Quintus moet er dit jaar aan geloven.. hij word gecastreerd

Ik had er wel een paar vragen over

Dat waren ze bijna allemaal

Liefs Diana

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diana_14 schreef:Hallo!
Quintus moet er dit jaar aan geloven.. hij word gecastreerd![]()
Ik had er wel een paar vragen over![]()
Blijft hij hinniken naar vreemde paarden tijdens buitenritten?
Welke maand is het beste om te castreren?
Hoe duur is een castratie?
Hoelang duurt het herstel?
Hoelang moet hij rust?
Is het risicovol om zijn 8-jarige leefttijd?
Moet hij persé naar een kliniek?
Hoelang duurt de operatie?
Dat waren ze bijna allemaalMaar ik zal het eerst hierbij laten.
Liefs Diana
runningkawa schreef:Jawel
Door het staan, ploppen de darmen eruit
En dan is het al te laat.
Door liggend zie je dat, maar komen ze er niet meteen erg ver uit en is terug te houden.
Kitten schreef:Dat zeker, want dan praat je wel over 2 op 40.000 mannelijke dieren, over hoeveel jaargangen praat hij dan wel niet?
ikke schreef:Als je castratie thuis goed verloopt, loop je fluitend rond, ben je happy. Je was immers voor weinig klaar.
Treden er complicaties op, moet de dierenarts meerdere keren langskomen, ontstekingsremmers en andere ellende; dan sla je jezelf voor je kop dat je niet naar de kliniek bent gegaan.
Uiteraard is de kliniek geen 100% garantie dat er niks mis gaat, maar de risico's zijn veel kleiner; alles gebeurt onder klinische omstandigheden, zo schoon als mogelijk en zonder gejacht en gejaag omdat het snel-snel moet gebeuren. Nazorg gebeurt op de kliniek, zodat er bij compicaties veel sneller een arts bij is, zodat de eventuele gevolgen ook minder zijn.
Diana_14 schreef:Hallo!
Quintus moet er dit jaar aan geloven.. hij word gecastreerd![]()
Ik had er wel een paar vragen over![]()
Blijft hij hinniken naar vreemde paarden tijdens buitenritten?
Welke maand is het beste om te castreren?
Hoe duur is een castratie?
Hoelang duurt het herstel?
Hoelang moet hij rust?
Is het risicovol om zijn 8-jarige leefttijd?
Moet hij persé naar een kliniek?
Hoelang duurt de operatie?
Dat waren ze bijna allemaalMaar ik zal het eerst hierbij laten.
Liefs Diana
Cassidy schreef:Met een achtjarige hengst zou ik sowieso naar een kliniek gaan. Persoonlijk geef ik de castratie via de flankmethode de voorkeur boven klassiek .Er is geen open wond, je paard staat een week in de kliniek en je krijgt heb altijd gecastreerd mee. Na de flankmethode heeft je paard de zaadballen nog, maar die zijn aardig opgezwollen en pijnlijk. Ze verschrompelen na verloop van tijd. Omdat er geen open wond is, is de kans op ontsteking miniem, hoewel ze doorgaans wel wat koorts kunnen krijgen de eerste dagen na de operatie.