Een super zielige pony!! maar ik kan er niks tegen doen |(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat vindt jij wat er moet gaan gebeuren?

maatregelen nemen
36 (100%)

Totaal aantal stemmen: 36


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

he

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 02:30

nou kijk zij heeft hem zelf door iemand laten inrijden!! en dat kind kon dus waarschijnlijk niet goed rijden!! ik rijd wel is op hem en dan loopt ie echt verracht!!! hij kan wel leuk lopen maar dan moet je echt hem super goed kennen!!! hij wil geeneens meer rond!! hij loopt met zijn kop in de lucht!!! en hij krijgt ook geen martingaal om terwijl hij die wel nodig heeft!!
maar iedereen zegt die pony doet alles dressuur kan hij wel maar niet zo goed!! springen wel!! dat vindt ie zelf ook super leuk!! maar hij is geen mooie wedstrijd pony meer daar is ie niet meer mooi voor!!
hij moet gewoon een manege pony worden!! dan is hij ook weer blij want hij vindt het hartstikke leuk om te mogen lopen!!
het is niet zo dat het een ek ponytje kan worden ofzo en ook niet zo'n ponytje die ver kan komen!! gewoon een goeie manege pony of een leuke pony voor recratie rijden!!


loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

vind niet duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 19:31

gelukkig nieuw jaar allemaal,
ik heb een c pony gekocht van 5000,- en 7 jaar oud.
zonder stamboekpapier.
ja dat is veel maar voor zo'n jonge pony vind ik de prijs normaal.
en dan ook nog 1.40.
nee is zeker niet te duur voor zo'n pony.
als je het samen met iemand anders kan kopen en probeer deze voor 3000 tekrijgen is voor ieder maar 1500.
dat lijk me wel op te brengen toch?
ik wens jullie veel geluk en blijf deze gewoon aandacht geven.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

me_dana
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 21:28

Ik vind verwaarlozaing ook mishandeling, zeker als de pony ook niet in de wei loopt en gewoon 2 weken in de stal zit opgesloten. Ik denk dat je er nu wel alles aan doet wat je eraan kunt doen. Dus ik zou hier dan maar mee door gaan en hopen dat ze gekocht wordt. Ik snap echt niet dat mensen zo met een pony om kunnen gaan en dat die ouders van dat meisjedat nog goed vinden ook.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

`nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 22:13

er zijn meerdere mensen die dat niet begrijpen!!!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 00:23

zo ja
dat wou ik nou net schrijven

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

nou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 00:36

ik denk niet dat je er veel aan kan doen.
maar het is hun pony, dus zou ik hun maar gewoon laten

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 02:53

Jullie maken je er te druk om. Het paard is niet van jullie dus wat de manege-eigenaar zegt (dat het jullie niets aangaat) is gewoon zo. De waarheid is hard. Verder had nemo gezegd dat ze elke dag wel tijd had, verder uit jullie verhaal op te maken, rijden jullie haar zo vaak als jullie kunnen en maakt het meisje er geen probleem van. Voordeel toch? Paard is niet van jou, dus geen medische kosten, geen stalling en je kunt hem of haar verzorgen zo veel je wilt!

Ook maakte ik uit jullie verhaal op dat het paard er niet uit ziet en dat het begint te hoesten, maw, het beestje wordt ziek. Stuur hier dan iemand van de dierenbescherming op af, of laat iemand met gezag met het meisje praten.

Nog even over de prijs. Het is helemaal niet duur! 3250! Eerst was het paardje goed in dressuur en daarna kon hij ineens niets meer. Beetje raar verhaal maargoed...3250 is niet duur, gedeeld door tweeën helemaal niet, en bovendien kun je het beestje genoeg leren. Ook zei nemo dat wanneer je het beestje goed kent, het mooi loopt. Nou...eh...get to know each other en laat haar goed lopen zou ik zeggen!

Nu niet meer zeuren, gewoon doen wat je kunt doen en anders oogkleppen op en doorwandelen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 09:38

Ben het echt hélemaal met Xono eens!

