Dikke kuiten,wat voor rijlaarzen ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Dikke kuiten,wat voor rijlaarzen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 18:52

Helaas heb ik nogal dikke kuiten en heb ik heel veel moeite rijlaarzen te vinden. Welk soort heeft extra grote maten ?
Ik rij normaal met chaps maat allergrootste, maar heb een wedstrijd waar ik laarzen aan moet. (ben niet zo dik hoor maar heb zo'n geweldig figuur van boven kan je de ribben tellen, en alles zakt naar mijn heupen en kuiten)


Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:10

Het beste voor jou is maatlaarzen. Deze worden helemaal op jouw maat gemaakt. Standaard laarzen zijn denk ik moeilijk te vinden in jouw maat of zitten niet goed. Het beste is dus laten opmeten bijv. bij Van Huet uit Houten. Hij heeft eigen productie laarzen en ook Petrie en Konings. Deze kunnen allemaal op jouw maat gemaakt worden.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:34

Wanneer je leren laarzen te duur vindt, kan je ook rubberen laarzen kopen. Bij Gombert aan de Akerkhof in Groningen kan je gevoerde Aigle laarzen krijgen met extra wijde kuit. Ze kosten ongeveer 150 gulden en zien er echt netjes uit. Even een babydoekje erover heen voor de wedstrijd en ze glanzen! Ik heb ze zelf ook en ze bevallen goed.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:35

Als je rubberen wil Aigle en dan wijdte XXL.
En anders leren op maat laten maken. Kost wel wat, maar dan heb je ook wel wat.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:38

Bij het merk Aigle hebben ze vaak ook wijdere kuiten, tot XXL.
Ga wel naar een grotere ruitersportzaak, je zult net zien dat ze in jouw maat uitverkocht zijn of zo... echt balen dan.
Succes met zoeken!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:59

Aigle rijlaarzen vallen nog tegen qua wijdte, zelfs de wijdste kuitmaat is geschikt voor maximaal kuitmaat 40 denk ik, misschien iets wijder. Helaas komen mensen met wijde kuiten snel uit in (maatwerk) lederen laarzen of anders schoenen met chaps.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:46

Als je geen leren maatwerk laarzen wilt, dan kun je ook een rubberen laars nemen met een extra wijde kuit.
Mocht die nog niet passen, geen nood:
Bij de schoenmaker of de ruitersportzaak kun je een spie in de laars laten maken.
Dan wordt de laars aan de achterkant opengesneden op de naad, en er wordt een stukje leer in een V-vorm tussengezet.
Je ziet er weinig van omdat alleen de naad iets breder wordt, en je hebt prima passende laarzen.
Hier spreekt een amazone-met-dikke-kuiten uit ervaring Boos!
De Aigle Ecuyer laarzen (met een leren rand) zijn hier prima geschikt voor, deze zijn wat steviger en gemakkelijker te bewerken dan laarzen met een voering die tot bovenaan de laars doorloopt.
Succes !

PS: de kosten voor het maken van een spie is ongeveer 40 gulden per paar !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, meniekske, Trendiction, YandexBot en 99 bezoekers