Weetvraagje, wel of geen deken?

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 10:11

Vorig jaar heb ik mijn shetlander geschoren (vanwege de wedstrijden die ze liep).
Dit jaar loopt ze geen wedstrijden en heb ik haar dus niet geschoren. Nu hoorde ik dat als je een paard eenmaal scheert het jaren duurt voort zijn echte warme wintervacht terugkomt.
Ze staat nu nog zonder dek (buiten, 's nachts binnen), maar ik twijfel of ik haar toch een deken op zal doen. Het gaat nu toch -zeker 's nachts- aardig koud worden.
Nadeel is dat je de haren natuurlijk plat drukt, waardoor er geen lucht meer tussen kan gaan zitten, en dat houdt ze warm. Ook de vetlaag, maar ze wordt wel (niet iededere dag) zeker 4x in de week goed gepoetst.
Dus wie oh wie heeft een goed advies: wel of geen deken?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

CC - LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 10:34

ik denk dat je haar best zonder deken kunt laten staan, maar dan zou ik haar niet zo goed meer poetsen om die vetlaag
dat de wintervacht niet goed meer aangroeit na 1 keer geschoren te hebben heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 10:58

deken kan altijd nog kijk het even aan als ze het toch koud krijgt kun je het altijd nog doen..

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:42

Gewoon zonder dekje.

Die lekkere dikke vacht komt vanzelf als het kouder wordt. Als je het beest een dekje op doet houd je het proces om de wintervacht te kweken tegen, en zal hij geen goede wintervacht krijgen!

Grtjs Frank

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie