Grote paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:28

hahaha, ik heb een hele poos niet meer op een pony willen rijden omdat ik een poosje terug er van eentje behorlijk gemeen ben afgevallen en omdat ik ze zooo klein vond en ik bij elke pas en bij elke bok het gevoel had dat ik eraf zal glijden. (ja, wat wil je met die lange stelten van mij die er een heel eind ondervandaan hangen) Toen kregen we op mijn werk een hele zooi ponys tegelijk, van 135 tot 150 en ik moest ze allemaal rijden. Ben met trillende knieen der op gestapt en het ging allemaal goed! Ik had dat echt nooit verwacht en sinds die tijd stap ik weer op alles maar geef mij maar een groot paard dan zo'n klein ponytje waar je bij elke stap het gevoel hebt dat je deraflazerd Lachen
hihi, ik werd ook best wel gepest op mijn werk der mee dat ik ''niet eens op zo'n klein ponytje durf'' dus dat zal er stiekum ook wel achter.


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:34

Dat julie 1,70 al zo groot vinden!
Ik heb een keer op een 'kasteel' van 1.85 gereden, dat is pas groot!
Gipsy is iets van 1.65, dat vind ik een mooi maatje, pas ik met m'n 1.73 prima op, maar ik heb ze liever groter dan kleiner!
Moet ook niet zoveel van pony's hebben.

Nulla tenaci invia est via

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:21

Ik denk dat het maar net wat je gewend bent. Eerst vond ik 1.74 ook hoog maar nu ik er zelf eentje van die maat heb, zou ik echt niet kleiner meer willen.
Als ik nu op een paard van 1.65 zit,denk ik wat een ukkie Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:21

I love Lovers grote,beetje lompe paarden.Ik kan er niet echt tegen als ik op een klein ponytje moet rijden met zo'n kort halsje.Of tengere paarden,kan ik ook al niet tegen.Na het hafje dat ik verzorgde wou ik ook een paard.En toen kreeg ik nelson,ik ben op de manege op paarden gaan rijden en het bevalt me prima.Hoe groter,hoe beter is het bij mij zo ongeveer
En omdat ik het dus meer op grote pony's en paarden heg,ben ik er ook niet echt bang voor.Ja,behalve voor het feit dat hun voeten op mijn voeten kunnen komen(AUW!!)
ik ben meer bang om op kleine pony's te stappen.Ik durf het wel,maar het geeft me iig niet zo'n gerust gevoel.
En ik heb trouwens nu wat meer lef dan vroeger

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:39

Hi hi, leuk topic.
Mijn lieve kleine Chestertje Clown zal ongeveer 1m90 worden. Nu is ie anderhalf en 1m65.
Maar hij is dan ook een rasechte Shire.
Dus ik zal een flink trappetje moeten aanschaffen *LOL* .

Overigens was ik ook altijd de grotere paarden gewend, van 1m70 etc.
Laatst klom ik er op een van 1m46, nou dat is echt een gewiebel! *LOL* Had echt t idee dat ik er elk moment af kon flikkeren...

Geef mij maar een lekker grote maat, of in ieder geval iets wat tot de paarden hoort. Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:34

Ik ben op het moment ook niet zo'n held met grote paarden. Maar ik was laatst proef rijden op een hengst van 1.80, dus ik als ik hem koop moet ik daar wel erg aan wennen!

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:26

mijn paardje is 1.83 en ik vind het echt super. Het geeft gewoon een kick . Ik voel me ook helemaal thuis op haar ookal is ze niet altijd even braaf. Ik heb juist als ik op een klein paardje of pony het idee dat ik er zo vanaf kukkel. Het is gewoon heel persoonlijk denk ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:31

Ik weet wel dat veel kleine paardjes vaak pittiger zijn om te rijden dan die grotere paarden. En ik val eerder nog van een pony af als die grappen uithaalt, dan van een paard. Overigens heb ik maar 2 grote paarden gekocht, dat waren iones en Cherla, rond de 1.70m. De paarden die erna kwamen waren maar tot de 1.65m. Ik weet niet waarom, ik stuit iedere keer opnieuw op kleine paarden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:42

nu heb je er nog geen last van, maar straks gaat hij wel lastig worden, gna gna gna. Ik heb hem al in zijn pluizige oren gefluisterd wat hij allemaal met jou kan uitvreten als je er op zit.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:03

Ik ga elke week een merrie van 1.82 rijden, echt wel groot, groter heb ik ook al gereden. Ik rij graag op grote paarden. Mij eigen paard is ook tussen de 1.65 en 1.70m

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:06

Citaat:
Op 2001-12-12 17:48, schreef Tessa_N:
Ik ben niet banger voor grote paarden dan voor pony's of kleine paarden. Maar ik heb wel ontdekt dat je van grote paarden veel harder valt als je valt Haha! Schijnheilig

groetjes van mij


Hier ben ik het dus niet mee eens. Kleine paarden en ponies zijn wendbaarder, en ik heb er ervaring mee dat je daar dus sneller vanaf kukelt, omdat zij zo watervlug zijn. Bij grote paarden voel je veel eerder dat er iets op komst is, want dat grote lijf heeft langer nodig om iets voor te bereiden.

Toos paardloos

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:48

Ik heb vanaf ongeveer mijn 6 op grote paarden gereden (af en toe op een paard) waren meerstal ook tuigers. En de grote van een paard hefet niks te maken met hoe lief ie is. Ik heb nu een iegen paard van 1.74m super braaf mijn nichtjes van 5 en 6 zitten er op en mijn broertje van 13 en nichtje van 12 rijden er op.
Ik heb juis als ik op een kleine pony stap die kleine pasjes maakt van help nu ga ik vallen, doe mij maar een lekker groot paard!
Groetjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers