paardenverzekering? en kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

paardenverzekering? en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 22:37

hoeveel kost het en waar en hoe hebben jullie ze verzekerd???


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:42

Ik verzeker de mijnes alleen WA (dus als jij schade maakt)
en verder niet want bijna geen 1 dekt goed Frusty

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 22:44

nee he?? ik heb er al eens eerder naar geinformeerd, maar ovnd ze ook niet goed dekken... daarom was ik benieuw hoe of wat Verward:

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 23:02

Ik heb Kevin echt wel in de ziektekosten verzekering hoor, mijn vorige paard niet en bij hem heb ik het geweten ook, in een paar maanden tijd was ik 7000.- armer en alle behandelingen hebben niet mogen baten, ik heb hem alsnog weg moeten brengen.
Bij Kevin heb ik dat anders aangepakt, hij is verzekerd voor een bedrag van 6000.- en dat kost mij ongeveer 750.- per jaar, alle ziektekosten zijn gedekt (behalve tandarts en homeopaat) en alleen de eerste 300.- zijn eigen risico, dat is 300.- per geval met een maximum van 700.- per jaar, daarna betaal je niets meer.
Ik ben erg blij dat ik Kevin wel verzekerd heb want in de eerste 3 jaar is hij al herhaaldelijk geopereerd en heeft vele weken in een kliniek "gelogeerd", als je dat allemaal zelf moet betalen gaat dat toch lelijk in de papieren lopen!
Met een paard als Kevin is het gewoon nodig, die verzekering!
Enne, de WA verzekering.... die heb ik niet voor hem af hoeven te sluiten hoor, volgens mijn verzekerings maatschappij zit Kevin gewoon bij mijn eigen WA verzekering, zou hij schade aanrichten bij of aan derden, vergoed mijn eigen WA dat gewoon.
Mijn mening, verzekeren (ziektekosten dan) altijd doen, het kan je een hoop ellende schelen!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:59

inderdaad je paard is automatisch wa verzekerd met je normale verzekering. Volgens mij ook als je je ruiterbewijs hebt. Ik heb mijn paard in een uitgebreide ziektekostenverzekering zitten. Bijna alles zit daarin en ik heb een eigen risico van 400 gulden. Mijn vorige paard zat ook niet in de verzekering en dat heeft me echt een hele hoop geld gekost. Als je paard een keer naar een kliniek moet ben je al een hoop geld kwijt. Het enige nadeel is dat als je je paard af wil laten maken omdat hij ernsitg ziek is dan beslist de verzekering daarover mee en dan kunnen ze hem ook nog wel eens innemen of moeilijk gaan doen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 23:14

Ja, klopt, een kennisje van mij heeft haar vorige paard ook in moeten laten slapen en ze wilde dat graag door haar eigen veearts laten doen zodat ze erbij kon blijven.
Ze heeft eventjes wat probleempjes met de verzekering gehad, die zouden haar paard nl op komen halen en dan zou hij met een heleboel andere paarden naar Belgie gaan en daar af worden gemaakt, dat wilde ze dus absoluut niet.
Een deal was wel mogelijk alleen heeft ze maar de helft uitgekeert gekregen van het bedrag wat ze zou krijgen, dat was het nadeel eraan, maar dat deed eigenlijk helemaal niet meer terzake, zij is in iedergeval zelf tot het einde bij haar paard gebleven en dat is alles wat ze wilde.
Het kan dus wel, alleen krijg je dan veel minder uitgekeerd, maar ja, wat is belangrijker op zo'n moment........
Ik vind het in ieder geval ontzettend belangrijk om je paard in de ziektekosten verzekering te doen, het kan je een berg geld schelen en dat andere, ach als het voor mij en een van mijn mannen weer een keer zover is, is het bedrag wat de verzekering uitkeert niet belangrijk, als het maar gaat zoals ik dat wil, in alle rust, mijn paarden zijn belangrijker dan geld!

Groetjes, Tanja, Kevin, Mister Freddy, Mistral en Mambo.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 10:29

IK BEN UITGEBREID VERZEKERD EN BETAAL PER JAAR 700 GULDEN

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 10:37

ik ben niet verzekerd, als je de premies en het eigen risico per jaar optelt dan heb je ook het bedrag bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:57

schaienne. als het verzekeren 700,- in het jaar kost en het eigen risico 700,- ben je maximaal 1400,- in het jaar kwijt. Het zou mij dus meer dan 10 jaar duren voordat ik mijn paardje compleet weer terug had!!
Wat nou als na 3 jaar hety paardje dood gaat? dan zit je met 4300,- te kijken en kun je zelf een hele boel bij leggen!!!
terwijl je als je verzekerd bent meestal 70/75% van je paardje terug krijgt.

ik zou het niet durven te risceren om hem niet te verzekeren!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:12

Mijn verzekering kost per jaar ongeveer 475 gulden en ben uitgebreid verzekerd met een eigen risico van 500,-. Hij is verzekerd tegen diefstal enz en tegen blijvende kreupelheid en medische kosten en dood.
Maar volgens mij zijn hier al heeeel veel topics over geweest!
Laatst bijgewerkt door Imker op 20-12-01 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Toos paardloos

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 16:14

Mijn pony's zijn helemaal niet verzekerd Scheve mond

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 23:22

Ik ben het helemaal eens met Vonneke!
Zoals ik al schreef heb ik met mijn vorige paard erg veel problemen gehad, aan dokterskosten alleen heeft hij in 9 maanden tijd al meer dan 7000.- gekost!Dit paard had ik niet verzekerd en een spijt dat ik daar van had!
Kevin heeft in de eerste 3 jaar dat ik hem had ook al verschillende operaties gehad en mankeerde altijd wel wat, ik heb het even nagekeken, van het eerste jaar heb ik 3000.- aan dokters rekeningen liggen voor totaal 2 gevallen, 1350.- is toch beter dan 3000.-. Van het 2e jaar heb ik zelfs rekeningen met een totaal van 4000.- liggen, dit waren 3 aparte gevallen, dus hoe shaienne er bij komt dat je vanzelf aan het bedrag komt begrijp ik niet helemaal.
Echt, verzekeren die hap, hoeft echt niet voor een hoog bedrag te zijn hoor!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 22:05

ja maar wat is dan een goede verzekering? dood en ongevallen, ik wil wel een uitgebreide ziektekostenverzekering, maar vaak vergoedt die lang niet alles, en heb je een heel hoog eigen rixico, ik heb een keer de veearts nodig gehad, dat was 460,- dus valt mee, en met een verzekering had ik dan zelf 300 piek bij moeten betalen...
ja goed het scheelt wel, maar als je nooit wat heb, maar dat weet je natuurlijk nooit he?....
ik denk dat ik het wel doe, wat is nou 480,- per jaar. (dat heb ik dan doorgekregen van een maatschappij voor een dood en ongevallen en uitgebr.ziektekosten verzekering)
wat zijn de namen van jullie verzekeringsmaatschappijen??? en uitgebreid, houdt dat dan in dat als je de veearts erbij moet hebben voor mok bv. dat je dat dan terugkrijgt??? nee want dan zit je eigen risico natuurlijk, maar daar gaat het bij mij eigenlijk voor een groot deel om. Ik hoef ook echt geen geld als mijn paard doodgaat hoor...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:02

Een dooddekking, dus als mijn paardjes door een ongeval, bliksem, brand, schade door derden, e.d. dood gaan of ingeslapen moeten worden.

Heel veel verzekeringen spiegelen het allemaal zo leuk voor, maar er zijn ontzettend veel uitsluitingen en kleine regeltjes!! En hoe ouder je paard, hoe minder vergoeding!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Lokii, Pony2024 en 82 bezoekers