bijrijder vraag: wat zou jij doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

bijrijder vraag: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 22:28

Wat zou jij doen als je er achter komt dat je bijrijder/ster achter je rug om op zoek is naar een ander paardje???


Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:31

als je tevreden over haar/hem bent zou ik vragen waarom ze/hij dat wil en of je misschien iets kunt veranderen om het hem/haar wel naar zijn/haar zin te maken. als je al niet meer tevreden bent zou ik hem/haar meteen de laan uit schoppen Haha!

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:32

Ik zou hem/haar zeggen wat ik gehoord had en vragen wat er aan de hand is dat ze weg wil.

[o]

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:32

Haar er op aanspreken, vragen waarom ze het doet. Kijk dat ze het doet mag ze zelf weten, maar ze had het wel met jou moeten overleggen/ iig melden. Zodat je bijvoorbeeld dingen die haar dwars zitten anders kunt regelen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:32

sluitje me bij trutje aan

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:37

trutje schreef:
Ik zou hem/haar zeggen wat ik gehoord had en vragen wat er aan de hand is dat ze weg wil.

dat is denk ik wel de beste manier

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 22:38

We hebben eigenlijk nooit meningsverschillen dus ik vind het erg vreemd.
Alles gaat ook in overleg en als er een keer iets schoongemaakt moet worden zal ik altijd proberen om het zelf te doen, dus aan de klusjes kan het eigenlijk niet liggen, ze moet hooguit af en toe een keer water geven of de drollen uit het land halen.
Nou moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat het haar vooral om het rijden te doen is en m'n pony is op het moment kreupel (dit is overigens maar tijdelijk, ze is uitgegleden afgelopen vrijdag) maar dat is natuurlijk geen excuus.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:43

misschien klikt het niet zo met het paard of had ze er meer van verwacht... Ik zou gewoon zeggen dat je iets hebt opgevangen en dat je nieuwsgierig bent naar wat er aan de hand is. Als ze echt weg wil zou het wel zo eerlijk zijn om dat ook tegen jou te zeggen zodat je op zoek kan naar een andere bijrijder en niet ineens zonder zit.

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 22:50

Wind schreef:
misschien klikt het niet zo met het paard of had ze er meer van verwacht... Ik zou gewoon zeggen dat je iets hebt opgevangen en dat je nieuwsgierig bent naar wat er aan de hand is. Als ze echt weg wil zou het wel zo eerlijk zijn om dat ook tegen jou te zeggen zodat je op zoek kan naar een andere bijrijder en niet ineens zonder zit.


Dat lijkt me idd de beste oplossing.
Ik vind het echt super vervelend dat ik het via een vriendin moet horen.
En ik heb niet echt het idee dat ze de pony's niet leuk vind, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het niet zegt, maar ik heb het wel al een keer gevraagd en toen zei ze dat ze ze heel erg leuk vindt.
Ik baal er wel van want het liep voor mijn gevoel wel goed maarja ik wil ook het beste voor m'n pony's en dat gaat niet met een verzorgster die er niet 100% achter staat, toch?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:42

Ik heb een afspraak gemaakt dat ze mij een maand van tevoren inlichten als ze stoppen, hetzij helemaal, hetzij zij een ander paard vind.
Ook betreffend de betaling.

Op die manier heb ik de tijd om iemand anders te zoeken en financieel rekening te houden zodat ik niet in de problemen kom qua geld en tijd.

Het zou jammer zijn als ze dat doet zonder in te lichten, maar ik denk dat ze dan iets anders zoekt ivm met andere wensen qua paard en niet omdat iets haar niet bevalt ofzo. Ze mag praktisch 'alles' met de pony en als ze iets nodig heeft qua tuig en poetspullen kan ze dat altijd aangeven en zorg ik dat het aangeschaft wordt.
Ook als iets niet bevalt kan daar over gepraat worden uiteraard...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:50

Gewoon even met haar over praten... dat is gewoon echt de beste oplossing ...
ik ben ook bijrijder van alikesflame haar paard maar ik ben laatst ook gevraagd om een fries te rijden... Alike weet hier sowieso van omdat ik toch niet bij alike de hele week hoef te komen en dat andere paard staat 5 km van mijn huis (en alike haar paarden 33 km Knipoog ) maar ik zal nooit alike in de steek laten tenzij ze aangeeft dat het niet meer hoeft maar dat had ik anders ook wel gedaan dan stop ik gewoon niks geen kwade gevoelens ...

Dus gewoon even vragen misschien is het allemaal wel niet waar ?!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:25

Heeft ze niet gewoon tijd over en zoekt er nog iets bij?
Je hoeft toch niet 1 verzorgpaard te hebben?
Er zijn zat mensen met meerdere bijrijdpaarden!

En misschien wil ze wel weg end urft ze het niet zo goed te brengen, of ze wilt eerst zekerheid dat ze dan gelijk iets nieuws om te rijden heeft!

In dat laatste geval een beetje jammer, maar je doet er niets aan!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:41

Pff ik ben zelf bijrijder en vind het eigenlijk best een lage actie. Want stel je vind een nieuw paardje, stop je dan van de een op andere dag en laat je de eigenaar plots zitten? Vind ik heel erg triest. Als het mij niet bevalt dan zou ik eerst overleggen en komt er niets uit dan zou ik gewoon aangeven dat ik opzoek ga naar een andere, dan kan de eigenaar hetzelfde doen.

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:52

Ik zou het voorzichtig vragen en haar niet gelijk veroordelen. Misschien kijkt ze alleen wat rond om te kijken wat er nog meer in de aanbieding is. Het hoeft heus niet zo te zijn dat ze jou van de ene op de andere dag laat zitten.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:56

Ik zou haar er naar vragen. Misschien is ze alleen aan het kijken naar een ander paardje, omdat ze juist meer recreatie of dressuur wil rijden. Dus iets anders dan als ze doet op jouw paard. Of misschien klikt het niet helemaal tussen haar en jouw paard. Je weet ook niet of ze dan direct zou stoppen. Misschien zoekt ze eerst een ander paardje en doet ze tijdelijk 2 paardjes. Of misschien wil ze juist meer rijden/met paarden doen en zoekt ze een paardje voor erbij.
Ik zou het dus zeker even bij haar navragen, voordat je voortijdig conclusies gaat trekken.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:57

trutje schreef:
Ik zou hem/haar zeggen wat ik gehoord had en vragen wat er aan de hand is dat ze weg wil.


helemaal mee eens. Dat is de enige manier om duidelijkheid te krijgen.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:00

spokie79 schreef:
Ik zou het dus zeker even bij haar navragen, voordat je voortijdig conclusies gaat trekken.


Idd, dat bedoel ik ook te zeggen.
Ik heb het zelf ook wel eens gehad, kreeg ik gelijk een mail: "Ik heb 1 vraag; wanneer kom je je spullen halen?". Terwijl ik het gewoon wilde combineren. Verward

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:14

Ik heb mijn toenmalige bijrijdster opgebeld en gevraagd hoe het zat. Ik heb haar er direct mee geconfronteerd (hoi, ik zag je advertentie op *** kun je mij uitleggen hoe dat zit?). Hierop gaf zij aan dat ze met Lisje wilde stoppen omdat ze zich niet welkom voelde op stal (was ook een beetje zo, zijn vroeger wat vervelende dingen voor gevallen met haar en een ander stalgenootje) en dat ze dus op zoek was naar een ander paardje. Ik heb haar verteld dat ze dan weg mocht blijven. Dat vind ik niet netjes namelijk.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

niekie_luf
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:17

ja zou ik ook doen!

croon zit al op 4.5 maand dracht!:D

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-04 12:39

Splinter schreef:
Heeft ze niet gewoon tijd over en zoekt er nog iets bij?
Je hoeft toch niet 1 verzorgpaard te hebben?
Er zijn zat mensen met meerdere bijrijdpaarden!

En misschien wil ze wel weg end urft ze het niet zo goed te brengen, of ze wilt eerst zekerheid dat ze dan gelijk iets nieuws om te rijden heeft!

In dat laatste geval een beetje jammer, maar je doet er niets aan!


Als ze tijd over zou hebben dan zou ze denk ik niet maar 1x per week komen, bovendien mag ze zoveel komen als ze wil dus dat zal het probleem niet zijn.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:29

Ik allereerst gewoon zeggen wat je gehoord hebt en vragen of dit waar is en wat haar reden daarvan is.
Dan kunnen jullie hier gewoon over praten en kan jij eventueel alvast een andere verzorgster gaan zoeken indien nodig, dat geeft jullie beiden wat tijd.

Urlando

Berichten: 142
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:34

misschien wil ze wel twee paardjes...

Geen man kan tippen aan mijn viervoeter!!!!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:46

Ik ben ook bijrijder en het is idd flauw om het buiten jouw medeweten te doen.
Toch heb ik zelf ook contact met iemand die mij voor haar paardje wil. Terwijl de eigenaar van Tyrano dit nog niet weet. Te meer omdat ik daar naar toe ga als Ty verkocht is. Als alles door gaat.
Ik ga dus niet zomaar weg zonder reden.
In jouw geval kan het zijn dat ze iets anders erbij zoekt. Maar aan jouw reacties te zien komt het niet zo over.
Ik zou het gewoon voorzichtig aan haar vragen. Gewoon zeggen wat je hebt gehoord en dan vragen of ze misschien een paardje erbij aan het zoeken is of omdat ze wil stoppen bij jou.
Daar heb je toch recht op, want dan kun je naar iemand anders op zoek.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:01

Beetje raar dat je dat via iemand anders hoort.

Heb je het misschien niet verkeerd begrepen? Vraag haar eens om wat duidelijkheid, als jij het verkeerd heb begrepen en haar ermee confronteerd dan krijg je misverstanden.

Zoekt ze niet voor iemand anders?

Als ze maar eens in de week komt maar vaker mag komen, dan denk ik niet dat het een enthousiasteling is die graag naast jouw paardje ook nog een ander wil rijden omdat ze daar tijd en zin in heeft. MIsschien is het toch niet helemaal zoals ze had verwacht, of trekt het karakter van je paardje haar niet zo.

Probeer het eens bij dr na te vragen en als ze op zzoek is naar een ander omdat ze nu even niet kan rijden omdat ie net een weekje kreupel is-> dan is het een muts!!

Misschien toch maar eens zoeken naar iemand anders (1x in de week bijrijden voor jou is ook niet de moeite waard dan toch? Helemaal niet als de motivatie er niet is!)

Succes!

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-04 14:58

Bienotje schreef:
Beetje raar dat je dat via iemand anders hoort.

Heb je het misschien niet verkeerd begrepen? Vraag haar eens om wat duidelijkheid, als jij het verkeerd heb begrepen en haar ermee confronteerd dan krijg je misverstanden.

Zoekt ze niet voor iemand anders?

Als ze maar eens in de week komt maar vaker mag komen, dan denk ik niet dat het een enthousiasteling is die graag naast jouw paardje ook nog een ander wil rijden omdat ze daar tijd en zin in heeft. MIsschien is het toch niet helemaal zoals ze had verwacht, of trekt het karakter van je paardje haar niet zo.

Probeer het eens bij dr na te vragen en als ze op zzoek is naar een ander omdat ze nu even niet kan rijden omdat ie net een weekje kreupel is-> dan is het een muts!!

Misschien toch maar eens zoeken naar iemand anders (1x in de week bijrijden voor jou is ook niet de moeite waard dan toch? Helemaal niet als de motivatie er niet is!)

Succes!


Ik weet heel zeker dat ze op zoek is naar een andere pony omdat ik het mailtje wat ze naar mijn vriendin gestuurd heeft heb gelezen, en daarin beschrijft ze zichzelf dus ze zoekt niet voor iemand anders.

1x in de week is idd voor mij niet echt handig aangezien ik veel werk en alleen 's avonds kan komen, dus is fijn als iemand overdag haar kan poetsen en beweging kan geven. In het begin kwam ze wel veel maar de laatste tijd steeds minder. Vrijdag liep m'n pony ineens flink kreupel en haar been was dik, ikzelf zou dan superbenieuwd zijn hoe het is afgelopen en of er een dierenarts is geweest ed, maar van haar heb ik helemaal niks meer gehoord!!! Verward Ik vind dit echt heel ongeintereseerd overkomen en zal het daar dan ook wel even met haar over hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers