In het donker rijden? Hoe laat ik me zien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-01 23:18

Ik wil zodra ik me pony heb naar de pony club, dat ik een kwartiertje stappen hier vandaan, maar dan moet ik over een best wel donker pad, waar auto's best hard rijden (zijn er niet veel)
Hoe kan je je het beste laten zien?
Wat kosten die lampjes zoal? Iemand zei me F40, voor zo'n ding voor aan je arm!
Iemand nog tips,... ???
en zo'n reflecterend hempje?

Kijk met slecht weer brengen me ouders me wel met de trailer en ze zullen in het begin ook wel mee fietsen, maar hoe ben ik zichtbaar?
Verward


Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:26

bij de praxis heb je lampjes voor een tientje. Je moet een lampje hebben die rood licht naar achteren schijnt en wit of geel naar voren. Een reflecterend hempje is ook heel goed (heb ik bij de marskramer gevonden voor 5 gulden maar of ze die nog hebben....) en verder kun je speciale reflecterende beenbeschermers kopen. Zelf heb ik -ook bij de praxis- van dat reflecterende band gekocht, wat je zelf op maat kunt maken en met klitteband kunt bevestigen. Daar heb ik twee bandjes voor om de benen van gemaakt. Verder had ik nog een "oud" safety-bandje liggen vanuit de tijd dat ik nog heel vaak ging skaten (ook in het donker op straat), dat is zo'n bandje wat je om je arm ofzo kunt doen met rode knipperende lampjes.
Hoe dan ook het is heel belangrijk dat je echt GOED zichtbaar bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:28

Er zijn peesbeschermers te koop met reflecterende biezen. Je hebt ook hesjes met reflecterende biezen die ook door hardlopers worden gedragen. Verder heb je nog lampjes voor aan je arm die op een accu werken.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:49

Als ik naar de binnenbak stap savonds(200 meter stappen) heb ik zelf zon hesje aan en een almpje om mijn arm die knippert.Mijn paard heeft om alle vier zijn benen van die fluoriserende banden. Voor die hele brede en achter die smalle en hij heeft een fluoreserende uitrijdeken op! Zo als ze me nu nog niet zien dan weet ik t ook niet meer!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:53

Maak een kerstboom van je paard! *LOL* *LOL*

Even serieus: Je hebt nooit genoeg verlichting! Je zult versteld staan van hoe slecht een klein rood lampje zichtbaar is vanuit een auto. Zoveel mogelijk knipperende, lichtgevende, reflecterende toestanden en vraag ook eens of een van je ouders ofzo vanuit de auto wil controleren of je wel echt zichtbaar bent, want dat kan soms vies tegenvallen! (en dan weten je ouders nog dat jij daar rijdt, een ander weet dat niet, hou daar rekening mee)
Tipje: haal geen verlichting bij een ruitersportzaak, maar ga naar de Halfords ofzo, veel goedkoper!

Nulla tenaci invia est via

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 00:04

Vraag aan kennissen die langs de weg werken of ze zo'n veiligheidsvest voor je kunnen regelen. Iedereen kent wel iemand die zo'n ding draagt voor zijn werk. En bedrijven gaan gul met die dingen om meestal!
Ik zelf heb op de stal zo'n oranje jas hangen met reflecterende strepen erop. Die kunnen de meisjes die Domenic rijden aan. Lekker warm, droog en opvallend! (Ze moeten hem dan weleens aantrekken...)
Alleen als je zo'n jas moet kopen is het wel duur, ik denk tegen de fl 400,- aan. Maar je hebt geen verlichting meer nodig met zo'n jas!

Grtjs Frank.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 00:30

Citaat:
Op 2001-11-26 23:04, schreef Frank:
Ik zelf heb op de stal zo'n oranje jas hangen met reflecterende strepen erop. Die kunnen de meisjes die Domenic rijden aan. Lekker warm, droog en opvallend! (Ze moeten hem dan weleens aantrekken...)

Het ziet er inderdaad niet uit, maar ze zien me zeker wel! Wil alleen zelf nog een lampje kopen.. dan zien de andere ruiters in het bos me ook..

