Kreupel met peesbeschermer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 19:44

als ik in het bos ga rijden doe ik ook peesjes om, maar in de bak niet, alleen met springen, want hoe je het ook wend of keert, in het bos van een duin naar beneden heb je veel meer kans dat ie van achter aantikt, en dat kan dan best hard aankomen, en de duinen zijn mul. daar kan je niks aan doen, maar verder heb ik ze niet om

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:06

Als peesbeschermers dan zo geweldig zijn, zo nuttig en zo belangrijk, wil iemand mij dan eens uitleggen waarom ik al meer dan 15 jaar met een problemenvrij paard door Nederland race zonder eneige vorm van beschreming. Mijn beest is intussen 27 jaar en de problemen die ze de laatste tijd heeft zitten zeker niet in de benen, die zijn nog zo hard als beton. Alle verhalen die ik langs zie komen over het nut van beschermers, jullie mogen eerst proberen om je paard in goede gezondheid net zo oud te laten worden en vervolgens aan mij de kwaliteit van de pezen laten zien.
Ik kom graag eens bij iedereen kijken naar de kwaliteit van pezen, dat is me wel een paar tanken gas waard, ik ben zeer benieuwd wat ik aan zal treffen.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:37

Ikke: Waarom moet ik nou weer on dreamen???
Er zijn zoveel mensen die met peesbeschermers rijden!! Krijgen die paarden dan allemaal ergens last van ?? Ja, en nog iets, Tell me waarom alle topruiters dan ook met beschermers rijden? Je zou toch denken dat die ook wel het verstand er van hebben? Verward
Ik vind het idd een beetje vergezocht van "ze lopen in de natuur ook zonder dus moeten ze nu ook kunnen"
In de natuur is toch ook geen hoefsmid en dierenarts??? Wou je zeggen dat je die ook nooit laat komen dan??
Misschien een beetje off-topic allemaal maar hier raak je volgens mij niet uitgediscuseerd over!
En ik blijf er bij, ik ben voor beenbescherming tijdens de training!!! }>
En wie zegt BTW dat mijn paard slechte gangen heeft? En dat ie aantikt? Ik heb niet gezegd dat HY aantikt, er zijn paarden die dat doen!! Mijn paard heeft nergens last van hoor!Loopt prima!! Cool

Gomir, de beschermers van Kymida passen prima, ik heb ze gecontroleerd (Ze rijdt by my op stal)

Uniek, er wordt idd al een tydje wat aan de bak gedaan, en hy wordt steeds mooier en minder mul.

En nog tot slot 1 ding, Ikke, je mag best een x de pezen van mijn paard komen controleren hoor! Hy is vorig jaar nog klinisch & rontgologisch goedgekeurd!!! En wie zegt dat jy al het verstand er van hebt??
Iedereen heeft er zijn eigen mening over, laat iedereen dan toch en probeer niet steeds je eigen zin door te drijven!

Sorry, maar dit moest er ff allemaal uit! Schijnheilig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: carlijn83 op 2001-12-10 21:40 ]</font>

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:48

Het is niet dat ik zo per se mijn mening door moet drijven, erger nog het is niet eens mijn mening, het is de mening van een fysiotherapeut die aan mij heeft uitgelegt waarom. En aangezien deze uitleg later door een veearts, onafhankelijk is bevestigd denk ik dat er op z'n minst een grote kern van waarheid inzit.
Ik neem graag je uitnodiging aan om eens te komen kijken, en jou te laten zien en voelen hoe de staat van je paard is. Roep eens een datum.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 00:11

En zo zijn er ook veeartsen en fysio's die vinden dat je wel altijd met bescherming moet rijden .....

Ach, er zijn toch zoveel meningen in de paardenwereld, dat houd je toch.
't is allemaal niet zo zwart-wit als het vaak gezien wordt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 09:46

Maar ikke, wij zeggen toch ook niet dat jij niet goed bij je hoofd bent dat je zónder peesbeschermers rijdt? Leuk voor je. Enig. Maar het is toch niet zo dat alleen díe manier de juiste is? Dat jij het al 15 jaar zonder doet, nou leuk. Ik doe al 3 jaar mét en heb er nooit problemen mee gehad. Ik hoop voor je dat jij nooit peesbeschermers nodig zal hebben, nooit een ander paard op jouw paard krijgt en nooit in het draad vast komt te zitten.


Ik proef hier weer een beetje 'mijn manier is de juiste en ieder ander die het anders doet is dom bezig' Hoezo veroordelen Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-12-11 08:51 ]</font>

Kymida

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Elburg (da's een gehucht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 20:37

Wat is iedereen nu achterlijk elkaar aan het afkatten dan? Heben jullie niks beters te doen ofzo? Ik vroeg alleen mar om raad en nu zijn er een paar die doen alsof het oorlog is! enne voor Ikke, elk paard heeft andere benen en pezen, dus hoe jouw paard loopt zonder peesbeschermers heeft nix te maken met hoe mijn paard loopt! En als jullie zo nodig moet iemand willen afkraken doe je dat maar lekker ergens anders. Boos!