Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renske20 schreef:een opleiding tot groom? denk dat je net zo goed op een stal kan gaan werken in de weekenden, want in de prakijk leer je veel meer!
Anita_D schreef:Wie heeft die opleiding weleens gedaan?
Het duurt vier maanden (in het weekend) en daarnaast nog 100 uur stage.

eldango schreef:ik moet er wel bijzeggen dat er wel momenten bij zitten dat je echt zoiets hebt van duh echt logisch.
het is leuk om te zien en horen wat 'professionele' mensen met paarden omgaan.
alleen is de kans groter als je deze papieren hebt dat je dan als groom kunt werken bij de top ruiters.
sas00 schreef:Lijkt me leuk om te doen.
Waar kan je zoiets doen eigenlijk?
Of meer informatie over vinden?
Alle info is welkom
noranoodle schreef:Ik doe nu de opleiding en het is zeker wel de moeite waard... Trouwes ze geven nu wel les maar ook best veel praktijk hoor. En het is dus echt wel veel makkelijker om een baantje te krijgen met het papiertje (NHI heeft nu wel zn naam opgebouwd). Helemaal als je de stage gaat doen, dat doe ik nu ook dat is toch je praktijk en je ervaring of zie ik het nou verkeerd? Ik heb ook mn eigen paarden gehad maar daarmee weet je echt nog niet alles! Je doet gewoon veel tips op, daar gaat mij het om! Je krijgt niet zomaar les van iemand maar wel van bekende ruiters enz. Mjah ieder zn eigen mening he haha Groetjes Safira
renske schreef:Mij klinkt het ook wel erg leuk! Is wel duur maar dat valt even te bekijken.. En ik zal er zo wie zo veel leren want heb niet echt veel verstand nog van zulke dingen![]()
Maar is er een site van of waar schrijf je je in en kun je meer informatie opvragen?

renske schreef:Voor de mensen die het zonde van het geld vonden zijn er cursussen die jullie dan wel aanraden?