Een super zielige pony!! maar ik kan er niks tegen doen |(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vindt jij wat er moet gaan gebeuren?

maatregelen nemen
36 (100%)

Totaal aantal stemmen: 36


kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:57

ja de eigenaar zecht dat ze elke dag komt behalve op zondag maar ja je ziet haar de hele week niet en de bak is ook niet vaak vrij duss
dan maar niet of aleen stappen of poetsen

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 02:36

Juist ja, het probleem is niet dat de pony op stal blijft staan, maar de eigenaresse geen zin heeft om duidelijke afspraken rondom de verzorging te maken. Ze heeft in die zin gelijk dat zij bepaalt wat er met de pony wel of niet gebeurt. Dus als jullie niet in staat zijn haar te overtuigen dat het beter is dat jullie helpen bij het verzorgen kun je er verder NIETS aan doen. En je moet dat dan ook niet willlen. Of je maakt duidelijke afspraken met haar of je laat haar zelf beslissen hoe ze ze met de pony omgaat, ook al vinden jullie dat zielig.
Uiteraard moet het paardje daarbij wel gezond blijven. Maar het is niet jullie verantwoordelijkheid om het paardje wel of niet gelukkig te laten zijn. Dat is haar verantwoording. Meer dan haar daarop wijzen en jullie hulp aanbieden kun je niet en mag je zelfs niet. Zij is degene die beslist wat er met haar pony wel of niet gebeurd. Of je dat nou leuk vindt of niet.
Klinkt allemaal vrij hard, maar zo zit de wereld in elkaar. Heb hem ook niet gemaakt.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Ja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 13:32

maar weet uje wat ook zo zielig is???
ze heeft dan 2/3 weken niet meer gereden en dan gaat ze gelijk weer een uur in de les!! als de instructeur vragt wat heb je de afgelopen dagen gedaan? dan zegt zij gereden terwijl ze geeneen stap op de manege heeft gezet!! en dan rijdt zre dus gewoon een heel uur mee en dan is ie echt helemaal zeiknat. die pony zet ze dan gewoon weer met winterdeken op stal en hij heeft ook een super dikke vacht en de haren staan helemaal de verkeerde kant op!! o ja en trouwens hij begint nu ook al te hoesten!!!
echt zielig gewoon

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 16:05

ja die zijn er helaas wel, mensen die een eigen paard hebben maar ze niet verzorgen.
maar je zegt zelf al dat ze liegt... dat kan je op een goed moment tegen haar gebruiken.
ik weet verder niet wat jullie kunnen doen, ik denk dat je het toch maar moet laten gaan... als de pony gezond blijft is er niets aan de hand, maar als hij ziek wordt moet je wel wat doen denk ik.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 16:36

Da's inderdaad een lastig probleem.
Als ik jou was, dan zou ik haar nog een keer aanbieden om de pony te verzorgen en/of te rijden, als je dat tenminste echt wilt.
Als er dan weer gezegd wordt dat de eigenaar elke dag tijd heeft om langs te komen en te rijden / verzorgen, en het gebeurt weer niet, dan zou je heel subtiel een lijstje kunnen maken met daarop de datum en hetgeen je voor de pony gedaan hebt.
Misschien dat ze deze "stille hint" oppikken.
Voor de pony is het maar te hopen dat hij snel verkocht wordt, dan krijgt hij het vast wel beter (tenzij jullie de pony officieel mogen verzorgen natuurlijk !).
Maar maak je er ook niet TE druk om, het is natuurlijk wel sneu voor de pony, maar als je alles wat in orde is met andere ponies jezelf aan gaat trekken, dan wordt het ook erg moeilijk.
Zolang je "in de paardenwereld" rond blijft lopen zul je altijd wel vervelende gevallen tegenkomen, en als je je alles persoonlijk aantrekt, dan heb je op den duur ook geen leven meer.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:24

Niks aan te doen. Bij ons op stal staan ook twee van die paarden die wekenlang gewoon op stal staan. Helaas. De staleigenaar zet de ene a;ltijd buiten met de oude merries, maar de ander kan niet buiten want dan gaat ie door het draad heen. Dus komt dat beestje er 1x pm uit. Nou kan je je daar wel druk om maken maar dat lost toch niks op. En dat paard op sleeptouw nemen is ook niks want ik heb het te druk met mijn eigen beessie en die eigenaren vinden het ook niet prettig als er zomaar mee gedaan wordt.
Dus tja. Oogkleppen op en niet mee bemoeien.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:51

2 a 3 weken stil staan is niet zo erg hoor, niet als hij in een box staat en geen stand, dan wel natuurlijk.
Kan je haar niet helpen een nieuwe eigenaar zien te vinden??

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

tja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 21:19

maar het probleem is ook dat ze hem van der oma heeft gekregen!!
en die verkoopt hem nu dan!! en zij weet dus geeneens of er iemand naar die pony op zoek is!! misschien kom ik morgen, 1 januari wel daar enm is ie weg!!??? Huilen Huilen Huilen ik hoop het niet!! ik wil graag afscheid van hem nemen!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 21:26

Het zal wel heel erg aan mij liggen maar ik vind dat je je een klein beetje aanstelt.
Wat maakt het uit dat een pony een dikke wintervacht heeft? wat maakt het uit dat de haren de verkeerde kant op staan? (wat ik overigens niet eens begrijp) Verward
Er zijn op elke stal wel wat ponys waar niet veel mee gedaan word. Nou ik zou me er niet mee bemoeien.
Riona was daar ook een voorbeeld van, die heeft 3 jaar in haar stal gestaan maar ik heb me er echt niet mee bemoeit. Totdat ze van mij werd natuurlijk..

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 22:08

nou ik wete ook hoe het met die pony gaat en ik vind het dus geeeeeen aanstellerij
want die pony wat je niet snapt die heeft zo'n lange vacht dat die haren allemaal ene andere richting op staan

enne ik wil ook nog ef iets zeggen over 2/3 weken opstal staan
het is dus wel zielig want die pony staat gewoon te springne in de stal
en als ze dan na zo'n tyd were heeft geredan dan is die kledder en zet ze hem onder ze winterdek
nou dat vind ik zielig en nemo ook Party!!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

ja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 22:11

precies
enne nathalie je geeft gewoon niet om paarden dat is zo wel weer te zien he!!! blijf maar lekker zo negatief door gaan!! ik heb medelijden met je pony!!!!! Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 22:14

zo ja want je was ook ef te laf om even te stemmen

ook weer iets waarom je niets geeft om paarden

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

zo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 22:15

idd!!!!!
Pling Pling Pling Pling Pling Pling

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 22:16

o nee maar daar is ze te goed voor joh!!!
ze denkt dat er een Schijnheilig Extreme duivel boven der hoofd zweeft

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 22:17

hahah ja dat denk ze zeker geloof ik
Extreme duivel Schijnheilig op dr hooft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 22:45

hahahaha grappig hoor
domme dozen.
als ik niks om paarden geef waarom heb ik er dan 1.
kunnen we van jullie niet zeggen met die verzonnen knollen.. wat had je ook alweer kilancatje? 10 zz dressuur paarden in pensioen toch? en met je andere 4 reed je al op dat niveau. dream on & grow up kids.
ik kom je even wakker schudden uit je droomwereldje.
maar nu ff ontopic
jullie denken echt dat jullie heel wat zijn. en zolang iedereen zich maar gedraagt zoals jullie willen is t goed, maar als er iemand maar ietsje afwijkt dan geeft ie niks om paarden.
doe niet zo dom zeg! Misselijk om te kotsen zijn zulke mensen

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 22:52

hee niks over nathalie zeggen, jullie weten helemaal niet of nathalie om paarden geeft of niet, en bovendien is dat wel zo.
nou ophouden anders komt hier wéér een slotje op (niet door mij maar wel door een andere lieve moddereter)

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

zo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 23:59

jullie wijken ook af van het onderwrrp!!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

zo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 00:03

enne nathalie jij moet niet veel zeggen je bent zelf ook om te kotsen ik heb je foto namelijk gezien!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 00:39

wat vragen ze dan voor die pony?
en op welke manege staat hij/zij?
en hoe lang hebben ze die pony al dan?
en hoe groot is die pony?
echte belangstellende vragen.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

nou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 01:00

voor de pony vragen ze 3250,-
hij staat in zoetemeer
5 1/2 jaar
1.40 ong

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 01:24

Is dat veel?
Juist een mooie prijs voor zo'n pony hoor!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

nou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 01:27

echt niet dus!!!! hij kan niks meer!!!! en is het echt niet meer waard!!! als jij ziet hoe hij eruit ziet............................ dan zeg je dat ook!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 01:39

Je hebt gezegd dat het een mooie pony is die goed is in dressuur.
De gemiddelde pony kost zo'n 3500.-
Dan heb je dus zo'n 'doorsnee' pony. Gewoon normaal papier en normale capuciteiten.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 02:29

kindertjes... neem eens als goed voornemen elkaar niet uitschelden oid. Gedraag je een beetje volwassen Boos! En niet meteen schelden dat iemand niet om paarden geeft als hij een andere visie heeft dan jij! Ga je schamen Boos!

Maar verder ontopic: Heb je het al met de manege eigenaar besproken? EN met dat meisje zelf? Anders zou ik het gewoon laten rusten.