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:16

Even een tip:
Vóórdat je naar de ruiterzaak stapt, kijk eerst even bij een (grote) rijwiel/fietswinkel.
Daar hebben ze allerlei reflecterende dingen die je om je armen/benen kunnen doen.
Ik had er anderhalf jaar terug banden met klitteband gehaald, geel-reflecterend, pasten uitstekend om de achterbenen van het paard en ook nog een stukje bescherming.
Bij de voorbenen deed ik peesbeschermers om, en daaromheen weer dunnere rekbare banden (ook klitteband) geel reflecterend.
Dan deed ik reflecterende banden om mijn laarzen.
Verder is zo'n speciaal lampje met rood en wit licht vaak een ramp om om je arm te doen.
Ik kocht dus een lampje die rood fel licht gaf en flikkerde, je kon het flikkeren nog op verschillende ritmes zetten haha.
Van iemand die bij de ANWB werkt had ik een hesje gekregen om om te doen. Werkte ook uitstekend.
Naast mij fietste mijn vriendin die de ene keer het paard, en de andere keer MIJ in bedwang hield *LOL* ...
Met deze kou reed ik met wollen deken over het zadel en ik er bovenop, en ook een wollen halsdeken. Paard zag er uit als een teddybeer met Kerstmis, echt vertederend Lovers .
Je komt dan echt wel veilig aan! Succes!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 10:09

Wij rijden dus beide met: knipperlicht achter op het zadel, wegwerkervestje aan (werkt echt heel goed, kan ik iedereen aanraden-net als die jas van Frank) degene die voorop rijdt heeft fluo-banden om de voorbenen van het paard. Ik heb dan ook nog (als ik achterop rijdt) fluo-banden om mijn kuiten! Het ziet er werkelijk niet uit als gaan we 's middags weg als het schemerig begint te worden... en het eigenlijk nog licht is. Maar ik ben blij als we na de rit weer veilig door het donker bij stal aangekomen zijn.

(die flikkerlampjes kun je ook bij de Hema kopen, voor ong. 10 piek, zitten nog verschillende "flikker" variaties op ook!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-11-27 09:11 ]</font>

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 12:31

je kunt hesjes kopen en die reflecteren, maar je kunt ook lampjes kopen....
dat moet je echt doen andders val je dus echt niet op

liefs kelsey

Be My Hero Paul

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:23

Ik heb een geweldige jas via Mike gekregen die de mensen van zijn werk langs het spoor aan hebben.
Afbeelding ideaal wat iemand anders al zei die lampjes zie je niet vanuit de auto: van deze jas krijg je koppijn als je er te lang naar kijkt *LOL*
Ik heb op paard en koets een mooie reflecterende band voor om zijn borst gekocht die ook knipperd!
4 banden om zijn benen zowel geel als dat zilver (dat je nog beter ziet dan geel)
een lampje op mijn ene laars en reflecterende band op de laars aan de buitenkant nou nog sparen voor de uitrijdeken Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:08

Dat bedoel ik dus met "zo'n jas"... : D
Ik heb dan versie zonder mouwen zeg maar...

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 17:15

Ik heb hem lekker mét mouwen. Maar dan oranje. Iets minder koppijn kleurtje! En lekker warm joh....

Frank.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 17:19

Zo'n jas heb ik het het oranje met donker blauw. Super, krijg altijd te horen dat ze de jas eerder zien dan de rest van mijn kerstboom verlichting.
Ik moet nog beschermers maken met dezelfde reflecterende strepen als op mijn jas, dan zien ze Pablo ook beter.

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 17:41

Ja ja je hoort het al hoe meer licht en reflectie hoe beter.
Ik rijdt zelf ook op een donkerpad zonder lantarenpalen langs een vrij drukke weg, waar auto's veel harder rijden dan is toegestaan.

Ik draag het volgende:
2 knipperlampjes van de fietsenwinkel
1 voor op mijn reflecterende hesje en 1 achterop
reflecterende banden voor en achter om de benenvan het paard.
licht voor aan mijn arm.
En binnenkort een mijnwerkerslampje voor op mijn hoofd met drie kleine letjes erin, die zijn heel fel en de batterijen gaan lang mee.
toch heb ik nog het idee dat de auto's mij pas heel laat zien, want ze zetten hun groot licht pas heel laat af. Dat heb ik laatst nog getest samen met mijn vriendin. Als mijn paard nou eens zou schrikken en ik kom op de weg terecht dan wordt ik te laat gezien. Ik denk dat het daarom erg veilig is om een reflecterende uitrijdeken te nemen, of zelf strips maken op je deken. Ennuh zonder zo'n mijnwerkers lamp zie je trouwens geen ene donder, tenzij je onder begleiding van een fietser gaat.
succes ermee

Het is vrij duur bij elkaar:
mijnwerkerskoplamp: 79,95
reflecterende uitrijdeken: zo'n 60,-
lampje om je arm: 15,-
hesje: 5-15,-
knipperlampjes: 10,-
reflectoren: 25,-
achtersmalle:? (die zijn in de fietsenzaak te krijgen) wordt aangeduid als trimmersbandjes voor om je armen geel met zilver.

groetjes Rachel

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:00

jep deze jas is ideaal. er zit een uitritsbare voering in zodat je 'm ook als alleen regenjas kan gebruiken als het wat warmer is.Nu heb ik de voering erin en is het een winterjas. de rits kan ook van onder naar boven open en er zit klittenband in.
Je kan 'm met de touwtjes zo instellen dat ie of op je mideel komt (doe ik met rijden altijd) of dat hij lang is zodat ie tot bijna op je knieen komt (als het regend erg makkelijk Haha! )

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 18:10

okey THNX voor alle tips, maareh hoe kom ik aan zo'n hipp jas? KWILDEROOKEEN!
*LOL* Want ik moet over een heel donker stuk waar de lantaars kapot zijn (Gemeente maak ze nog eens! Boos! ) en ik wil wel gezien worden!
maareh hoe kom ik dus aan zo'n jas???
Ken namelijk niemand met een beroep die zulke jassen moet dragen!
Dus iemand nog toevallig zo'n jas te koop? Verward
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:24

ik had zelf altijd een lichtje in de staart,z elf een hesje aan, ze had om dr voorbenen nog.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:39

Citaat:
KWILDEROOKEEN!


Volgens mij kun je ze als particulier gewoon bij bedrijfskleding winkels kopen. In Haarlem zit een goede, daar verkopen ze ook de versie groen/oranje jas (leek me iets te veel op de jas die gemeentereiniding hier op het dorp draagt Clown ). Van een kennis hoorde ik dat ze de oranje versie ook op de Noordemarkt in Amsterdam verkopen.
Nu zit ik dus zo te denken... kwillerookwelleen...

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:55

Schuin achter het gemeentehuis van haarlem? Waar ze ook uniformen verkopen? Ik denk dat het wel hele dure jassen zijn.
Ik heb er drie van mijn werk....

Frank. Party!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:06

Ik heb dus ook van die wegwekhesjes, en daarnaast moet je een lampje met LED-jes nemen (kleine puntlampjes) die zijn heel fel, en zijn ook bij regen etc. goed te zien. Kwa reflecterend materiaal zijn er verschillende kwaliteiten, probeer wel de goede te vinden! (vaak wat duurder) zorg dat je je paard goed reflecternd maakt voor het geval hij er eens zonder jou van door mocht gaan!!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:12

Citaat:
zorg dat je je paard goed reflecternd maakt voor het geval hij er eens zonder jou van door mocht gaan!!!


Joh... die trekken we ook gewoon zo'n wegwerkersvestje aan Clown

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:19

Toen ik met hon nog weleens over de weg ging kreeg ze fluoriserende been kappen om, ik in een wegwerkers hesje en een lampje met voor wit, en achter rood licht om mijn been.
Een kennis van mij had voor haar verzorgpony van fluoriserende stof een hoesje gemaakt voor om de front en neusriem Haha!
Leuk, zo'n disco paard, maar ze zagen haar tenminste wel!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 22:08

Okey, gezocht: wegwerkershesje voor grote D-pony! Clown

ff serieus, ... bij de ruiterzaak ff gegluurd: F35 heb je zo;n kei fel geel (koppijn kleur!) gaatjes hesje (net zo'n gepunnik ding!) Valt kei erg op!

Maar ik ga toch nog op zoek naar de goedkopere versie... Op de markt eens bij die fietsenkraam kijken... Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:02

Citaat:


ff serieus, ... bij de ruiterzaak ff gegluurd: F35 heb je zo;n kei fel geel (koppijn kleur!) gaatjes hesje (net zo'n gepunnik ding!) Valt kei erg op!





Ik wil jou wel zo'n oranje 'wegwerkers' vestje opsturen. Die zijn veel beter dan die gele dingetjes. Reflecteren stukken beter. Stuur me maar even een berichtje met jouw adres.

Grtjs Frank.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 120 bezoekers