Wat voor merk paardenstallen hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Wat voor merk paardenstallen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 19:24

Wij hebben een jaar of 2 geleden stallen bij Brinco gekocht. Ze zijn echt Kwijl ,ze hebben schuifdeuren en zijn 3x3m, wat voor stallen hebben jullie en hoe groot zijn ze?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:29

Op de manege waar Ironique staat hebben ze Corton boxen, ook 3x3, voor de pony's iets kleiner.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:18

Heb je dan speciale merken van paardenstallen??? Wist ik niet eens, ik zie weleens in mijn ooghoek kleine advertenties in de hoefslag van paardenstallen maar had er geen idee van dat je er ook merken van had. Zo zie je maar.
In ieder geval ik heb dus geen bepaalt merk, de stallen die ik heb zijn ontworpen door een architect in een originele boerderijstijl. Heel leuk, zo kon ikzelf ook wat ideetjes inbrengen.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:08

Onze stal is merkloos. We hebben hem in laten bouwen in de schuur. Hij is ongeveer 3x4 met deur (zo'n dubbele, de deur hebben we gewoon gekocht, zou niet weten welk merk) naar buiten. Erg gezellig, als ik uit het raam kijk zie ik hem staan. Maar meestal zie ik alleen z'n kont, hij kijkt dan uit z'n raampje (tegenover de deur) *LOL*
De onderkant van de muur is gemetseld en aan de bovenkant zitten van die zwarte platen (maken ze ook kubekisten van, is lekker makkelijk schoon te maken, je zet er zo een slang op). De vloer is gedeeltelijk van beton, en een klein stukje tegels. Naast de stal staat de zadelkamer, afgesloten met tralies. En dan raampje tegenover de deur, met betongaas ervoor. Boven op de stal ligt al het hooi en door een kier kan je het zo in de zadelkamer gooien.
Je zou toch denken dat een gemetseld muurtje + platen (en ze zitten echt stevig vast) wel sterk genoeg zouden zijn voor Wiets. Maar nee hoor, Wiets heeft een paar keer jeuk gehad en geschuurd tegen de muur. Hij heeft het hele muurtje verschoven! Zag je zo'n kier in de hoek, en dit heeft hij bij 2 hoeken gedaan *LOL* Gelukkig kon het weer gemaakt worden (platen weer aan elkaar gemaakt)
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 30-12-01 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:13

zo nou bij ons op stal heeft het echt geen merk want de tralies en zo rotten er gewoon uit

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:22

Mijn vader is aannemer, en hij heeft dus achter ons huis zelf de stallen gebouwd, echte Timmer-stallen hebben we dus!. Het zijn 2 stallen, één van 3 x 3 (voor snoopy (D-pony)), en één van 4 x 3 (eerst als zadelkamer, maar nu voor ons tweede paardje; adventure).
Stallen hebben we zelf ontworpen, en al zeg ik het zelf, ze zijn: Kwijl !

Rood/bruine bakstenen, Groene deuren, met bovenluik dat open en dicht kan. De deuren gaan open met een speciale methode, makkelijk voor mensen, maar onmogelijk te openen voor paarden.
Het dak heeft rode pannen, en de nok steekt ongeveer 1,5 meter over, zodat het nooit in kan regenen ofzo. Onder de nok is ruimte om hooi en stro op te slaan, en dat is meteen een goede isolatie.
In de grote stal is nog een raam naar buiten, ook voorzien van schattige luikjes (die kunnen niet open en dicht, maar ze zijn wel echt schattig....). Tussen de stallen is een muurtje van 1.30 hoog ofzo, zodat ze elkaar toch lekker kunnen 'socializen'.
Voor de stallen is een paddockje van 20 vierkante meter, en daarin staan 2 gigantische bomen (dennen) die de stallen beschutten. Geen last van sneeuw, en in de zomer lekker in de schaduw.
De vloer is van ruw beton, en loopt ietsjes af naar een putje. Ook de muren zijn tot 1.30 meter geplamuurt. Op de vloer liggen dikke rubberen stalmaten, en daaroverheen ligt zaagsel (bij snoop) en stro (bij ed).

Om de stallen heen is een heel leuk en schattig tuintje, goed bijgehouden door m'n moeder. Tja, ik ben echt verliefd op die stallen.... Zeer functioneel en het ziet er zo mooi en schattig uit... vooral als die 2 leuke paardjes vrolijk met hun hoofd naar buiten kijken... Lovers

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 22:24

Even een toevoeging aan mijn bericht: ik vraag wel wat voor merk jullie hebben, maar daar bedoel ik verder niks mee. Niet dat jullie denken dat stallen ook perse van een bepaald merk moeten zijn enzo. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 00:12

Roossen,

heel handig met van die aparte bovendeurtjes in de schuifdeur,
ik heb wel eens een ongeluk zien gebeuren met die neerlaatbare weefrekken en wou die dus absoluut niet hebben!
Verder hebben we ook nog gewoon luiken naar buiten.

