pensionstal

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Riaa_

pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 16:15

Hallo allemaal,

Ik wil jullie mening vragen...
Wij hadden nog nooit een pensionpaard gehad, maar we hebben wel genoeg weiland, dus kunnen we er een pensioenpaard nemen. In het begin leek alles heel leuk, wij hadden net een paard verkocht en gingen rusig aan kijken voor een E-pony voor mij. Het vrouwtje had weinig tijd, dus ging ik op het paardje rijden. Ik moet zeggen dat ik best lekker gereden had dat jaar. Al was ik diegene die hem het meeste uitmeste en het meeste met hem bezig was.

Het vrouwtje krijgt steeds minder tijd voor het beesje, in de zomer kwam ze maar heel even een paar minutjes, want hij liep toch buiten. Nu in de winter wordt het steeds moeilijker, hij loopt dan ook maar 1 uurtje in de week en dat is alleen maar op zondag. ze komnt nu ook nog maar smiddags en zet het eten klaar, zodat wij hem eten kunnen geven. Mijn vader heeft pas een dekenrek gemaakt, ze legt zomaar zonder het te vragen haar dekens erop. Ook gebruikt ze erg veel stro.
Ik heb ook een regel in de stal dat wie het stro opmaakt of hooi ook weer moet halen. maar ja zij beweert dat ze reuma heeft en dat ze het absoluut niet kan halen Frusty Ook gaat zij 2 minuten van te voren weg, als wij aan komen kunnen ik en mijn zusje haar paard uit het weiland halen.

Als ik hiervan wat zeg tegen mijn vader, zegt hij dat ik mijn mond moet houden, omdat zij het voer eigenlijk voor mijn paard betaald.

Diep in mijn hart heb ik heel veel spijt dat ik haar ooit geholpen heb.
Ik kom nu misschien een beetje raar over, maar ik heb het gevoel dat zij onder haar werk uit probeert te komen. Je hebt toch geen paard om er 2 minuten naar te kijken en er verder niet voor te zorgen of er naar om te kijken???

wat vinden jullie wat ik moet doen????
Laatst bijgewerkt door Riaa_ op 21-01-02 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 16:28

ik begrijp je wel hoor!!
wat vervelend zeg ja ik begrijp je vader wel maar ja jij kunt er eigenlijk niet zomaar iets van zeggen hang een blaadje op bij het stro dat ze 2 plakjes per dag mag gebruiken en geen schoon stro uit de box mag halen.
je kunt misschien een heel vel met allemaal regels ophangen op de staldeur!

sucses ermee he1!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 16:37

Uit jou verhaal begrijp ik dat ze wel zelf uitmest en voer klaarzet, maar niet rijd en uit het land haalt...

Tja, als jou vader het niet erg vind dat zij meer stro verbruikt, dan heb je je daarbij neer te leggen. Blijkbaar verdient hij er nog genoeg aan, en zij zal denken: Ik betaal er toch voor! Misschien aangeven hoeveel balen stro per week zijn inbegrepen bij de prijs, en afspreken dat men de eigen paarden binnenzet. Jullie hebben toch bepaalde afspraken gemaakt toen ze op stal kwam? Desnoods even weer praten over die afspraken zodat iedereen weer weet waar die aan toe is, en of de prijs dan ook nog wel klopt... Je zou hier ook erst eens met je vader over kunnen praten! Dan weet je wat hij wel en niet goed vind en belangrijk, en wat het nu werkelijk kost en oplevert... Misschien valt het dan nog wel mee! En natuurlijk is ht sneu dat haar paard zo weinig aandacht krijgt. Maar zolang hij regelmatig buiten komt en een schone stal krijgt en op tijd zijn voer zal hij echt niet ten onder gaan...

Probeer te praten en laat het anders gewoon los... Het is niet jouw probleem!

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 16:38

Wat is er in het begin afgesproken?
Zouden jullie mesten, buiten zetten enz.?

Kawa staat dus ook in vol pension.
Er is afgesproken dat alles gedaan word.
De stallen, voren buiten en weer binnen zetten, gewoon alles.
Als ik b.v. een week niet kom is toch alles gedaan.
Maar daar betaal ik dus ook voor.
Ik ben ook zijn eerste pension klant en voor hem was het ook allemaal vreemd. 1 van de redenen dat hij zei ik mest zelf want dan weet ik dat er geen stro of zaagsel weggegooid word wat nog droog is.

Dus wat is er afgesproken.
Als zij zelf zou mesten dan mag je daar gerust wat van zeggen als ze dat niet doet.
Het lijkt me dat ze vorig jaar ook wist dat ze reuma had en dan waren er vast andere dingen geregeld.
Als er regels zijn gemaakt in het begin, hebben beide partijen zich aan te houden.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 17:30

heel erg bedankt voor jullie reacties....
Wij hadden in het begin niet echt wat afgesproken, want ja ik reed er toch ook op. Maar deed echt heel veel voor haar. Toen ik later wedstrijden begon te rijden ging ze nog minder geld vragen, omdat ik er op wedstrijden ging rijden. Toen werd ik echt pas kwaad, ik was diegene die altijd alles deed. Toen is het begonnen.

Het paardje gaat helemaal niet zo vaak naar buiten, het weiland is heel erg nat, dan gaat ze 5 minutjes stappen met hem over het pad. Wat gewoon niet genoeg is. En later komt ze terug van een bosrit en zit ze te zeuren dat het paardje zo druk is. dan dnek ik ook dat is je eigen schuld....

Maar ik ga vragen aan mijn vader of ik bepaalde regels mag maken en zo kunnen we met z'n allen het misschien toch nog gezellig maken....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie