wat vinden jullie nou van deze leeftijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

wat vinden jullie nou van deze leeftijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 01:48

Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar dressuurpaarden op internet en nu kwam ik er een paar tegen waar ik toch echt wel van schrok zoals deze: http://www.jordan-stables.com/nl_index2IENS6.html nou en dan klik je op kimberley ik schrok echt wel een 4 jarige paard (ok bijna 5 dan) die al op het niveau van Z-dressuur loopt) zo'n beets word dan toch hartstikke vern**kt door het overtrainen (op zo'n jonge leeftijd) van de spieren!!!! wat vinden jullie nou ?
Ik kan me nou niet echt voorstellen dat een jong paard hier veel plezier aan heeft!!?!?!?!??! graag jullie mening!


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 03:09

Een goede ruiter kan inschatten wat een jong paard aankan. Een getalenteerd jong paard dat van nature al veel aanbiedt in combinatie met een goede ruiter belandt al snel op Z niveau. Veel mensen kijken op tegen de "Z", maar Z is ook gewoon maar basis.

Hoewel bijna 5 idd wel erg jong is hoeft niet ook per defintie meteen slecht te zijn. Het zal me niets vebazen dat dit paard maar een paar keer per week 20 min. getraind wordt ofzo.

Maar er zijn idd ook veel ruiters die hun jonge paarden overvragen en stuk rijden. Maar wat ik wou zeggen, een jong paard op een hoog niveau hoeft niet altijd slecht te zijn.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 03:15

Ik zat net even op die site te kijken; ze zijn daar wel lekker met slofteugels aan de gang zeg, met net zadelmakke 3 jarigen Lips are sealed

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 05:37

Dit zijn ruiters van het type Geen gel*l, trek m in de krul
Niet mijn manier van rijden dus. Volgens mij heeft die ruiter ook geen superzachte handen, als ik naar het orenspel van de paarden kijk.
Professioneel noemen ze dat......Tssssk Frusty

Goedgekeurd onderschrift :)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 07:25

de fotos van onder het zadel tonen naar mijn idee paarden die in 2en lopen. Een prachtig mooi voorbeengebruik, dan een middenstuk en dan komt de achterhand er nog even achteraan. Jammer dat ze juist dat soort foto's neerzetten.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 09:46

Ik denk dat het moeilijk is een oordeel te vellen door een paar fotootjes te zien.

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:53

ik wou net zeggen wat visje zei het is moelijk te ordelen hoe ruiters rijden of doen met een paar platjes maar ik vind het ook wel een beetje jong dat ze nu al in de z lopen

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

/

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 17:10

Ik vind het ook wel heel erg jong om dan al in de Z te rijden.
Die paarden op de fotos werden volgensmij niet zo heel erg paardvriendelijk gereden.
natuurlijk kun je niet alles van maar een momentopname (foto) zien, maar wat ik zag op die foto....leek me maar niks Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:08

ja nou dat vond ik dus ook bij mij kwam het ook niet zo over van dat de paarden het echt met plezier deden maar dat ze echt overtraint zijn kan ik ook niet met de foto's beoordelen maar toch blijf ik een jong paard in de z heel slecht vinden een misstap en moet je kijken wat voor pees blessure ze hebben ! nou maar ja je kan niet alles tegen gaan natuurlijk Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:14

Die KImberly is Z- KLAAR en loopt nog op m2 niveau, wie weet is ze pas een week z-klaar! wat verstaan hun onder z-klaar. Ik neem aan en hoop dat ze niet van plan waren om haar nu meteen z te starten het paard van mn instruktrice loopt nu al l2 en moet naar m omdat ze 8 wnstpunten heeft, maar ze doet het nog niet omdat hij er nog niet klaar voor is! Maar ja de een gaat beter met de paarden om dan de ander!!!

....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Majestic-12 en 42 bezoekers