Welke verzekering voor sportpaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Welke verzekering voor sportpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 21:09

Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar kon niet helemaal vinden wat ik wilde weten..

Ik ben aan het rondkijken naar een verzekering voor m'n paard. Het liefste wil ik hem volledig laten verzekeren. Eis is eigenlijk dat wanneer hij ooit afgekeurd zou worden, hij niet naar de slacht moet maar ik zelf deze keuze heb of kan krijgen (evt terug kopen oid) Ik heb echt geen flauw idee hoe dat werkt met terugkopen en of je je paard uberhaupt wel kan laten inslapen ipv slachten wanneer hij verzekerd is..
Ik ben dus op zoek naar ervaringen en evt site's, want die kan ik ook niet vinden (ben echt een zoekleek, als ik zoek op verzekeringen kom ik op een sexsite Bloos! )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:54

www.efo.nl
Het is wel zo dat als je je paard volledig wil verzekeren dat je een keuringsrapport en rontgenfotos nodig hebt, die niet ouder zijn dan 2 of 3 maanden. Je moet ook duidelijk zeggen dat je hem als sportpaard wilt verzekeren, want mocht er dan iets gebeuren waardoor je hem niet meer in de sport uit kunt brengen, dan wordt er ook uitgekeerd.
verdere site's:
www.amev.nl
www.interpolis.nl
www.fairmount.nl

Ik zit zelf bij EFO en die bevalt goed.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:09

Keuze tussen slachten Boos! of inslapen Huilen heb je volgens mij wel bij iedere verzekeraar. Ze houden dan een bepaald bedrag (de slachtwaarde) in op de uitkering.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:12

gewoon even een paar goede verzekeraars opbellen met pen en papier bij de hand. schrijf van te voren even op wat je allemaal wilt weten, dan vergeet je niets.