wat te leren voor de eerste keer de weg op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 23:20

Morgen ga ik de moeder van mijn verzorgster (die vaker bij Polly zit dan mijn verzorgster omdat ze haar zo leuk vind) leren mesten en ze gaat met Polly voor het eerst over de weg, natuurlijk loop ik mee maar zij moet het in de toekomst samen met mijn verzorgster doen dus ik wil even kijken hoe het gaat. Mijn verzorgster gaat niet mee dus ik kan alle aandacht voor haar hebben.

Wat ik nou nog niet weet is of ik haar met hoofdstel of halster moet laten lopen (tis een shet) als het hoofdstel is moet ze dat ook eerst leren.
Verder wil ze leren mesten ik dacht zelf dat hoeven krabben ook wel een goed plan zou zijn, maar wat moet ik haar nou nog meer leren?? Ze heeft geen verstand van paarden. peesbeschermers doe ik ook wel, wie weet nog meer handige dingen??
Ik moet natuurlijk zoveel mogenlijk 'enge' dingen doen morgen.
Wie helpt me!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 17:32

Ik zadel mn pony op en doe een bitstukje in met daaraan een halstertouw. Dus zo kan je leren te leiden als ze samen naar buiten gaan. Ander gewoon met een halster om.
En verder gewoon de dingen leren die je eigenlijk altijd doet, zadelen, poetsen, mesten, bepaalde dingen opruimen op een manier, haar laten zien waar je de strotouwtjes hangt, hoe je de voerbakken schoonmaakt, enfin bedenk zelf maar wat het belangrijkste is en leer haar dat.
veel succes trouwens