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:38

Ik vind het ook behoorlijk zielig om het beestje een toekomst als manegepony toe te wensen. Welk paard loopt er nou graag meerdere uren per dag rond te hossen met steeds andere ruiters op z'n rug. Bovendien moet je door een verwaarloos uiterlijk durven doorkijken. Scheren, toiletteren en rijden waardoor de pony weer spieren krijgt, kunnen van een "lelijk" eendje na een poosje een prachtige zwaan maken. Toen ik m'n eerst pony kocht, had hij lange manen en was de modder in z'n wintervacht geklit. Na het ruiven in het voorjaar had ik een prachtige palomino en had de verkoper spijt dat hij niet meer gevraagd had!

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 18:46

nou ik heb er geen zin in dat als zij komt dat ik hem dan doe!! ik weet niet wanneer ik hem moet doen!!
enne........... nog even over de prijs!! het is wel duur!!
jullie weten niet in welke staat hij is! iedereen zegt het!
dussss.......... en manegelessen lopen is niet zielig want hijvindt het luek om te lopen!!!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 20:31

mensen hij is einedleijk toch verkocht aan de manege vanaf morgen!!!
nou krijgt hij eindelijk een goed leventje!!! Pling Pling Pling Pling

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:32

Nouja, manegelessen zijn ook niet alles.
Hoe gaan ze dat doen dan?
Hij zal nu wel echt geen conditie hebben..
Laten ze hem gewoon full time mee draaien?

Wel fijn voor de pony dat hij nu weer wat aandacht krijgt.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

nou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 20:51

kijk wij hebben eigenlijk 2 maneges, 1 is echt voor de oudere paarden zodat die niet vaak hoeven te lopen of maar een half uurtje per keer en dat ze dan maar 2 of 3 keer lopen en we hebben een manege waar echt aan dressuur en springen wordt gedaan met jonge pony''s enzo!!
nou hij gaat dus naar de manege bij de oudjes waarsdchijnlijk!!
daar krijgt hij een lekkere buitenstal met luik en hoeft hij niet nzo vaak te lopen! natuurlijk gaan ze het wel langzaam met hem opbouwen!! want hij heeft idd totaal geen conditie!! hij zweet al na een uurtje in de les lopen maar dat is bij ons en dus een stuk zwaarder dan op de andere manege!
nou ik hoop dat het hem nu beter zal gaan en ga hem natuurlijk wel nog opzoeken! een andere verzorgpony van mij nou ja me vorige staat daar ook en die zoek ik ook nog wel is op dus ik ga zeker nog wel naar ze toe het is gelukkig dichtbij!!
nou dit was het weer!!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:44

ik vind dat de manege eigenaar er ook iets van moet zeggen! bij ons wordt er op gelet dat mensen hun paard doen...al gooien ze m los of gaan stappen maar dat t paard er wel uit geweest is!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:56

voor zo'n vreselijk goede dressuur en springpony is het echt niet duur!
En wel fijn dat ie weer mag lopen, mag ie nu een uur per dag onee, half uur per dag lopen? goh leuk voor hem, de rest van de tijd weer op stal!!!
Ja een heel goed alternatief....
Geweldig wat leuk voor dat beest zeg. Dus nu 23,5 in plaats van 24 uur per dag op stal, EEN WERELDS VERSCHIL!!!
(no affends voor de mensen die een paard op een manege houden hoor!!)
Maar wat een ophef zeg over die pony, maar de meiden weten er AAALLLLEEEESSS van dus ik zal verder niks meer zeggen!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

o nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 14:12

weet je wat er nu met die pony wordt gedaan??
hij wordt nu elke dag lekker gepoetst hij hoeft steeds maar een half uurtje of soms een uurtje mee te lopen in de les! hij gaat naatr hte bos mee met de lessen! hij loop wel iets van 3 keer dag maar nu over de dag verspreid! hij vindt lopemn leuk dus we laten hem nu eindelijk genieten als hij bij ons was geblvene werd hij misschien wel beter everzorgt maar dan staat hij wel langer op stal dan daar!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Anne77, Kimmej, lastig en 95 bezoekers