Bilriemen deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:55

Bij hengsten is dat inderdaad een teer punt... Bloos *LOL*

Je suis Charlie.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:14

Bij stalpaarden laat ik ze er helemaal af. Als je een goede deken koopt ligt die ook zonder bilkoorden wel netjes, en ik heb altijd het liefst zo min mogelijk singels en poespas aan een paard.

Als ze er wel mee buiten lopen gaan ze door elkaar heen, dus aan dezelfde kant weer vast.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:17

Tender: ik heb een Big D en een Lamicell. Allebei met een buiksingel en aan de achterkant twee bilsingels. Super dekens gewoon, en hun geld meer dan waard.

Je suis Charlie.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:19

kan ik daar ergens op het i-net foto's van zien?
want het klinkt wel alsof het dezelfde dekens zijn.
met allemaal van die "honingraatjes" en verstevigingen rond de plek waar de singels en bilriemen weer door de deken naar buiten komen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:54

yep, dat zijn ze.

Afbeelding

denk die hood even weg, die zit er normaal niet bij, die moet je apart bestellen.

In Nederland waren ze het afgelopen jaar nergens meer te krijgen, omdat ze best prijzig zijn. Ik heb gehoord dat de winkel op de Madepolder ze waarschijnlijk weer gaat voeren, en dan alleen maar in twee kleuren (groen en blauw) te verkrijgen gaan zijn en in de gangbare maten.

Er zijn wel meer modellen die er ongeveer hetzelfde uitzien, maar de Big D dekens blijven echt jarenlang goed!

Je suis Charlie.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:33

Bij normale dekens doe ik het ook op de Nimber/Sanderijn-way. Bij m'n onderdekens of staldekens heb ik de bilriemen er van af gehaald.

Bij Ed heb ik een deken (BR) met helemaal elastische bilriemen, die doe ik niet door elkaar heen, maar gewoon alleen om het been heen. Niet echt strak, maar 'normaal'. Daarover ben ik helemaal super te spreken!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 18:06

nimber samderijn sjuimpje manier

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 18:40

Ik heb nog nooit van die andere manier gehoord.

Ik doe de rechterriem rechts vast en die haal ik door de linkerriem heen.

Sommige mensen kruisen ze niet, dus rechterriem, rechts, niet gekruisd door links


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Glossy2009, mabellean, posje en 115 bezoekers