iemand tips voor het hangen tegen de ketting in de bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 13:55

zoals de meeste hier wel weten heb ik een nieuwe pony alleen als ik hem ga uitmesten wil ik hem het lieft in de bak zetten en niet aan de muur is nog erg jong en kan niet zo lang staan, alleen meneer gaat keihard tegen de kettingen aan hangen zodat ik bijna een hardverzaking heb. heeft iemand toch nog tips hoe ik dit het best kan oplossen. want zo durf ik hem niet te laten staan alleen.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 14:12

ik weet niet of je hem thuis het of in een pensionstal, in dat laatste geval wordt het wat moeilijker
maar kun je niet gewoon een stroomdraadje doen? dan laat ie dat hangen echt wel hoor

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 14:12

Ik denk dat ik de vraag niet helemaal snap, wat bedoel je nou precies met kettingen in de bak? Is dat de omheining ofzo?

Kim Verward

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 14:23

Het feit dat ie gaat hangen houd dus in dat hij dus nooit geleerd heeft om rustig stil te staan.

Oefenen dus. Elke dag een kwartiertje (wel in de buurt blijven) en dan steeds ietsjes langer.
Houd het touw/ketting goed kort zodat hij niet zijn hoofd eronder kan krijgen en in paniek kan raken.
Gebruik stevig spul wat niet kapot gaat. Meestal worden ze het hangen vanzelf zat.
Zoniet dan wil een boze stem ook wel eens helpen of anders een klein tikje op zijn billen.
Succes.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 15:23

bij de bak als je er door wil om naar binnen te gaan. daar gaat hij tegen hangen hij snapt niet echt wat hij moet doen in de bak en daarom gaat hij maar tegen aan duwen

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:47

Misschien voelt hij zich wel alleen in de bak en wil hij er daarom graag uit. Je zou kunnen vragen of iemand zijn pony er eens bij wil zetten, dan wel allebei er bij blijven om te zien of dat goed gaat, dan heeft hij een maatje en blijft hij misschien liever in de bak.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:36

Samantha: je hebt het nu over duwen. Dat is toch echt iets anders als 'hangen'. Volgens mij wil hij er ook gewoon uit. Doe eens wat Jet voorstelt; er een ander paard bijzetten.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:09

En als dat niet kan moet je gewoon een keer boos worden. Hij moet het tenslotte wel leren om alleen te staan. Het blijft geen feest.
Kim

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:20

of leg wat hooi in de bak neer voor m, dan heeft ie in ieder geval wat te doen en staat ie daar met een doel.
tja of idd een ander paard erbij als dat mogelijk is

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 09:45

hij duwt eerst en daarna gaat hij hangen ik probeer hem dan met de zweep weg te jagen (niet tegen hem slaan maar er gewoon naast) dan draait hij zich om en komt weer terug

maar ik zal eens proberen om er een ander paard bij te zetten