graag zou ik ervaringen willen horen over manege's in rotterdam e.o
welke manege is in jou ogen goed en welke helemaal niks??
dan heb ik het wel over lessen op een manegepaard dus niet een eigen paard.
Peet
Geplaatst: 21-10-04 06:05
Ik heb tot voor kort gelest bij RV Oud-Beijerland in dezelfde plaats. Tip: neem les bij Wout, erg leuk en goed. Wel wat prijzig maar is het wel waard. www.rv-oud-beijerland.nl
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 21-10-04 08:07
ik vind manege De Prinsemolen erg goed... Ze zitten vlakbij treinstation Rotterdam Alexander, en metrostation Kralingse Zoom.
caarootje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-04 13:34
ook nog mensen met ervaring bij hippisch centrum barendrecht?
DiantaM
Geplaatst: 21-10-04 13:36
Ja... ik hoor er steeds slechtere verhalen over, veel mensen die er weggaan. De rotterdamsche manege daarentegen is ontzettend goed, goed les, leuke mensen en leuke paarden.
DiantaM
Geplaatst: 21-10-04 13:36
SmithsGirl schreef:
ik vind manege De Prinsemolen erg goed... Ze zitten vlakbij treinstation Rotterdam Alexander, en metrostation Kralingse Zoom.
Prinsenmolen ben ik het niet eens met de manier van lesgeven, bevalt mij niet.
caarootje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-04 13:40
zal mijn vraag nu even verder motiveren. ik les dus bij barendrecht en ik ben er ook niet tevreden over. de paarden zijn moeilijk vooruit te krijgen en de groepen zijn veel te groot. nu heb ik een les afgesproken bij manege hoogvliet maar volgens mij heeft die geen binnenbak. dus vandaar dat ik de ervaringen wil weten van andere maneges en toch ook hoe de paarden zijn en hoe ze ermee omgaan
DiantaM
Geplaatst: 21-10-04 13:47
Prinsenmolen> het enige nadeel vind ik daar de slechte lessen. Barendrecht> Hoor ik slechte verhalen over ivm vervelende mensen Rotterdamsche manege> Erg goed les, leuke paarden, leuke mensen, enige nadeel is dat er een paar vervelende kakkers bij zitten Oud Beijerland> Is volgens mij ook wel goed.
Mar_Nimbus
Geplaatst: 21-10-04 16:02
als zwijndrecht niet te ver voor je is, is echt leuk
caarootje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-04 18:26
nee zwijndrecht is echt iets te ver
vigel1
Geplaatst: 21-10-04 20:20
Ik ben niet zo weg van Barendrecht heb er zelf 3 jaar gereden (manege paardjes ) ik vond de eigenaren in mijn tijd te weining betrokken bij hun paardjes en dan druk ik me nog zachtjes uit
nairtje
Geplaatst: 21-10-04 21:47
6 jaar geleden reed ik bij hoogvliet..... Reed er met veel plezier. Er is wel geen binnenbak, maar dat was ik toen wel gewend. Weet niet hoe het er nu is.....
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 21-10-04 21:53
Tulandro: Wat is er mis met de lessen van De Prinsemolen???
Neej
Geplaatst: 21-10-04 22:03
ik heb ook op barendrecht gereden en ik ben ook niet echt te spreken van de sfeer... ik heb er (zeker de laatste jaren) weinig bij geleerd. vaak waren de groepen ook te groot (en niet al te goed op ervaring ingedeeld), en veel paarden kreupel.
nu aas ik op een plekje in de les van zwijndrecht die manege leek mij fijner dan hcb in ieder geval (en ook goedkoper )
voor de rest heb ik geen ervaring met maneges in rotterdam.. ik ken alleen manege charlois, en dat vond ik er maar een beetje rommelig uitzien.. (maar dat is al LANG geleden)
vigel1
Geplaatst: 22-10-04 07:38
Hoi NaNi even off topic maar hoe oud ben jij ( ik ben 2x mee geweest als leiding met het Ponykamp van Hcb )
bibi76
Geplaatst: 22-10-04 10:13
Hoi ik heb er ook wel ervaring mee, maar er zijn toch 2 manege's in Barendrecht, zelf heb ik gereden bij die manege met een binnenbak en een overdekte buitenbak. De lessen waren inderdaad niet echt super en de paarden konden niet eens recht over AC lijn rijden en wijkte eigenlijk vanzelf al. Een buitenbak is lang nog niet zo slecht je leert er mee omgaan. Zelf rijd ik niet echt in de buurt van Rottedam, het is er wel erg gezellig en wij rijden altijd buiten door weer en wind. Het rijden in een buitenbak heeft ook zo wel zijn voordelen, de paarden zijn minder vatbaar voor ziektes omdat ze meer weerstand hebben opgebouwd, suc6 met zoeken
Claudia19
Geplaatst: 22-10-04 10:23
ik sta op hoogvliet met mijn paardje. de manege lessen vind ik wel leuk, ze hebben hele leuke manegepaarden, sommige kunnen zelfs nog leuk lopen! maar ga eens kijken en beoordeel zelf!
ElsjeBrab
Geplaatst: 22-10-04 10:33
hoogvliet- ik heb er 4 jaar geleden gelest, maar ik vond dat je er slecht les kreeg (de instructrices stonden aan de kant te praten en chips te eten).Verder had je alleen een buitenbak waardoor er vaak lessen uitvielen ivm natte bak.
Charlois-Ook niet echt super, de lessen zijn opzich wel goed. Maar ik vind de manege echt niet goed 'onderhouden'.
En ik heb ook een paar keer bij Hillegersberg gereden.Althans, volgens mij heette het Hillegersberg.Daar vond ik het goed. Mooie stallen,goede instructrices/instructeurs, leuke lessen (denk aan af en toe springen en buitenrijden).
bibi76
Geplaatst: 22-10-04 10:38
Het is tegenwoordig vind ik persoonlijk heel erg moeilijk om een goede instructrice,teur te vinden, vooral wanneer men allen maar beschikt over een buitenbak. Het is toch niet niets om altijd in de kou en de regen te staan. Vroeger heb ik ook wel eens aan kleine kinderen beginnerslesjes gegeven en dan baalde je echt als het regende. Wij zelf hebben een perfect buitenbak we beschikken trouwens over meerdere bakken en die zijn allemaal goed te rijden, allen bij min 5 word het moeilijker, maar ook onze bak kan tegen regen.
Shaar
Geplaatst: 22-10-04 10:49
Ikzelf rijd in Krimpen a/d IJssel op de Waalmanege (had ook vaak contacten met Barendrecht geloof ik, deden vaak springwedstrijden). Ik vind de Waal erg leuk, goede instructrice, redelijk wat paarden die goed kunnen lopen. Maarja, ik heb eerst op een ***manege gereden, dus met die manege als enigste vergelijkingsmateriaal is het natuurlijk al gauw goed Maar ik vind het in ieder geval erg leuk, heb er ook veel meer bijgeleerd
DiantaM
Geplaatst: 22-10-04 10:53
SmithsGirl schreef:
Tulandro: Wat is er mis met de lessen van De Prinsemolen???
Ik vind ze inhoudelijk te kort schieten, mijn zus rijdt er al jaren en gaat nu weg omdat ze niets leert, de lessen worden saai.
TheSam
Geplaatst: 22-10-04 12:53
Ik vind het hier niet op zijn plaats om maneges af te gaan zeiken! En dan heb ik het voornamelijk over HCB (Hippisch Centrum Barendrecht)! 1. Deze mensen zijn wel degelijk betrokken bij hun paarden en klanten 2. Dat een paard niet recht over de A C loopt ligt aan jezelf! 3. Als je er persoonlijk een klote ervaring heb gehad is het nog geen slechte manege 4. Het feit dat er mensen slechte verhalen over horen... vaak wordt er van een mug een olifant gemaakt! 5. De paarden worden daar super verzorgt, daar kunnen diverse maneges en stallen nog een voorbeeld aan nemen!
En ter info: ik sta en rij er zelf niet, maar kom er regelmatig en weet hoe de gang van zaken daar is. (ben er nauw bij betrokken)..
DiantaM
Geplaatst: 22-10-04 13:01
Ik heb al van verschillende mensen gehoord die daar weg zijn gegaan dat de sfeer er niet leuk was, over de paarden zelf weet ik niks. Het is gewoon een feit dat er slechte verhalen de ronde doen over de eigenaren.
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 22-10-04 13:06
Tulandro schreef:
Ik vind ze inhoudelijk te kort schieten, mijn zus rijdt er al jaren en gaat nu weg omdat ze niets leert, de lessen worden saai.
ik ben daar 10 jaar terug tot M-niveau gekomen... maar dat is alweer zoveel jaar geleden... nu kan ik het niet meer... ligt dus niet aan de lessen, maar aan mijn eigen gebrek aan talent...
remi
Geplaatst: 22-10-04 13:08
En ik heb ook een paar keer bij Hillegersberg gereden.Althans, volgens mij heette het Hillegersberg.Daar vond ik het goed. Mooie stallen,goede instructrices/instructeurs, leuke lessen (denk aan af en toe springen en buitenrijden).[/quote]