vuurwerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 21:14

Wat doen jullie ermee, ik hoor je denken: afsteken, ja duh, maar met je paard bedoel ik.
Polly was er vorig jaar als de dood voor en ze was toen nit van mij en stond op het land dus hebben we op het land een beetje met haar gelopen, maar ja dit jaar staat ze op stal dus wordt het al moeilijker.
Nu is ze nog wel redelijk rustig maar als ik straks ga lopen met haar?? Oke tis een shet maar evengoed als ze bang is is ze sterk!!
Ik heb nu een stangetje bij mijn tuig gekregen dus dat ga ik denk ik sowieso indoen dan, dan heb ik ook alsverlengers die ik op een andere manier vastmaak, ik hoop dat jullie het snappen: het '' dichte'' stuk over haar rus en door de onderste ringen van de longeersingel, tussen de voorbenen door, door het bit en dan weer naar die ringen, dan zit ie nog niet eens zo heel strak. Mijn moeder is een beetje angstig voor op hol slaan ed dus heeft ze liever niet dat ik ga fietsen, de bak is geen oplossing want die is zijknat.
Wat kan ik nou nog meer doen om haar in de hand te houden, persoonlijk denk ik dat ik het wel redt maar goed voor de zekerheid.
Ik hoop dat jullie tips hebben.


Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:13

Misschien kun je zo'n vliegennet voor over de oren gebruiken? Dan horen ze een stuk minder en dat moet al een heel stuk schelen. Eventueel kun je ook nog de oren vullen met watten daaronder (wel opletten dat je alle watten er weer uit haalt!)
Zal er wel niet in shet-maat zijn, maar met een beetje creativiteit met naald en draad moet het wel een maatje kleiner te maken zijn.

Afbeelding

En je kunt natuurlijk ook gaan oefenen met een klappertjespistool!

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-12-02 22:14 ]</font>

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:00

tja zoiets heb ik nou ook maar ik denk gewoon net zoals uuhhh ja kweet niet hoe ze heet maar zoals dat ene meidje doen

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:01

Margreet bedoelde ik Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:12

Dit is niet echt over paarden ofzo, maar ik ben ook bang voor vuurwerk (bang voor knallen, ballonnen enzo, alles wat kan knallen enzo), en als je watten in míjn oren stopt, hoor ik nog gewoon alles, en een paard kan tien keer beter horen, dus dat helpt dan net zo weinig..

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:38

Dat probleem hebben gelukkig niet met Shadow aangezien hij IEDERE woensdag en zaterdag vuurwerk hoort! Hij hoort het als het ware al niet meer...

Maar even ontopic, die netjes over de oren zullen wel een beetje helpen hoor, je ziet het ook vaak bij springpaarden in de ring, dat doen de ruiters zodat de paarden niet worden afgeleid door het geluid van het plubliek. En Miragirl het gaat er niet om dat de paarden niets meer horen, het gaat erom dat de knallen niet meer zo HARD zijn.

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Je bent nooit te blond om te leren.
</FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-12-08 20:41 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:48

Die proppen in de oren worden ook bij dravers en renpaarden gebruikt. Nu niet meteen gaan bijten want ik zeg niet dat iedereen dit doet!!! Haha! Maar je ziet ze er wel vaak mee lopen. Op stal worden die proppen in de oren gestopt om te voorkomen dat de paarden te opgefokt raken door alle geluiden. Vlak voor ze de baan op gaan of soms zelfs in de startblokken worden de proppen eruit gehaald omdat alle lawaai de paarden dan juist opzweept om harder te lopen. Je ziet wel eens foto's van dravers met 'tamponnetjes' aan touwtjes aan het hoofdstel. Die zijn dus daarvoor bedoeld.

Je kunt je pony er trouwens op trainen om vuurwerk niet meer eng te vinden netals je ze kunt trainen om niet bang te zijn voor vliegensprays (voor paarden eigenlijk precies hetzelfde, hoewel je van vliegenspray bovendien nog nat wordt ook! Haha! )

Gelukkig hebben mijn twee shetten een ingebouwdeanti-vuurwerkfunctie; zo fietste ik eens met [***] over de weg toen twee etterige jongetjes ons inhaalden. Ze gooien een paar meter voor ons iets op de grond (snoeppapiertjes dacht ik) en ja hoor, toen wij erover heen gingen die rotjes net af... Frusty Frusty
Ik lag bijna in coma van de schrik en [***] stond direct braaf stil ; Krijg ik nu een beloning? *LOL* Kwijl

miekehw
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 23:29

wij hebben niet zo veel last van vuurwerk. ook met oudjaar niet. mijn pony staat op een stal in een dorpje vlakbij mijn woonplaats. in dat dorpje wonen veel boeren en die steken bijna geen vuurwerk af. met oudjaar gaat hij gewoon op stal en met nieuwjaars dag is hij even rustig als altijd.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 14:50

Daarom rij ik altijd zondagochtend vroeg, dan heb ik de hele wereld voor me zelf *LOL*
Misschien een aanrader?

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney en 56 bezoekers