Wie verzekerd zijn dieren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:11

ik ben er niet echt uit...mn haflinger heb ik nog niet verzekerd. Kijk, als je alle premies bij elkaar optelt in een jaar heb je ook veel geld.
en als er eens echt wat ernstigs aan de hand is, kan je bij een kliniek ook op afbetaling betalen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:00

Ik vind het ook te duur (dus niet verzekerd). Mijn vorige had ik verzekerd voor ƒ 1500,- per jaar! Ƒ 1200,- premie verzekering voor dood/ongeschikt, ƒ 300,- voor ziektetekosten. En alstie dood gaat krijg je iets van 80% terug en bij ziektekosten heb je eigen risico. Bij dit paard dus besloten het allemaal niet meer te doen. Ik betaalde me altijd blauw! Als ik zoveel geluk heb als tien jaar zonder problemen, heb ik in die tien jaar ƒ 15000,- uitgespaard dus tja….het blijft een risico en er is voor beiden wat te zeggen. Maar hoe duurder je paard hoe duurder je premie.

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:05

mijn honden heb ik niet apart verzekerd zitten voor gedeelte bij wa in. nikita is wel verzekerd bij de friese onderlinge.

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:20

Al mijn paardjes zijn verzekerd. Je bent zelf toch ook verzekerd. Je hebt door de verzekering meer zekerheid voor jezelf maa rook voor je paarden zlef. Als ze een dure operatie moeten hebben (wat ik niet hoop) moet ik ze die wel kunnen bieden en zonder verzekering is dat niet zeker.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:13

Nou Stef,
alle beetjes helpen hoor! Je verliest je maatje dan, maar je krijgt toch van je verzekering geld om dan weer een andere te kopen. Natuurlijk krijg je je oude paard niet terug, maar als je een paar duizend gulden van de verzekering krijgt, en daar nog wat bij legt, kun je toch een leuk paardje terugkopen.
En volgens mij maakt het qua verzekeringskosten niet zo heel veel uit of je hem alleen maar voor dood verzekerd, of dat je ook de medische kosten meeverzekerd. Dat raad ik toch iedereen aan, want een vriendin van mij had binnen een maand allebei de paarden naar de kliniek kunnen brengen, en dan komt zo'n verzekering toch verrekte (excuzes le mot) handig uit!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 14:21

Desiree zegt dat als die topruiters hun paarden niet verzekeren, omdat die bijna onbetaalbaar zijn.
Ik kan me dat niet voorstellen... Weet iemand tot welk bedrag de verzekering een paard verzekerd ?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:00

Daar gaat het niet echt om. Het gaat meer om degene die het paard wil laten verzekeren. Stel je hebt 10 paarden van zeg elk 50.000 gulden. (ff een gemiddelde). Je betaald 10% premie, dus per jaar is dat 10 x 5000,- is 50.000 gulden. Oftewel, als je per jaar 1 paard ‘verliest’ staat dat gelijk aan wat je aan premies betaalt. De meeste ruiters nemen dus liever de gok dat er eens eentje overlijd of kreupel wordt en ze daar op verlies lijden, dan dat ze loeienhoge premies gaan betalen.

Ik ben ook benieuwd naar de verzekerde bedragen van iedereen die hier zijn paard heeft verzekerd. Lekker ombeschaamde vraag misschien, maar tenslotte moet je voor een paard van 10.000 dat je voor eht volle bedrag in de verzekering wilt nemen sowieso een tont. Keuring laten doen a 800-1000 gulden en dan nog eens flinke premie per jaar.

Al met al is er denk ik net zoveel voor als tegen, het is gewoon een persoonlijke keus in hoeverre je wel of geen risico wilt lopen.

D. Kay
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:33

Mijn pony's zijn ALLEMAAL verzekerd , voor elk klein ongeval waarbij de dierenarts moet komen , en ook voor de dood natuurlijk . Maar ik zou toch niet getroost kunnen worden met dat geld al er één van mijn pony's dood zou gaan . Dus ... geld maakt niet gelukkig !!! Party!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:44

Mijn paard is momenteel alleen voor de dood verzekerd. Toen ze kreupel was hebben we haar af laten keuren voor de sport, en dat heeft nog een aardig bedrag opgeleverd. En gelukkig is mijn paard ook weer goed Lachen

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:51

Ik heb een kat, twee konijnen een rat en een paard, en alleen het paard heb ik laten verzekeren. Voor de andere dieren vind ik de kosten van de verzekering niet opwegen tegen de aanschafprijs van het diertje.... Party!! Cool

harmvh
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Rosmalen

Verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:24

Het is TEN alle tijde Verstandig echter niet noodzakelijk om dieren te verzekeren. Met name een ziekte kosten verzekering kan financieel veel geluk brengen. U moet zich eens voor stellen dat uw paard plots accute coliek zou krijgen en u direct naar kesteren / of ander dieren hospitaal moet! dan betaald u zich helemaal scheel. En met een ziekte kosten verzekering hebt u uw eigen risico en de rest is voor de verzekeraar. Handig toch? vinden wij wel! we krijgen gemiddeld elke week 2 verhalen van mensen die niet verzekerd waren maar nu toch graag willen weten wat slim is om te doen! denk er dus alijd goed over na

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:54

Een ziekten kostenverzekering ok,
maar hoe stel je nou de waarde vast van je paard?

De toenmalige aankoopsom is lang niet altijd genoeg om een ander talentvol dier voor te kopen.

Jiska

Berichten: 2099
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:19

Ik heb ze wel allemaal verzekerd. behalve eentje want dar ijd ik nog geen wedstrijd mee.