hoe vaak train jij met je wedstrijdpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:03

Ik heb twee pony's waar ik wedstrijden mee rij, ik rij ze op een dag meestal allebei, soms lukt dat niet.
Ik train meestal 6x in de week.
Ik heb ongeveer 1x in de 2 weken wedstrijd.
Daarnaast rijd ik ook nog 2x per week een hengst, maar daar mag ik nog niet mee starten want ik ben pas 11.
Als je iemand kent die ook 11 is en wel wedstrijd rijdt met een hengst, moet je dat even bij vraag-maar-raak onder 11 jaar en rijden met een hengst zetten, want ik zou nog graag voor mijn twaalfde verjaardag starten, en dat mag niet van de bond. Huilen


Met Benneton rijd ik Z1 dressuur, met de andere L1.
Dus dat is niet het probleem. Huilen

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:04

Ik heb twee pony's waar ik wedstrijden mee rij, ik rij ze op een dag meestal allebei, soms lukt dat niet.
Ik train meestal 6x in de week.
Ik heb ongeveer 1x in de 2 weken wedstrijd.
Daarnaast rijd ik ook nog 2x per week een hengst, maar daar mag ik nog niet mee starten want ik ben pas 11.
Als je iemand kent die ook 11 is en wel wedstrijd rijdt met een hengst, moet je dat even bij vraag-maar-raak onder 11 jaar en rijden met een hengst zetten, want ik zou nog graag voor mijn twaalfde verjaardag starten, en dat mag niet van de bond. Huilen


Met Benneton rijd ik Z1 dressuur, met de andere L1.
Dus dat is niet het probleem. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:22

Mijn '' vriendin'' rijdt 2 keer per dag en die start binnekort m1 dressuur ze rijd ''s ochtens een uur en 's avonds ook een uur. Verward Het klinkt misschien wel veel maar dat is voor dat paard echt niet veel die staat op een pensionstal en kan nu dus niet naar buiten dus rijdt ze 'sochtens gewoon vrij een drafje en een galopje en dan eff de andere hand , maar 's avonds traint ze echt intensief. Haar paard krijgt wel 1,5 keer zo veel eten (zou anders niet echt eerlijk zijn Party!! ) duss maar dat is echt per paard en ruiter verschillend!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 11:24

Ik weet niet of de talenten van mijn paard er nu toe doen…tenzij er sprake van een blessure is ofzo train ik altijd 4-5 keer per week. In principe vijf keer maar als ik weinig tijd heb rijd ik hem tot hij los is. Gemiddeld zit ik er een uur op. Een dag buitenrit, een dag longeren of los. Een keer in de week springen, en als ik les heb vind ik dat minder vermoeiend dan dressuur! Dan moet ik echt keihard werken terwijl mijn paard bij springen in ieder geval al mega-voorwaarts is.
Elk paard train ik in principe zo! Ook als ik geen wedstrijden rijd! Want ik vind gewoon dat dat paard er elke dag minimaal 1.5 uur uit moet, zomers heb ik dan de beschikking voer land maar dan nog houd ik hem graag in conditie en lekker soepel. Op een maandje vakantie na! (Voor het paard he).

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 12:06

Het ligt echt niet aan de rijkunsten van de ruiter hoe vaak je paard getraind moet worden. Topruiters trainen hun paard soms wel 6 dagen in de week. Juist paarden die zo hoog lopen moeten regelmatig trainen.

Ik rij Jur ongeveer 4 of 5 dagen in de week, soms minder (als het bijv. heeeel slecht weer is) en Razinda maar 2 of 3 keer in de week. Razinda longeer ik ook nog 2 dagen. Jur longeer ik alleen als ze echt ontzettend fris is en als het duidelijk is dat ze even haar energie moet uitbokken. Verder longeer ik Jur niet vaak.

Ik heb er totaal geen moeite mee om meer paarden op een dag te rijden, dat is gewoon een kwestie van wennen.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 13:13

hai,

ik rijd er ook meerdere per dag.

mijn eigen wedstrijdpaarden rijd ik 3 a 4 keer in de week zelf, dan rijd er nog iemand anders 2 dagen en heeft ze 2 dagen rust.

ik geef haar nooit 2 dagen achter elkaar rust en na een zware dag laat ik haar de dag erna staan.
sommige mensen zeggen dat ze daar stijf want word maar die van mij juist niet.

ze gaat niet meer in de wei maar ik laat haar wel vaak even grazen aan de hand.

soms gooi ik haar los (2 keer p/wk ongeveer).

Zomers rijd ik veel vaker, dan rijd ik 's morgens vroeg dressuur en 's middags of 's avonds nog een buitenritje maar nu niet.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 14:10

Ik rijd mijn paard 4 a 5 keer per week. Verder longeer ik haar regelmatig, of gooi ik haar los in de bak. Heb er niet echt een 'vast' schema voor. Mijn bijrijder rijdt er gemiddeld 1 x per week op.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:44

Ik rijd mijn paard (L1dressuur) 5 a 6 keer in de week. Daarnaast longeer ik haar 1 maal in de week, soms met touwtjes, soms gewoon zonder iets, soms met balkjes.

Het ligt er geheel aan wanneer ik weer een wedstrijd heb, hoe ze is (vaak erg druk), ik stem het af.

ps: ik heb 2 keer in de week dressuurles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:24

In principe rijd ik alle dagen, dat blijkt voor mijn paard het beste te werken. In principe train ik heel weinig op de oefeningen, en is vrijwel alle training gericht op perfectionering van de basis.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:34

ligt er aan lonneke,

als ik me K voel, dan rij ik helemaal niet.
vaak 3 keer perweek, of soms wat meer, maar nooit langer dan nodig is, loopt ze goed, stop ik, loopt ze niet zo als het hoort, komt er gewoon wat tijd bij.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 18:20

ik rij mijn pony 5 x per week dan longeer ik nog 1 x en ze heeft 1 dag vrij. Ze staat dan ook nog van ong 10 uur tot 5 uur buiten.

Ik heb 1 keer in de week springles, maak ook 1 keer in de week een lange buitenrit (word telkens korter omdat mijn pony een betere conditie krijgt en dus ook sneller kan lopen). De rest van de dagen oefen ik zelf in de bak en soms maak ik een korte buitenrit.

Ik rij ong een uur met mijn pony. Soms 3 kwartier als ze goed loopt, soms anderhalf uur als ze veel enrgie heeft ( dat is nogal vaak met deze kou)

Ik ben van plan volgend jaar een endurance wedstrijd met haar te rijden. Een springwedstrijd lijkt me ook wel leuk, maar mijn pony raakt nogal ik paniek als ze geen andere paarden ziet ( binnen bak) dus tot nu toe heb ik alleen meegedaan aan een crossje op de manege.