben.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:56

koop NOOIT een paard die lucht zuigt of evenwichtsstoornissen heeft..
je krijgt er anders echt spijt van.. Frusty

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:22

nicolietje schreef:
koop NOOIT een paard die lucht zuigt of evenwichtsstoornissen heeft..
je krijgt er anders echt spijt van.. Frusty


O ja? Ik heb anders echt geen spijt hoor!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:28

wij anders ook niet. Kennelijk heb je dus veel ervaring met luchtzuigers nicolientje.....

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:26

nou ga maar naar een dierenarts ,die kan je precies vertellen hoe slecht het is als een paard lucht zuigt.
hij krijgt dan een mindere conditie en het is hartstikke slecht voor de longen,
je mag er best 1 kopen hoor, maar ik zou nooit een paard kopen die al mankementen heeft..
maarja je moet het zelf weten..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 11:35

Het gaat al niet door, ik ga vanmiddag alweer bij een ander paard kijken! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:38

nicolietje schreef:
nou ga maar naar een dierenarts ,die kan je precies vertellen hoe slecht het is als een paard lucht zuigt.
hij krijgt dan een mindere conditie en het is hartstikke slecht voor de longen,
je mag er best 1 kopen hoor, maar ik zou nooit een paard kopen die al mankementen heeft..
maarja je moet het zelf weten..


Mag ik het adres van de dierenarts die deze FLAUWEKUL loopt te verkondigen? Dat slaat namelijk helemaal nergens op. Waarom is luchtzuigen slecht voor de longen?

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 12:36

kijk maar op internet.
als jij het niet gelooft is dat jouwn probleem..
ik snap best dat je niet graag toegeeft dat jouw paard/pony niet goed is,
maar dat betekent niet dat een ander ongelijk heeft!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 12:51

Nicolietje, lieve schat.

Als een pony luchtzuigt, dan komt de lucht in de maag en eventueel in de darmen terecht. De longen hebben daar niets maar dan ook helemaal niets mee te maken!

Dus wel even goed kijken voordat je zulke opmerkingen plaatst.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:50

Anneke schreef:
Het gaat al niet door, ik ga vanmiddag alweer bij een ander paard kijken! Haha!


Waarom ging het niet door dan?