Norton hoofdstellen, iemand ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Norton hoofdstellen, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:56

Heeft er iemand ervaring met de hoofdstellen van Norton? Ik heb dus een hele mooie gezien van buffelleer, lichtbruin. Blijven ze werkelijk goed en mooi?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:09

Waar heb je dat hoofdstel gezien? Ben namelijk ook op zoek naar een nieuw hoofdstel Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:16

Ik heb het hoofdstel gehaald. Mooi hoofdstel. Leer voelt heel zacht aan. Het kopstuk is op een aparte manier gevoerd, en de neusriem moet hierdoor over het kopstuk heen. Normaal gaat deze eronder door. Koperen gespen.

Ik heb het overigens uit Veendam.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:11

Norton schijnt hetzelfde merk te zijn als BR. Heb ik me tenminste laten vertellen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:16

hetzelfde merk?
En dat prijsverschil dan?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:26

moeshie schreef:
hetzelfde merk?
En dat prijsverschil dan?

Nouja, de peesbeschermers (jumpers) zijn even duur. Ik had bij Agradi peesbeschermers+strijklappen besteld en die zouden dan van BR zijn. Maar ik kreeg Norton. Geen problemen mee, ze zijn juist mooier Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:26

Ja heb ik ook. Het schijnt zo te zijn dat BR in Nederland BR heet en in het buitenland Norton. Ik heb van mijn laatste beschermers ook Nortons. Precies hetzelfde als de BR's die ik wilde maar sneller leverbaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 17:54

De norton peesbeschermers zijn toch in andere kleuren verkrijgbaar dan die van Br?
Dit hoofdstel staat overigens niet in de catalogus van Br.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:56

Die norton beenbeschermers zijn er in gigantisch veel kleuren en ook gekleurd neopreen toch? Ze lijken er iig niet op.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:59

ik heb de peesbeschermers er van prima dingen

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:59

volgens mij is norton niet hetzelfde als BR maar dar kan ik me in vergissen
de hoofdstellen die ik gezien heb van norton waar absoluut van goede kwaliteit en mooi afgewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:25

andrea16 schreef:
Nouja, de peesbeschermers (jumpers) zijn even duur. Ik had bij Agradi peesbeschermers+strijklappen besteld en die zouden dan van BR zijn. Maar ik kreeg Norton. Geen problemen mee, ze zijn juist mooier Haha!

Alleen zijn ze ong. 7,50 goedkoper te rkijgen dus ben je tochg een soort van opgelicht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:26

Ik vind die norton beenbeschermers fijner dan de BR, ze zijn zachter en de voering lijkt op gel waardoor ze nog ietsje beter blijven zitten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:42

supersambo schreef:
de hoofdstellen die ik gezien heb van norton waar absoluut van goede kwaliteit en mooi afgewerkt

Klopt, mooi afgewerkt, soepel leer. Even showen Haha! Schijnheilig
Alleen vind ik toch dat de neusriem onder het kopstuk door moet Verward Ik kijk het nog even aan, kom er wel uit Knipoog Het ism aar net hoe je ertegenaankijkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:43

De neusriem moet inderdaad onder het kopstuk door (lijkt mij) Verward

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 20:19

andrea16 schreef:
De neusriem moet inderdaad onder het kopstuk door (lijkt mij) Verward

Ik ga het gewoon proberen, de neusriem zat over het kopstuk heen, en volgens de verkoopster hoort dit zo omdat dit hoofdstel heel erg zacht gevoerd is. Maar nu ik het zo weer zie, dan lijkt het toch raar. Mij is ooit geleerd dat een neusriem ALTIJD onder het kopstuk doormoet. Ik denk dat ik dit ook ga doen. Zoals de neusriem nu zit klopt er iets niet lijkt het wel.

En het leuke van dit hoofdstel is dat je met een los leertje er zo een sperriem aan kunt maken, dus een gecombineerde neusriem. Ik gebruik geen sperriem, daarom staat deze ook niet op de foto.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:05

PriscaZ schreef:
Ja heb ik ook. Het schijnt zo te zijn dat BR in Nederland BR heet en in het buitenland Norton. Ik heb van mijn laatste beschermers ook Nortons. Precies hetzelfde als de BR's die ik wilde maar sneller leverbaar.

Dit klopt niet. Het zijn twee vershillende bedrijven. Maar de peesbeschermers (en misschien nog wel meer) laten zij inderdaad in opdracht bij hetzelfde bedrijf maken. Zij kunnen daardoor dus hun eigen kleuren kiezen en daarom is het assortiment van Norton 'iets bonter' van kleur dan bij BR.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:06

Bij deze hoofdstellen hoort de neusriem idd over het kopstuk. Dit in verband met de druk achter de oren, dit hoofdstel neemt deze druk weg en het schuurt minder. Een vriendin van mij heeft dit hoofdstel en is perfect voor de ietwat gevoelige paarden!!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:04

Inca schreef:
Dit klopt niet. Het zijn twee vershillende bedrijven. Maar de peesbeschermers (en misschien nog wel meer) laten zij inderdaad in opdracht bij hetzelfde bedrijf maken. Zij kunnen daardoor dus hun eigen kleuren kiezen en daarom is het assortiment van Norton 'iets bonter' van kleur dan bij BR.

Dat kan natuurlijk ook... Van die 2 namen hadden ze me bij een ruitersportzaak verteld... Dit klinkt ook wel heel aanneemlijk.