wat moet ik met een pessoateugel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

wat moet ik met een pessoateugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 14:05

Ik heb dus een pessoateugel gehad, alleen ik heb geen idee hoe zoiets werkt. In het Divoza boek heb ik gelezen dat het is om je paard ontspannen te laten lopen enzo, alleen ik ben bang dat als ik die touwtjeszooi verkeerd vastmaak, dat ik meer schade aanricht dan dat Sevin er beter van gaat lopen. Ik vind dat Sevin verder goed loopt, dus ik weet niet of ik die pessoteugel wel moet gebruiken. Wat denken jullie?

Oja, de beschrijving zat er niet bij.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:11

Wat ik niet snap is dat je een hulpteugel wilt gebruiken, die bedoeld is om een paard goed en ontspannen te laten lopen voor een paard dat goed en ontspannen loopt? Waarom willen mensen nou toch perse hulpteugels aan een paard hangen om hulpteugels aan een paard te hangen en niet omdat een paard het nodig heeft? Verward

Je suis Charlie.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:54

Hoi

Een pessoateugel is een hulpteugel voor het longeren zodat je paard (oa)zijn achterhand beter gebruikt.
Aan het 'bontgedeelte' (dat om de kont gaat), zit een touw dat samen met het bontstuk een soort circel vormt. het klipje daaraan moet bovenop de longeersinge worden vastgemaakt. de andere touwen die 'uit'het bontstuk komen gaan door de ringetjes van de longeersingel (kan hoog of laag, is maar net welke hoofdhouding je wilt), dan door de bitring, tussen de voorbenen door aan de singel.

Mocht je de pesooateugel niet willen, dan heb ik evt wel intresse (stuur dan even een pb'tje)

groetjes en succes!
frederique

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:29

Cassidy schreef:
Wat ik niet snap is dat je een hulpteugel wilt gebruiken, die bedoeld is om een paard goed en ontspannen te laten lopen voor een paard dat goed en ontspannen loopt? Waarom willen mensen nou toch perse hulpteugels aan een paard hangen om hulpteugels aan een paard te hangen en niet omdat een paard het nodig heeft? Verward


Misschien moet je je er dan eens in gaan verdiepen, en niet zulk commentaar leveren.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 16:54

Even een reactie op Cassidy:

Sevin loopt goed (vind ik) maar het kan altijd beter. Daarom wil ik graag advies hebben over of ik hem wel of niet zal gebruiken. Ik ben zelf ook niet zo voor hulpteugels, maarja, ik heb dat ding gehad en wil hem best eens uitproberen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:55

ik heb nog een kopietje van de 'gebruiksaanwijzing' liggen. Kan ik wel opsturen of evt. inscannen als je dat wilt! Daar wordt ook op aangegeven welke spiergroepen je belast op welke stand ed!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 18:02

Oja, als je dat zou willen doen, heel graag. Bij Sevin ga ik hem niet gebruiken, maar het is altijd handig om te hebben!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, greendragon, herous en 93 bezoekers