over een draver en z'n galop :?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

over een draver en z'n galop :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 14:00

Hey,

overal waar ik kom zegt men dat je een draver beter niet kunt kopen omdat ie niet kan galoperen Verward Ik vind dit eigelijk maar een dwaze uitspraak hoor.
Chip is naar het schijnt van een draversras maar omdat ze alles behalve snel was in draf hebben ze haar als crosser ingezet...
Ons Jessy van twee jaar geleden was ook 100% een draver en die liep zeer mooi in der draf en was lekker snel in der galop Tong uitsteken

Dus kom mij niet zeggen dat een draver niet kan galoperen Haha!

Waarom zegt men dat eigelijk???

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:02

ik rij op een draver, en die kan wel galoperen,
een draver moet het gewoon leren Lachen
een draver kan dus galoperen Haha! en het zit nog lekker ook!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:06

ik zie elke dag dravers galoperen op onze draf-en galopbaan *LOL*
is niet de bedoeling dat ze galoperen maar soms schiet een draver wel eens in galop, en dat ziet er vrij normaal uit

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:22

Ik ben ervan overtuigd dat dravers goed kunnen galopperen, alleen zijn ze er minder op gebouwd.

Zeker wanneer ze veel gekoersd hebben, galopperen ze vaak moeilijk.

Het is net zoiets als een bodybuilder laten turnen. Het kan wel, maar een topper zal het nooit worden!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:23

ik heb ook 2 dravers gehad en die konden ook wel galloperen, maar t was niet echt een mooie galop zeg maar

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:16

Waarom ze dat zeggen? Omdat mensen vol zitten met vooroordelen en eigen ideeen over wat een paard wel of niet kan..

Een draver kan niet galopperen, een haflinger niet springen en een fries is geen dressuurpaard.. TSja.. het is maar net wat je er zelf mee wilt, elk paard, ongeacht het ras, heeft het in zich om meer te kunnen dan wat de mensen denken dat ze kunnen..
Vermoeiend altijd, die reacties over dravers e.d. (van de mensen die zeggen dat ze tniet kunnen bedoel ik dan Haha! )

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:20

Volgens mij is het omdat ze er niet erg makkleijk voor gebouwd zijn. En je hebt veel dravers die het misschien niet goed of nauwelijks beheersen. En dan word het al snel gezegd. Maar je kan een paard zo ongeveer alles wel leren, dus ook een draver galoperen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:25

Het is zo dat dravers moeilijker galoperen dan draven (ze heten tenslotte niets vooor niets dravers, anders hadden ze wel galoppeerders geheten.. ) En het wordt hun ook afgeleerd om in galop te gaan. Tenslotte is galop wel de snelste gang van een paard. En bij hoge snelheden in draf is het dus erg verleidelijk om in galop over te gaan..

Dus dravers kunnen best wel galoperen, maar vaak niet heel erg goed (Zeker in het begin niet )

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:28

Ik heb al een paar keer op een draver gereden, die had een vrij slechte galop. Maar eigelijk is het gewoon een kwestie van oefenen, in feite moet iederpaard kunnen galloperen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:37

Ik ben van mening:
Een GOEIE draver, kan NIET galoperen!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:02

alle paarden kunnen galopperen, daar zijn ze mee geboren.
sommige paarden bezitten zelfs nog een vierde en vijfde gang.

een heel bekende draver was jappeloup, dat was een heel bekend springpaard, dus springen kunnen ze ook!
wel is het zo dat een paard wat gekoersd heeft wel moeite zal hebben met de galop omdat die er als het ware uitgetraind is.......

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:05

Whaha, een draver kan echt wel galopperen hoor. Het is niet hun sterkste gang, maar ze kunnen het wel.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:50

ik heb vaak op een draver gereden die kon super galloperen maar dit moet hem wwel GOED aangeleerd zijn

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:29

Missschien omdat het een "draver" is. Haha!
Dravers zijn gefokt om te draven lijkt me.
Maar natuurlijk kunnen ze wel leren galopperen, ik denk echter dat de meeste toch als voorkeur gang de draf blijven houden.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik maar 1 draver gereden heb en dat is lang geleden, en ja deze kon wel degelijk galopperen, maar vraag niet hoe.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:35

MissSisa schreef:
Ik ben van mening:

zucht, heb je spuit elf weer...

vaak hebben de allerbeste dravers een hele goede galop. Veel dravers worden ook in galop onder de man gereden, zodat ze ook eens wat andere spieren gebruiken. *LOL*

Dus natuurlijk kunnen dravers wel galopperen, alleen is het niet hun beste gang. Van jongs af aan wordt ze idd afgeleerd om te galopperen voor de kar, want daar hebben we gewoon niks aan. Maar daarom kunnen ze het wel.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:41

MissSisa schreef:
Ik ben van mening:

Alsof JIJ WEET wat een GOEIE draver is Schijnheilig *LOL* ?!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:44

ruitje schreef:
Alsof JIJ WEET wat een GOEIE draver is Schijnheilig *LOL* ?!

haha, idd Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:09

M'n verzorgpaard is een draver, en die kan heerlijk galopperen.
Het is zelfs haar lekkerste gang om te zitten! Tong uitsteken:)

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:12

Een oud verzporgpaard van mij is een Franse x Amerikaanse draver en die kan super goed (en lekker) galopperen. Haha!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:19

MissSisa schreef:
Ik ben van mening:

Rolleyes Deze mening is nou zo'n mening die je voor je moet houden ..

Je mening vormen kan pas als je alle feiten kent. Zoals jij hebt gezegd (ga nou ajb niet ontkennen) is dat gebaseerd op dravers die jij hebt gereden. Je weet vrijwel niks over dravers en dan ga je er ook nog je mening over geven ? Meid je hebt dadelijk heel bokt over je heen.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:24

Mackie schreef:
zucht, heb je spuit elf weer...

vaak hebben de allerbeste dravers een hele goede galop. Veel dravers worden ook in galop onder de man gereden, zodat ze ook eens wat andere spieren gebruiken. *LOL*

Dus natuurlijk kunnen dravers wel galopperen, alleen is het niet hun beste gang. Van jongs af aan wordt ze idd afgeleerd om te galopperen voor de kar, want daar hebben we gewoon niks aan. Maar daarom kunnen ze het wel.

* Ligt onder haar bureau *

Hahahhaahahahahahahahahahah *LOL*

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:15

Probleem van dravers is is dat ze op de baan niet MOGEN galoperen, heeft er toch niks mee te maken of ie het kan of niet.
Mijne (draver) loopt in galop menig ander paard eruit, degene die denkt het te kunnen winnen, stuur een pb voor wedstrijdje staan we altijd klaar Knipoog

MissSisa: sorry beetje domme reactie sorry dat ik het zeg. Je weet er duidelijk niks vanaf..

Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:43

Een draver waar ik vroeger op reed kon heerlijk galloperen, het was de truc om m er in te krijgen Haha! (na training was dat ook een eitje, dus zo zie je maar)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:45

Maar Starlight met "goed" kunnen galopperen bedoel ik eerlijk gezegd niet "hard" kunnnen galopperen.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:53

Een vriendin van mij heeft een draver waar ze dressuur mee rijdt. Die kan best galopperen, alleen er zit weinig sprong in waar ze druk mee aan t oefenen is om er wel sprong in te krijgen. Maar ze kunnen wel galopperen natuurlijk lijkt me Verward Verward