vakantieadres met rijmogelijkheden gezocht

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PatriciaB

vakantieadres met rijmogelijkheden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-01 14:00

Met deze kou ben ik alvast plannen aan het maken voor de zomervakantie ,mischien hebben jullie tips?
We zoeken een gezinscamping in nederland met een manege in de buurt waar je paarden/pony,s kunt huren en dan onder begeleiding buitenritten maken ...
Ik heb al op internet rondgekeken maar ponykampen zijn tot 18 jaar en ruitervakanties alleen voor volwassenen ,,wij (mijn dochter van 8 en ik)willen juist graag eens samen rijden...
alvast bedankt!

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 15:03

Ik ben eens ergens in Limburg op vakantie geweest (weet ff zo snel niet waar kan ik navragen) en daar had je arrangementen van 2 uur per dag, dus of je volwassen of kind bent maakte niet uit.

Ik weet niet of ze daar zonder begeleiding deden, ik denk het niet.

Het was wel een hele mooie omgeving, mooi zwembad op de camping.

PatriciaB

vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-01 15:52

We willen juist met buitenritten mee ONDER begeleiding :D
Op vakantie ben je meestal niet zo bekend met de omgeving en met de paarden.
Als je nog op de naam van de manege komt hoor ik het graag van je .
Bedankt voor je reactie.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:03

Zie www.hotelmanegevanloon.nl
Is dat niet iets voor jullie? Ze hebben keurige hotelkamers en trekkershutten en elke dag leuke ritten. Bovendien zit je er heel dicht bij de Efteling en Beekse Bergen, en kunnen jullie lekker shoppen in Tilburg of Waalwijk. Er is ook een groot meer in de buurt waar je kunt zwemmen en zonnen.
Ik heb er jaren geleden gewerkt, en ben er dit jaar voor het eerst met m'n eigen gezinnetje (vent en twee paarden *LOL* ) naartoe geweest, en volgend jaar gaan we zeker een paar keer op herhaling! Gezellige Brabantse sfeer, daar kan niks maar dan ook niks tegenop!!!

Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:33

Hoi!! Ik ben afgelopen zomer naar Schoorl geweest, op een camping, Koningshof d8 ik, en heel vlak bij in de buurt was een manege, de Poelenburgh. Wij hadden dan onze paarden meegenomen en daar neergezet, maar je kan daar ook onder begeiding buitenritten (en strandritten) maken!
Verder kan je daar natuurlijk heerlijk naar het strand gaan enzo.. Vond het zelf een HELE leuke vankantie! *LOL*

En als je het wat verder op wilt zoeken weet ik ook nog wel wat in frankrijk! Daar gingen ook hele gezinnen heen, en dan tochten maken door de bossen, wijgaarden en oude dorpjes... Dat is natuurlijk nog veeel mooier dan in nederland! Party!!

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 12:14

Als je een park zoekt: Bij Centerparcs Heijderbos (in de buurt van Nijmegen) is er een manege en worden er buitenritten georganiseerd. Je kunt hier met of zonder begeleiding rijden. Als je zonder begeleiding wilt heb je wel het ruiterbewijs nodig of willen ze je eerst in de binnen en buitenbak zien rijden voordat je naar buiten mag. Maar aangezien je onder begeleiding wilt zul je daar geen last van hebben

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 14:51

Ik weet niet of je per se in Nederland wilt blijven, maar kijk anders eens op www.fivesaints.com. Dit is een bedrijfje in het zuiden van Wales. Ik kan het je zeker aanbevelen. Het is klein, gezellig en met goede paarden en accomodatie. Het is wel zeer aan te bevelen om per eigen auto te gaan, openbaar vervoer is in die regio bar slecht. Trek ook voor de rit ernaar toe een hele dag uit, het is ruim 400km vanaf de havens. Voor goedkope overtochttips mag je me even een PB-tje sturen.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? www.nvvr.info

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 18:06

Vorig jaar ben ik een dag op Manege van Loon geweest (toevallig dat hij hier meteen weer ter sprake komt Knipoog ik dacht dat ze daar alleen jeugdkampen hadden maar dat had ik mis zag ik op de site,de omgeving is daar prachtig , Wales lijkt me ook heel mooi ,ik zal ook eens op de site van center parks kijken.....
Ik wist wel dat het via deze site ging lukken ,jullie horen tegen die tijd wel wat het geworden is,bedankt voor de reacties Lachen
Groetjes van Patricia

Jet

Manege op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:24

Ik ben vorig jaar op camping Samoza geweest en daar is ook een manege op het terein. Je kan met je eigen paard er heen, maar ze hebben ook pony's en paarden, waarmee je onder begeleiding buitenritten over de Veluwe kan maken. Ze hebben een website en zitten trouwens in Vierhouten. Het is een hele grote camping, wij waren in de eerste week van de grote vakantie en toen was het erg rustig. mdat Marc ( mijn man) in een rolstoel zit, moesten wij ook nog een aangepaste camping hebben, nou dat was hier goed voor elkaar. Wij stonden bovendien zo dicht bij de manege, dat we Marlou konden horen hininken als ze gingen voeren Haha! . Echt heel gaaf, maar niet zo goedkoop. Als je interesse hebt, wil ik het adres van de website wel opzoeken. Veel plezier met vakantie!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Te koop Wintec dressuurzadel met cair 8-3-16 nieuwe foto's toegevoegd!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie