hoe denken jullie over polo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

hoe denken jullie over polo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 02:08

Ik was vandaag naar Jumping Amsterdam en het laatste onderdeel van Polo! Ik had het nog nooit "live" gezien. Het trok me al niet zo.
Nu ik het gezien heb trekt me me al helemaal niet meer.
Okay, ik vind dat de ruiters erg goed kunnen rijden, maar waarom hebben ze bij deze sport nou paarden nodig. Het enige wat ze doen is galopperen en niet zo zacht ook. Ze krijgen de bal (die niet heel erg hard is maar ook niet heel erg zacht) geregeld tegen zich aan, om nog maar te zwijgen over die sticks. En dan heb je ook nog al die botsingen die ze maken en het geruk en gepluk aan die teugels.
Nee, ik vind dat als ze zo graag willen hockyen dat ze dat dan maar zonder paarden moeten doen. Wat jullie?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 08:38

Ja, ik heb het nog nooit gezien, maar ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt. Als je en bal wilt pakken die iets te ver van je af zit, en het moet snel gaan dan geef je toch gewoon een ruk aan die teugel? Verward
Nee, ik denk niet dat het zo geweldig is.
Spelletjes te paard zijn leuker als ze gewoon voor de lol wat zijn *LOL* Tong uitsteken

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 11:34

Ik vin dhet ook niet echt interessant, het ziet er echt zielig uit....Die mannentjes met zo'n helm en dat paard helemaal opgefokt, netzoals bij racen, trekt me ook niet....
Cool maaike

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 11:58

He Vanessa, Ik was er ook gisteravond. Heb dus ook een Polo gezien, maar je kan mij niet wijsmaken dat het erg paardvriendelijk is. Die paarden worden erg afgeragd.
Het komt op mij over als een typische rijkelui's sport. Er wordt niet op een paard meer of minder gekeken: Zeven minuten lang keihard over het poloveld scheuren, dan het zeiknatte paard afgeven en de volgende staat klaar om direct op weg te scheuren.
Nee hoor, voor mij hoeft dat niet zo nodig.

Ik vond trouwens dat die Amerikaanse (ben even haar naam kwijt) die de wereldbeker wedstrijd voor het springen had gewonnen een waanzinnige barrage had gereden! Daar kijk ik liever naar!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:10

sorry hoor
maar ik denk dat polo een prima sport is.
de paarden vinden het volgens mij harstikke leuk, en het is niet linker of grover als springen. het maakt denk ik niks uit, als je er geen verstand van hebt dan vindt iedereen alles altijd geljk zielig.

Kim

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:18

Ik heb een tijd in Ghana gewoond waar veel polo gespeeld werd en het is op zich een heel leuke sport. Maar IMO ligt de nadruk op balbeheersing en niet op 'paard'beheersing. Overigens zijn die paardjes er ook erg fanatiek in, en ze weten precies hoe ze moeten draaien, stoppen etc. Als het goed gespeeld wordt is het een geweldige sport (geldt dat niet voor iedere sport?), die je niet moet vergelijken met dressuur of springen.
Er wordt hier trouwens gesproken over die bal die hard kan aankomen, wat denk je van een hindernisbalk?

Ik heb het zelf noit gespeeld, behalve dan een beetje stick-and-ball, wat alleen oefenen is om die bal op de juiste plaats te kregen. Ik had een ervaren polopaard te rijden, en je merkt wel dat die het klappen van de zweep kennen.

En rijkeluissport: jazeker, je hebt een flink aantal ponies nodig om echt mee te kunnen doen, maar daarmee is het nog geen slechte sport. Paardrijden is sowieso een rijkeluissport, als je tenminste een eigen paard wil, wedstrijden wil rijden e.d. Maar die discussie hebben we hier ook al vaker gehad.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:19

Ik heb een tijd in Ghana gewoond waar veel polo gespeeld werd en het is op zich een heel leuke sport. Maar IMO ligt de nadruk op balbeheersing en niet op "paard"beheersing. Overigens zijn die paardjes er ook erg fanatiek in, en ze weten precies hoe ze moeten draaien, stoppen etc. Als het goed gespeeld wordt is het een geweldige sport (geldt dat niet voor iedere sport?), die je niet moet vergelijken met dressuur of springen.
Er wordt hier trouwens gesproken over die bal die hard kan aankomen, wat denk je van een hindernisbalk?

Ik heb het zelf noit gespeeld, behalve dan een beetje stick-and-ball, wat alleen oefenen is om die bal op de juiste plaats te kregen. Ik had een ervaren polopaard te rijden, en je merkt wel dat die het klappen van de zweep kennen.

En rijkeluissport: jazeker, je hebt een flink aantal ponies nodig om echt mee te kunnen doen, maar daarmee is het nog geen slechte sport. Paardrijden is sowieso een rijkeluissport, als je tenminste een eigen paard wil, wedstrijden wil rijden e.d. Maar die discussie hebben we hier ook al vaker gehad.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 12:27

Nee, ik heb geen verstand van de regels van Polo, maar daar hoef je ook geen verstand van te hebben om te zien dat die paarden regelmatig tegen elkaar aan botsen en dat het ook niet te vermijden is dat ze die stick en bal tegen hun benen aan krijgen. Het lijkt me niet dat ze dat als plezierig ervaren.

Ja klopt, een hindernisbalk is ook erg hard, maar dat hebben ze zelf een beetje in de hand. En daar kun je een paard ook tegen beschermen. Zo'n bal komt overal!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:31

Ik vind het dus ook maar nix... Dat hele polo gebeuren niet. Ik ben het wel met Vanessa eens hoor....