Hopelijk kan volgend jaar de verbouwing ingezet worden, dan hoop ik dat we 5 binnen stallen krijgen ipv de 3 die we nu hebben.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 00:28

Wij hebben onze bestaande schuur (25x30m) bijna helemaal leeg gesloopt. Alleen een oude krib bleef over. Daar hebben we 3 stallen achter gemaakt m.b.v Brinco stalwanden. We hebben 3 voorwanden gebruikt en voor de middelste stal ook nog een deur naar buiten. De stallen zijn ongeveer 3 x 3,7m (voor pony's)

De andere stallen zijn van gemetselde steens muren die helemaal gestuct zijn. Daarin zitten zelfgemaakte draaideuren. Afmetingen liggen tussen 3 x 3,75m en 4,5 x 3,75m (laatste is veulenbox) Omdat het geen standaard boxen zijn verschillen de stallen qua afmetingen.

Het voordeel van de nieuwbouw van de stallen in de bestaande schuur was dat we alles precies naar eigen wens konden (laten) maken. Zo hebben we extra brede staldeuren (1,50m ipv 1,30m) voor extra veiligheid voor de veulens en ook de tussenwanden zijn extra hoog ivm met dekhengsten.
Ook de voer en drinkbakken zijn op pony hoogte gezet.

De vloer is in de stallen en op de wasplaats van extra opgeruwd beton, de looppaden zijn met klinkers bestraat. Alle stallen hebben een eigen afvoersysteem wat erg handig is bij het schoonmaken met hoogedrukspuit.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 02:01

Wij hebben onze stal door prubo laten bouwen, het zijn 4 buitenboxen die ook binnenboxen zijn, er loopt een gangpad achter. Hij is van hout en beton en pannengedekt, hele mooie stal maar als ik hem opnieuw zou moeten laten bouwen zo ik het iets anders doen! gr gabrycha
Boxen zijn 3,50 bij 3,50

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 08:38

Wij hebben Corton-stallen en die zijn na al die jaren nog steeds mooi.
Alleen mag het mooie groen wel weer eens een verfje hebben. Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 10:43

Wij hebben de boxen (2) zelf gemetseld, en daar schuifdeuren van Brinco ingehangen. Verder heb ik nu het tussenschot tussen de 2 stallen uitgehaald, zodat Imker nu een stal heeft van 7,5 bij 3,5 meter. Hij heeft als cadeautje (voor mijn verjaardag) ook nog een mooie dubbele buitendeur (van Henk van Bedaf) gehad. Ik ben er echt heel tevreden mee, want nu heeft hij een mega-stal en kan nog lekker met zijn koppie buitenhangen ook...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 11:59

Ik ga in een (prima) zelfgebouwde stal.Waarvan ik er 2 huur.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:03

Ik zou echt niet weten wat voor merk stallen wij hebben. Ik zal straks wel eens kijken.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 23:46

wij hebben in een bestaande ruimte de zolder verhoogd en daarna zijn de boxwanden gemaakt door Buitenhuis uit Vaassen.
De boxen zijn net geen 3x3, voorzien van schuifdeuren, we kunnen ook nog een rek plaatsen als we bv hengsten op stal zouden hebben of bijters.
Nu kunnen de paardjes allemaal buiten de box kijken, per 2 boxen zit er weer een gangpad tussen naar buiten toe met deelbare deuren, die op verschillende standen op kunnen blijven of helemaal dicht (bijna nooit dicht).
Het is ooit nog de bedoeling om de boxen aan de kant van de wei te voorzien van een luik naar buiten, wat dan met mooi weer nog open kan staan, zodat ze ook nog naar buiten kunnen kijken.
Oja, nog een punt wij hebben geen houten wanden, maar recycled kunststof en dat bevalt uitstekend, makkelijk schoon te houden, kleur blijft goed en oersterk.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:50

Toscar staat in een hele oude paardenstal... in een oude boeren schuur!
dikke betonnen muren zijn de afscheiding en tussen het gang pad en de stal zit in de muur (die is een stuk dikker) een grote uitholling voor Hooi en een drinkbak...
Verder kan hij naar buitne kijken door een raam (trailies ervoor) en vanuit zijn stal kun je rechtstreeks naar buiten (voor de deur kun je een stang plaatsen zodat de deur open kan en hij lekker naar buite kan hangen) en aan de andere kant kan hij de andere box in hangen en kalfjes bekijken ( Lovers )
In een muurtje zit mooi een gat waar zijn liksteen in steekt...
Afbeelding
Hier een foto van Toscar op stal!

Dus geen merk stal, ik vidn het een fijne stal voor hem, geen trailies enzo...
Haha!