maneges & adverteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

maneges & adverteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 11:15

Paar dagen terug heb ik hier een topic gezet omdat ik op zoek was naar een leuke manege in Brabant...
Kreeg best wel veel reacties OK dan! ... maar veel maneges die jullie noemden hebben niet eens een website en er stonden er veel niet eens onder het kopje bedrijven / maneges in de telefoongids..
Ik snap dat je als (kleine) manege niet heel veel geld over hebt voor een site maar een vermelding onder bedrijven/maneges in het telefoonboek...
Ik vroeg me gewoon af waarom dat zo is.. andere bedrijven niet in de paardenbrance staan naar mijn idee altijd in het telefoonboek.. ligt de paardenbranche nog achter op het gebied van IT en communicatie ... gaan de manegebedrijfjes ervan uit dat het allemaal wel via mond-tot mond reclame gaat of worden er op andere manieren geadverteerd die ik gewoon over het hoofd zie?


[Edit Karin] titel iets duidelijker gemaakt


maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 12:47

niemand ??

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:08

Ja Maja, ik denk dat het voor een aantal bedrijven wel klopt. Dat ging vroeger vnl. van mond tot mond of gewoon in het telefoonboek. Zolang ze genoeg klanten hebben, doen ze geen extra investeringen (Gouden Gids kost nl. extra geld om je daarin te laten zetten, dacht ik). Ook staan ze weleens onder bv. Ruitersport of Paarden i.p.v. Maneges. Zal er wel van afhangen of ze iets aangekruist hebben Lachen
Ook denk ik dat niet alle manege-eigenaren even handig zijn met ICT dus als ze geen handige medewerker of ruiter hebben die een website maakt, gebeurt het gewoon niet. Soms heeft een kleine manege het wel en een grotere niet. Dit zijn mijn gedachten ervoor, iets zeker weten doe ik natuurlijk ook niet omdat ik niet zo in deze tak van sport (ICT) zit Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:15

De professionele paardenwereld is heel klein, zodoende wordt eigenlijk alles van mond tot mond gedaan.

Ik ben bijvoorbeeld vorig jaar in november les gaan geven aan een persoon. Zonder te adverteren heb ik nu zo een 30 lesklanten....... gaat allemaal van mond tot mond, waarom dan een dikke 1000 euro neerleggen voor een advertentie in de gouden gids. Ik sta wel bij de gratis vermeldingen..........

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 13:37

gijsenkim schreef:
De professionele paardenwereld is heel klein, zodoende wordt eigenlijk alles van mond tot mond gedaan.

Ik ben bijvoorbeeld vorig jaar in november les gaan geven aan een persoon. Zonder te adverteren heb ik nu zo een 30 lesklanten....... gaat allemaal van mond tot mond, waarom dan een dikke 1000 euro neerleggen voor een advertentie in de gouden gids. Ik sta wel bij de gratis vermeldingen..........


dat is mooi dat dat zo werkt dan... maar lopen maneges niet een hoop inkomsten mis doordat ze niet adverteren.. want best wel veel mensen met wie ik soms in een groepje rijdt.. gewoon beginnende ruiters (volwassenen) die vaak geen contact hebben met 'paarde-mensen' kijken slechts op internet en in de bedrijvengids van kpn onder maneges.. en dan houdt het op... ik ben zelf ook zo begonnen namelijk...
vandaar dus mijn vraag...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:39

Nee hoor, want uiteindelijk kom je toch bij de juiste terecht Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:40

zoals al eerder werd aan gegeven, als een manege genoeg klanten heeft waarom dan adverteren?

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:41

Weet wel een leuke manege en is nog goed ook
Kom zelfs uit Rotterdam en ge er wel eens lekker onderbegeleiding ( helaas) buiten rijden
De manege heet Roosberg in Bavel, het is er erg groot en worden vaak wedstrijden gereden ook hebben ze veel andere activiteiten.
WWW.Roosberg.nl

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:45

idd, goudengids/telefoonboek etc zijn allemaal bepaald niet gratis. Een boekje als de Hippovademecum geeft meer overzicht en ook de paardengids&agenda geeft een duidelijker beeld.

Zoieso geld denk ik voor veel van dit soort bedrijven dat er hard aan de weg getimmerd moet worden. Adverteren zou een optie kunnen zijn, maar mond tot mond reclame werkt zeker net zo goed!!

En anders is er altijd bokt nog Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:51

maja01 schreef:
niemand ??


Je bericht stond er net anderhalf uur. Knipoog

En ik heb de titel ook iets duidelijker gemaakt, nu zien mensen meteen waar je vraag over gaat.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 13:58

Unity schreef:
En anders is er altijd bokt nog Haha!


klopt, maar ik reed al 3 jaar toen ik daar pas achter kwam Haha! ...

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:12

Als je nog een manege zoekt, in welk deel van Brabant? Oost en west liggen een aardig endje uit elkaar Lachen Bij de Roosberg kan je inderdaad mooie buitenritten maken, ik heb zelf vroeger een tijd in Bavel gewoond en daar veel buiten gereden. Nu woon ik in het oosten van Brabant dus zie ik weer andere stekjes Lachen

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:28

het hypovademecum?

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 15:35

Martie schreef:
Als je nog een manege zoekt, in welk deel van Brabant? Oost en west liggen een aardig endje uit elkaar Lachen Bij de Roosberg kan je inderdaad mooie buitenritten maken, ik heb zelf vroeger een tijd in Bavel gewoond en daar veel buiten gereden. Nu woon ik in het oosten van Brabant dus zie ik weer andere stekjes Lachen


woon in Den Bosch.. dus de Roosberg is een beetje ver.. lijkt me wel een mooie manege inderdaad... heb de site gezien..

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 15:36

figora schreef:
het hypovademecum?


??? wat is dat eigenlijk??

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:37

figora schreef:
het hypovademecum?


ik denk niet dat je die thuis hebt liggen als je voor je eerste paardrijles een manege zoekt....

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:54

Hippovademecum is een soort goude gids van nederland met alles wat ook maar iets met paarden te maken heeft.

En idd als je je eerste lesje gaat beginnen, heb je die meestal niet. Ik weet ook niet hoe dat die dingen verdeeld worden. Het gaat van een bedrijf uit belgie uit, wij hebben hem toevallig thuis liggen omdat mijn broer smid is.
En als je het ding nodig hebt, is ie toch nooit te vinden Stoom uit je oren

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 15:56

Unity schreef:
Hippovademecum is een soort goude gids van nederland met alles wat ook maar iets met paarden te maken heeft.

En idd als je je eerste lesje gaat beginnen, heb je die meestal niet. Ik weet ook niet hoe dat die dingen verdeeld worden. Het gaat van een bedrijf uit belgie uit, wij hebben hem toevallig thuis liggen omdat mijn broer smid is.
En als je het ding nodig hebt, is ie toch nooit te vinden Stoom uit je oren


Ach zo,... nog nooit van gehoord... mijn kennis van paardebladen reikt niet verder dan de plaatselijke Bruna... en daar heb ik ze nog nooit gezien.. Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:57

Het was dat ik 'm thuis in de brievenbus vond Cool

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 16:02

Unity schreef:
Het was dat ik 'm thuis in de brievenbus vond Cool


handig zo'n brievenbus.. Haha!

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:00

ja dat is waar, maar ik dacht er meteen aan toen ik de vraag las, verrekte handig boekje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, SemrushBot en 93 bezoekers